تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۸:۴۴

صدور دستور قلع ۱۲۳ بنای غیرمجاز در ایلام

صدور دستور قلع ۱۲۳ بنای غیرمجاز در ایلام
ایلام - شهردار ایلام گفت: ۱۲۳ مورد دستور قلع بنا به دلیل رعایت نکردن ضوابط در ساخت و سازهای شهری توسط کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر شده است.

طالب صادقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما یکی از مشکلات مرکز استان در طول سال‌های گذشته را حذف پارکینگ در ساخت و سازها عنوان کرد که مشکلات متعددی را بویژه در حوزه ترافیک شهری ایجاد کرده است.

وی افزود: کسانیکه اقدام به حذف پارکینگ در ساخت و سازها می‌کنند، ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده می‌شوند تا به آن رسیدگی شود.

شهردار ایلام یادآور شد: شهرداری همواره از اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ درخواست داشته است که به پرداخت جریمه برای حذف پارکینگ قانع نشوند و حتما رای به بازگشت به حالت اولیه بدهند که در سال‌های اخیر نیز صدور دستور قلع بناهای غیرمجاز به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.

صادقیان تاکید کرد: بطور میانگین در سال‌های گذشته سالانه حدود ۶ مورد دستور قلع بنای غیرمجاز از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ صادر می‌شد که این تعداد هم اکنون به ۱۲۳ مورد افزایش یافته است که نشان از عزم اعضا برای مقابله با مقوله حذف پارکینگ در ساخت و سازها می‌دهد.

وی اضافه کرد: هرچند این موارد صدور قلع بنای غیرمجاز تاکنون اجرایی نشده است چراکه اجرایی کردن این موضوع نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های متعددی است تا امنیت اجتماعی و جانی مامورانی که اقدام به قلع بنای غیرمجاز افراد خاطی می‌کنند، تامین شود.

شهردار ایلام اظهار داشت: اگر این تعداد بنای غیرمجاز که اقدام به حذف پارکینگ در ساخت و سازهای خود کرده‌اند قلع شوند، برای دیگر افراد نیز درس عبرتی می‌شود تا ساخت و سازهای خود را مطابق ضوابط تعیین شده انجام دهند.

صادقیان گفت: برخی ممکن است فکر کنند شهرداری به دلیل محدودیت منابع درآمدی در مقابل حذف پارکینگ در ساخت و سازها چندان سخت‌گیری نمی‌کند تا با اعمال جریمه از این محل درآمدی کسب کند ولی شهرداری همواره در جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ به دنبال درآمدهای کاذب که منجر به تضییع حقوق شهروندی می‌شود، نبوده و راه‌های متعددی برای درآمدزایی دارد که می توان آنها را عملیاتی کرد.

طالب صادقیان اول شهریورماه سال ۹۶ با کسب رای اکثریت اعضای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی به عنوان سی و هشتمین شهردار شهر ۲۲۰ هزار نفری ایلام انتخاب شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.