تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

استاندار:

صنایع پایین‌دست پتروشیمی ۹۴ کارخانه و ۱۵ هزار شغل در ایلام ایجاد می‌کند

صنایع پایین‌دست پتروشیمی ۹۴ کارخانه و ۱۵ هزار شغل در ایلام ایجاد می‌کند
ایلام-  استاندار ایلام تاکید کرد: ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی با ایجاد شهرک صنفی در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار موجب ایجاد ۹۴ کارخانه در استان می‌شود که حداقل ۱۵ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی روز چهارشنبه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: بازگشت سرمایه این صنایع ۳۰ درصد در سال است و سودآوری بسیار بالایی دارد.

وی افزود: در شرکت پی‌پی نیز که اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد برای ۹ هزار نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی یادآور شد: ۸۴۰ میلیارد تومان سهم اعتبار استان تنها از محل سیل بود که کمک بسیار بزرگی به توسعه زیرساخت‌ها کرد.

استاندار ایلام گفت: توسعه میادین نفتی از مهران تا دهلران به ایلام، آبدانان، ایوان، چرداول و میمک رسیده است و تداوم آن به ایجاد اشتغال مناسبی برای استان منجر می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی افزود: تقویت چاه‌های گازی در دهلران با ۱۳۰ میلیون یور و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در میادین نفتی دانان، آبی کردن ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم، اجرای خطوط انتقال آب عین‌خوش و فکه، اتمام طرح گرمسیری و بسیاری طرح‌های بزرگ و کوچک دیگر همگی از اقدامات اخیر دولت در امر سرمایه‌گذاری در استان است.

وی از ایجاد ۲ شهرک تخصصی صنایع پایین‌دستی در استان خبر داد و اظهار داشت: یکی از این‌ها شهرک تخصصی زیر نظر شرکت شهرک‌ها و دولت در جنب پتروشیمی دهلران ایجاد می‌شود و دیگری ایجاد پارک ملی پروپیلن است که با سرمایه‌گذاری ۴۰ درصدی هلدینگ ایرانیان و دیگر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی انجام می‌شود که این مهم تحول بزرگی در جهت توسعه صنعت و ایجاد اشتغالزایی بالا در استان ایجاد خواهد کرد.

انتقاد از آمارها نباید مغرضانه و شخصی باشد

استاندار ایلام با انتقاد از برخی اصحاب رسانه در زیر سوال بردن خدمات دولت و کاهش برخی شاخص‌ها و ارتقای جایگاه این استان، گفت: انتقاد از آمارهای اعلام شده از سوی مراجع رسمی، نباید مغرضانه و شخصی باشد.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: باید اگر انتقادی صورت می‌گیرد با علم و آگاهی باشد و علت هر مشکل یا بیان یک عدد و آمار از مسئول مربوطه سوال شود.

وی افزود: نرخ بیکاری و اشتغال در خیابان معلوم نمی‌شود این آمار توسط مرکز آمار و مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: شرایط بسیار سختی پشت سر گذاشته‌ایم، بسیار تلاش شده است تا بخش اعظم زیرساخت‌های استان ارتقا یابد و برنامه توسعه ایلام تدوین شود.

استاندار ایلام گفت: برای تداوم توسعه و رسیدن به نقطه مطلوب باید همه دستگاه‌ها فعال شوند و با ایجاد وحدت و همدلی و همگرایی پیگیر وظایف خود باشند و عملکرد خود را بصورت شفاف برای رسانه‌ها و اطلاع مردم بیان کنند.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: از انتقاد سازنده استقبال می‌شود و باید ابهام افراد منتقد برطرف شود تا همه زحمات زیر سوال برده نشود.

وی اظهار داشت: منتقدان از ما آدرس طرح‌های سرمایه‌گذاری را می‌خواهند که وظیفه دستگاه‌های تخصصی جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و سایر دستگاه‌ها که سرمایه‌گذاری کرده‌اند، است تا به ریز اطلاعات طرح‌های اعلامی را به رسانه‌ها منعکس و آگاهی‌رسانی کنند.

وی یادآور شد: منکر بیکاری، تورم و گرانی در استان نیستیم اما کارهایی هم که شده است باید دیده شود و بدون شک اگر اقدامی صورت نمی‌گرفت نرخ تورم استان از رتبه ۳۱ به رتبه ۱۶ کشور کاهش نمی‌یافت.

در این نشست ۲ دستور مهم احداث ناحیه صنعتی صنایع پایین‌دستی پتروشیمی دهلران و اخذ مجوز ماده ۲۳ پروژه احداث مرکز مانیتورینگ شهر ایلام پیگیری شد و به تصویب رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.