تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴

ورودیهای علاءالدین مکانی امن برای کلاه برداری و سرکیسه کردن مردم + گزارش تصویری * سیدخلیل سجادی اسدآبادی

ورودیهای علاءالدین مکانی امن برای کلاه برداری و سرکیسه کردن مردم + گزارش تصویری     * سیدخلیل سجادی اسدآبادی
نگاه اقتصاد/سیدخلیل سجادی اسدآبادی

بدون شک پاساژ علاءالدین برای هر ایرانی نامی آشنا و قابل تجربه است از اینرو کمتر کسی است که بازار موبایل علاءالدین را نشناسد و یا حتی برای یکبار هم که شده سری به این مکان پر رمز و راز پایتخت در خیابان جمهوری نزده باشد
با این مقدمه در زیر به واکاوی مسائل و مشکلاتی که این روزها توسط عده ای شیاد برای مردم بیگناه و ساده ای که بعلت شرایط اقتصادی حال حاضر درصدد تهیه نیازهای خویش از جمله خرید موبایل و تجهیزات جانبی از این محل بویژه دربهای ورودی و پیاده روهای این بازار به قیمت نازل تری هستند می پردازیم.

از ابتدای بازار تا شعاع چند متر دورتر بساط دست فروشانی به چشم می خورد که گویا از مجوزهای کسب وکار قانونی بهره مندند و از پیاده روهای عمومی که محلی برای عبور و مرور عابران پیاده است برای فروش انواع گوشی های قاچاق و…. استفاده می کنند و با هر ترفندی کالاهای بنجل خود را با قیمت های گزاف به خریداران قالب می کنند اما از همه مهمتر و زجر آور تر اینکه حضور باندهای شیاد وکلاهبردار در کنار این دست فروشان است که با برخی از آنها همکاری نزدیک و تنگاتنگی دارند و در سرکیسه کردن مردم بیگناه با کمال وقاحت و بی رحمی گوشی های چینی تقلبی را به قیمت اصلی و دو تا سه برابر قیمت به آنها قالب می کنند.

رحمانی از جمله کسانی است که طی چند روز گذشته قربانی اعمال مجرمانه و غیرانسانی یکی از باندهای موصوف شده است وی می گوید برای خرید یک عدد گوشی موبایل با قیمت مناسب راهی بازار موبایل علاءالدین در خیابان جمهوری شدم، قبل از ورود به داخل پاساژ چند نفر مرا صدا زدند و عنوان کردند اگر خریدار گوشی موبایل هستم آنها گوشی با قیمت های بسیار نازلی دارند از اینرو با عنوان کردن قیمت های پایین من هم وسوسه شده و با آنها وارد مذاکره شدم.

وی افزود در این بین هم باندیهای آنها وارد معامله می شدند و با نشان دان وجه نقد و قیمت های بالاتر در ظاهر خریداران واقعی بر احساسات وانگیزه من برای خرید گوشی مورد بحث می افزودند، از آنجا که بعلت آشنایی کوتاهی که با یکی از دست فروشان غافل از اینکه اینها همه با هم سر و ساز دارند مشورت کردم و قیمت گوشی را سوال نمودم که ایشان هم با کمال اطمینان قیمت معامله را بیشتر از آنچه که بود تایید کرد.

این مالباخته اضافه کرد با اصرارهای فروان این افراد شیاد که می گفتند مغازه داران بازار علاءالدین بعلت حسادت قیمت گوشی های آنها را کمتر از حد معمول عنوان می کنند باعث شد تا با مکث بیشتری اقدام به استعلام نمایم و آن زمان دیگر دیر شده بود و این باند کلاهبردار یکجا از محل گریخته بودند و تنها کسی که باقی مانده بود دست فروش صدرالاشاره بود که از معرفی این افراد خودداری می کرد.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت برای پیگیری موضوع از مجرمان به نیروی انتظامی مستقر در محل شکایت نمودم که با تهیه وتنظیم گزارش و با اطلاعاتی که در دست دارم اعم از شماره کارت و حساب بانکی آنها یا وابستگانشان اقدامات قضایی آن را دنبال خواهم نمود.

عباس زاده، احد دیگری از خریداران گوشی های تقلبی به قیمت گزاف می گوید پیاده روهای بازار موبایل علاءالدین به مکان امنی برای کلاهبرداران و شیادان تبدیل شده است.

وی افزود در این مکان علاوه بر عرضه محصولات و لوازمات جانبی بی کیفیت و بنجل موبایل با قیمت های بالا اقدام به استفاده از شیوه های مختلف برای اغفال مردم از طریق فروش گوشی های قلابی با قیمت های گزاف به جای گوشی های اصلی می شود، این شهروند تهرانی اظهار داشت: این افراد خاطی با فراغ بال و سوء استفاده از خلع های قانونی مبادرت به اینگونه اقدامات مجرمانه می نمایند که این موضوع علاوه بر تدوین قوانین محکم تر برای مقابله و مجازات فعالان در این حوزه از سوی نهادهای قانونی نیازمند حضور مقتدرانه نیروی انتظامی و برخورد قاطع دستگاه قضایی در این زمینه است.

شایان ذکر است خبرنگار ما در گفتگوهای مختلف با کسانی که با اقدامات غیر حرفه ای و غیر اخلاقی متخلفان وکلاهبردارانی که در روز روشن و در کمال وقاحت علاوه بر تحمیل زیان باعث ترویج بی اعتمادی در بین مردم وکسبه می گردند خواستار برخورد به موقع دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با متخلفان و ورود اتحادیه موبایل فروشان به این موضوع شدند.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.