تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱

استاندار: 

طرح‌های هفته دولت هزار و ۸۰۰ شغل در ایلام ایجاد می‌کند

طرح‌های هفته دولت هزار و ۸۰۰ شغل در ایلام ایجاد می‌کند
ایلام - استاندار ایلام گفت: طرح‌های هفته دولت در این استان در مجموع برای حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی در ارتباط زنده با مردم از شبکه استانی مرکز ایلام به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: سی و پنجمین جلسه ستاد کرونا را پشت سر گذاشتیم، هر هفته جلسات ستاد کرونا را بطور مستمر برگزار کرده‌ایم و از مردم استان به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام تشکر می‌کنم.

وی افزود: در برگزاری مراسمات محرم جا دارد از نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ائمه جمعه و جماعات و هیات‌های عزاداری و مردم که تاکنون خیلی خوب رعایت کرده‌اند، تشکر کنم.

استاندار ایلام تاکید کرد: در بیماری کرونا از ۱۰۰ نفر مبتلا ۵۰ نفر علایم مشخصی نداشته و ۳۵ درصد علایم ضعیف دارند و ۱۵ درصد دارای علائم دارند. بیشتر شیوع و انتقال بیماری مربوط به افراد بی علامت است. پس همه بایید ماسک بزنند، اگر هر ۲ نفر فرد مبتلا و سالم ماسک بزنند احتمال ابتلا به ۱.۵ درصد کاهش می‌یابد، اخطار می‌کنم، مردم به فکر سلامتی خود باشند، اگر رعایت نکنیم بی‌تعارف بیمار خواهیم شد.

سلیمانی‌دشتکی از برنامه ریزی برای فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور مدارس خبر داد و گفت: در این راستا دستورالعمل مربوطه ارائه خواهد شد.

مسوولان در هفته دولت باید شفاف و صادقانه به مردم اعلام گزارش کنند

استاندار ایلام به آغاز هفته دولت پرداخت و یادآور شد: در هفته دولت ۲۳۳ طرح و پروژه با اعتبار ۳۷۷ میلیارد تومان افتتاح و شروع بکار می‌شود که در حین اجرا برای یک هزار نفر و حدود ۸۰۰ نفر هم بصورت دائم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: از طرح گرمسیری حدود ۱۳ هزار ۵۰۰ هکتار افتتاح کرده‌ایم و دنبال آبرسانی به طرح سامانه از کرمانشاه به کنجانچم هستیم.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: ظرف حدود سه ماه اخیر ۱۳ هزار میلیارد تومان در سه برنامه ویدئو کنفراس توسط رییس‌جمهوری طرح و پروژه در استان افتتاح و یا شروع بکار شد و بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر طرح و پروژه آماده افتتاح و شروع بکار داریم.

وی افزود: روز دوشنبه میزبان معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم و سه‌شنبه نیز معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به ایلام سفر می‌کند.

استاندار ایلام به موضوع بازنشستگی خود نیز گریزی زد و تاکید کرد: قرار بود فروردین بازنشسته شوم و خودم هم دنبال این کار بودم حتی کلیپ پایان کار و خداحافظی را ساخته بودیم اما با عشق به خدمت به مردم و نظام پابند شدیم و البته دولت هم اصرار داشتند و مقام معظم رهبری هم لطف داشتند و امروز در خدمت مردم شریف استان هستم.

سلیمانی‌دشتکی گفت: در ۳۴ ماه گذشته بیش از ۴۹ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری شد، امروز طرح‌ها و پروژه‌های فراوانی در استان ایجاد شده و در حال انجام و اشتغال فراوانی در استان ایجاد کرده است.

وی به بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید پرداخت و ادامه داد: ساخت ۷۰ کیلومتر بزرگراه و افزایش طول بزرگراه‌های استان از ۳۵ کیلومتر در قبل از دولت تدبیر و امید به ۱۲۰ کیلومتر در دولت دوازدهم‌، افزایش طول تونل‌های استان از چهار هزار متر در پایان دولت یازدهم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر در دولت دوازدهم، احداث راه اصلی از ۴۳۰ کیلومتر قبل از دولت تدبیر و امید به ۶۰۰ کیلومتر و ساخت ۳۴۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی در دولت دوازدهم از جمله برنامه‌های اجرا شده در استان ایلام بوده است.

استاندار ایلام اظهار داشت: افزایش تولید گندم از ۱۸۰ هزار تن در پایان دولت یازدهم به ۳۳۰ هزار تن، افزایش تولید کلزا از ۲ هزار و ۲۰۰ تن قبل از دولت یازدهم به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن در دولت دوازدهم، افزایش زمین‌های آبی استان از ۷۰ هزار هکتار در پایان دولت یازدهم به ۱۰۵ هزار هکتار و با اتمام طرح‌ها و پروژه‌های این حوزه به ۱۶۰ هزار هکتار، تبدیل ۵۰ هزار هکتار زمین های لم‌یزرع به اراضی قابل کشت و افزایش زمین‌های کشاورزی استان از ۳۵۰ هزار هکتار به ۴۰۰ هزار هکتار از دیگر توفیقات دولت تدبیر و امید بوده است.

سلیمانی‌دشتکی تشکیل قرارگاه سازندگی مناطق محروم استان و رایزنی با مسئولان ارشد کشور، معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد مستضعفان، قرار گرفتن شهرستان ملکشاهی به عنوان پایلوت محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان کشور و قرار گرفتن شهرستان هلیلان بعنوان پایلوت محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان کشور را از اولویت‌های مسوولان استان برای محرومیت‌زدایی عنوان کرد.

وی امضای توافقنامه ایجاد پارک ملی پروپیلن p.p شهرک تخصصی صنایع پایین دستی در استان، کسب مجوز ایجاد شهرک تخصصی صنایع پایین دستی در دهلران ، شروع بکار پتروشیمی دهلران با اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیون یورو ، شروع بکار NGL دهلران با اعتبار هزار و ۴۷۲ میلیون دلار ، آغاز عملیات اجرایی p.p با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان و اعتبار ارزی ۶۱.۸ میلیون یورو ، آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی مهران با اعتبار ارزی هزار و ۲۰۰ میلیون دلار در فاز اول (مشکل تحریم‌ها جهت تهیه ماشین آلات) ، آماده‌ شدن واحد شیرین سازی پتروشیمی ایلام برای افتتاح، آماده شدن واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام موسوم به الفین سیزدهم به عنوان تنها واحد الفین در غرب کشور برای افتتاح با اعتبار یک هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان و اعتبار ارزی ۷۹۰ میلیون یورو را از برنامه های دولت برای توسعه حوزه انرژی در استان ایلام برشمرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: راه‌اندازی کامل پروژه‌ هیدروژن و بهره‌برداری از آن با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ارزی و ۲۷ میلیون یورو، راه‌اندازی کامل پروژه‌ گوگردزدایی و بهره‌برداری از آن با اعتبار ۲۳۴ میلیارد تومان اعتبار ارزی و ۶۴ میلیون یورو ، آغاز عملیات اجرایی پروژه مهم طرح نگه‌داشت میدان نفتی پایدار غرب و آبان ، شروع بکار پروژه تقویت چاه‌های گاز استان با اعتبار ۱۲۰ میلیون یورو، اجرای پروژه‌ لرزه‌نگاری ایوان و چرداول توسط شرکت دانا و شروع فاز دوم آن با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان ، اجرای پروژه لرزه نگاری دانان در آبدانان و دهلران با هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در طول فعالیت دولت‌های یازدهم و دوازدهم پیگیری و اجرا شده است.

سلیمانی دشتکی کسب رتبه اول امنیت سرمایه‌گذاری در کشور در سال ۹۸، رشد بیش از ۲۰۰ درصد سرمایه‌گذاری در سال ۹۸ و قرار گرفتن در ردیف هفت استان برتر کشور در این حوزه ، کاهش نرخ بیکاری از ۱۱.۷ در سال ۹۶ به ۶.۵ در بهار ۹۹ و قرار گرفتن در ردیف سه استان برتر در زمینه کاهش نرخ بیکاری را از برنامه‌های دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری و کنترل تورم و بیکاری در استان ایلام اعلام کرد.

وی اضافه کرد: برخی در انتقاد جانب انصاف را نگه دارند، عده‌ای درحالی نرخ تورم مرکز آمار را برجسته و از آن انتقاد می‌کردند که در ارتباط با کاهش نرخ بیکاری توسط همین مرکز سکوت اختیار کردند یا حتی در یکی دو ماه اخیر کاهش نرخ تورم استان را ندیدند.

استاندار ایلام تاکید کرد: برخی با شایعات بی‌اساس که از اساس دروغ است ضد توسعه عمل می‌کنند، در چند روز گذشته چند شایعه در سطح استان پخش شده بود که همه دروغ از آب در آمدند.

وی گفت: شایعه پخش شده بود که یک معدن شن در دره‌شهر وابسته به شهرک‌های صنعتی به غارت رفته و یک پیمانکار وابسته به استاندار بوده، توسط منابع بی‌طرف بررسی و مشخص شد یک سنگ از آن معدن برداشته نشده بود و شایعات از اساس کذب بودند.

استاندار ایلام اظهار داشت: یک شایعه دیگر گفتند بانک کشاورزی مهران فلان اختلاس کرده و بعد توسط نهادهای ذی‌ربط بررسی شد که از اساس غلط بود، مردم بدانند نه کسی همراه خودم آورده‌ام و نه پیمانکاری وابسته به من اینجا هست و بدانند نه نیازی به استانداری و درآمد آن دارم بلکه برای خدمتگذاری به مردم اینجا آمده‌ام و دنبال باقیات صالحات هستم.

سلیمانی‌دشتکی افزود: اینجا در ایلام مردم خیلی خوب و بامعرفت و با منش و بزرگ‌منشی وجود دارد و من هم یک عشایرزاده و از جنس این مردم هستم.

وی در پایان از رسانه‌ها، همه مردم و مسوولان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، سپاه، بسیج و دستگاه قضا و همه در امور مختلف که امروز باعث وحدت و همدلی و حرکت استان در مسیر توسعه شده‌اند، تشکر کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.