تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ تیر ۱۳۹۹ - ۷:۱۲

رییس مرکز فرش ایران:

فرش ایلام از مزیت صادراتی برخوردار است

فرش ایلام از مزیت صادراتی برخوردار است
ایلام- رییس مرکز فرش ایران خواستار در دستور کار قرار گرفتن صادرات فرش ایلام شد و گفت: باید یک کار جهادی برای توسعه فرش ایلام انجام شود زیرا دارای کیفیت بسیار بالایی است و از مزیت صادراتی بودن برخوردار است.

فرحناز رافع در نشست کارگروه فرش استان ایلام اظهار داشت: در استان ایلام به دنبال اجرای نقشه های مدرن فقط برای گسترش صادرات هستیم و طراحان ما هم کمک کنند که انجمن طراحان فرش را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: باید بسته تشویق صادراتی را در استان برای فرش در نظر بگیریم و تلاش کنیم فرش استان را از حالت فرش ایلام خارج کنیم زیرا این فرش در کشور و جهان دارای نام است تا تبدیل به صادرکنندگان فرش شویم.

وی افزود: استان ایلام که مسیر محل عبور زائران کربلاست امیدو ارم قالیبافان ما در استان توسعه یافته تر شوند و تولیدکنندگان و بافندگان افزایش یابند.

وی ادامه داد: فرش ایلام به دلیل کیفیتی که دارد اگر مورد توجه قرار گیرد تا کمتر از یک دهه به عنوان فرش نامی جهان مطرح خواهد شد زیرا در حال حاضر در فرش دستباف تاکید می شودکه فرش ایلام خرید شود.

رییس مرکز فرش کشور افزود: آینده بسیار روشنی که در استان وجود دارد به دلیل دانش بسیار خوبی است که بافندگان دارند زیرا در ایلام افراد تحصیل کرده و جوان وارد عرصه فرش شده اند و فرش هنر ذی قیمت، ماندگار و هویت ایرانیانی که در حال از بین رفتن هستند با کمک این افراد توسعه یابد.

رافع گفت: اگر همه مسوولین، هنرمندان و همه ی ما حرکت نکنیم فرش دستباف در جهان از بین خواهد رفت.

وی اظهار داشت: در همه ی کشورهایی که در حوزه فرش فعالیت دارند مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به مردم جهادی که در جنگ فعالیت کردند در حال حاضر، ما در جنگ اقتصادی قرار داریم مشکلات ما با دست انسان های غیرتمند برطرف می شود.

رافع گفت: اگر به دنبال جلوگیری از خروج ارز و ارزآوری هستیم باید به فرش توجه کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه ورود به کار فرش فقط ۱۵ میلیون تومان است و اشتغال زایی در این زمینه بسیار ارزان قیمت است.

وی تاکید کرد: ما با حضور بخش خصوصی یک مجتمع فرشبافی در استان با استانداردهای بالا ایجاد خواهیم کرد زیرا به دنبال ایجاد مجتمع های متمرکز در بحث فرش دست باف هستیم و در این زمینه می توانیم از ۳۰۰ نفر تا هزار نفر را بکار گیری کنیم.

رافع اظهار داشت: درحوزه های مختلف همه کمک کنند که با بازرسی های هوشمندانه نسبت به بررسی وضعیت بیمه اقدام کنیم.

وی از نمایندگان مجلس خواست: بحث سختی کار قالیبافان را در نظر بگیرند، معافیت های مالیاتی، تعهد ارزی که از دغدغه ی قالیبافان است با تصویب قانون مناسب برای رفاه حال آنها شرایط بهتر شود.

وی خواستار برگزاری کارگروه فرش در استان به صورت ماهیانه شد و گفت: در استان و دستگاه ها باید هم برای فرش دغدغه داشته باشند و این کارگروه موضوع ها و مشکلات فرش را بررسی کند.

رییس مرکز فرش کشور گفت: ما هیچ مشکلی برای برگزاری نمایشگاه تخصصی نداریم و برای عراق هم هماهنگی هایی صورت گرفته است و می توانیم نمایشگاه در عراق هم برگزار کنیم.

وی ادامه داد: باید برای پشم شویی و رنگ ریزی طرح مطالعاتی در استان صورت گیرد که این ظرفیت و توانایی مجموعه ی زنجیره تأمین فرش را در استان اجرا کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.