تاریخ انتشار : شنبه ۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

امام جمعه ایلام:

آمریکا تنها لفظ حقوق بشر را یدک می‌کشد

آمریکا تنها لفظ حقوق بشر را یدک می‌کشد
ایلام - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، گفت: این اقدام‌ها با حقوق بشر منافات دارد و نشان می‌دهد آمریکا تنها لفظ حقوق بشر را یدک می‌کشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار روز شنبه در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه در حسینیه حضرت زینب(س) افزود: آمریکا ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه کشورمان اعمال کرده که نمونه آن تحریم دارویی است بطوریکه حیات برخی بیماران به این تحریم‌ها بستگی داشته و این مساله منافات با حقوق بشر است.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در حمله به هواپیمای ایران ۲۹۰ نفر از مردم بی‌گناه را کشتند ولی حاضر به عذرخواهی نشدند و در اقدامی ناشایست فردی که این جنایت را انجام داده بود نیز تشویق کردند.

وی ادعای دفاع از حقوق بشر توسط آمریکا را لفاظی و دورغین دانست و افزود: امروز وضعیت حاکم بر آمریکا نشان از پوشالی بودن هیمنه و ادعاهای این دولت مستکبر در عرصه حقوق بشر دارد.

وی اظهار کرد: کسانی که واژه حقوق بشر را مطرح می‌کنند و داعیه حقوق بشر دارند و برخی افراد داخل کشور نیز که حرف‌های آن‌ها را تکرار می‌کنند، همه بی‌راهه می‌روند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با ذکر اینکه سازمان ملل، سازمان حقوق بشر و شورای امنیت طرفدار کسانی است که دارای زور هستند و آشکارترین نشان آن دادن حق وتو به این کشورهاست، ادامه داد: ایران کشوری مردمسالار است که تاکنون بیشترین انتخابات در آن برگزار شده است ولی اکنون بیشترین فشار را تحمل می‌کند.

وی اظهار کرد: اکنون چهره‌ها آشکار شده و نقاب‌ها کنار رفته است اما برخی در داخل کشور سخنان آمریکا و منافقان و دشمنان نظام را تکرار می‌کنند و در همین شرایطی که آژانس هسته‌ای علیه ما قطعنامه صادر می‌کند، می‌خواهند جمهوری اسلامی را مقصر جلوه دهند.

مسوولان وقت بیشتری برای مردم بگذارند

امام جمعه ایلام بر کاهش فاصله بین مردم و مسوولان تاکید کرد و از آنان خواست: وقت بیشتری برای مردم صرف کنند و پاسخگوی آنها باشند.

حجت‌الاسلام لطفی به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: در این نامه حضرت علی(ع) خطاب به مالک اعلام می‌کند برای کسانیکه نیاز دارند با شخص شما ارتباط داشته باشند وقت خاصی قرار بده و ملاقات عمومی بگذار و بخاطر خدا در جلسه با آنها تواضع کرده و نگهبان و محافظی دور و بر آنها نباشد تا راحت با شما ارتباط برقرار کنند.

وی بیان کرد: این نامه هشداری برای مسوولانی است که برای مردم کمتر وقت می‌گذارند چرا که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در تلاش هستند با عنصرهای وابسته‌ خود در داخل کشور بدبینی نسبت به نظام اسلامی در اذهان مردم ایجاد کنند و بین مردم و مسوولان فاصله بیاندازند.

شهید بهشتی یک شخصیت جهانی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین با بیان اینکه شهید بهشتی یک شخصیت درخشان جهانی است که تفکر تشکیلاتی دارد، افزود: این شخصیت مهم نظام اسلامی هم در داخل و هم در خارج از کشور تأثیرگذار بود و به همین دلیل مورد هدف دشمنان قرار گرفت.

وی ادامه داد: نقش کلیدی شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی و راه‌اندازی حزب جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست و خدمات وی نشان از تفکر انقلابی این شهید والامقام دارد.

امام جمعه ایلام با اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور در نظام مقدس جمهوری اسلامی، تاکید کرد: ایران به عنوان بزرگترین قربانی تروریسم همواره توسط دشمنان و با حمایت آمریکا جنایات بی‌شماری بر ضد ملت ایران داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام هفته قوه قضاییه را فرصتی مغتنم برای بیان دستاوردهای دستگاه قضایی کشور عنوان کرد و افزود: اگر این روند درخشان مسوولان قوه قضاییه استمرار پیدا کند موجبات رضایتمندی هر چه بیشتر مردم و کاهش آمار پرونده و جرایم اجتماعی را فراهم می‌آورد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.