تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۰۵

استاندار:

همه مناطق ایلام تحت پوشش مناطق جنگی قرار گیرد

همه مناطق ایلام تحت پوشش مناطق جنگی قرار گیرد
ایلام - استاندار ایلام خواستار تحت پوشش قرار گرفتن امتیاز منطقه جنگی برای تمامی مناطق استان شد و گفت: در حال حاضر پنج شهرستان جزو منطقه جنگی نیستند که شهدای بسیار زیادی هم در دوران جنگ تحمیلی تقدیم کرده اند.
قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در نشست شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور سعید اوحدی معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، افزود: در این راستا مکاتبات زیادی با مقامات مربوطه انجام داده ایم ولی نیاز است که پیگیری‌های از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز صورت گیرد.
وی به برخی از مشکلات ایثارگران در استان پرداخت و اظهار داشت: مشکلاتی در زمینه حقوق ایثارگران که تحت پوشش بنیاد شهید هستند وجود دارد و در این زمینه دریافت‌های بسیار پایینی دیده می‌شود که نشان دهنده مشکلات قانونی در این راستاست و نیازمند کمک و مساعدت نمایندگان است.
استاندار ایلام گفت: بسیاری از ایثارگران جهت درمان نیاز به اعزام به استان‌های همجوار و دیگر استان‌ها دارند که این عزیزان از آمبولانس های مخصوص محروم هستند و ما در استان نیاز به چند دستگاه از این آمبولانس ها داریم تا این دوستان بتوانند مشکلات درمانی خود را رفع کنند.
سلیمانی دشتکی افزود: بیش از هزار نفر از جانبازان زیر ۲۵ درصد در زمینه مستمری کمک معیشتی در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که انتظار داریم در این خصوص دستور فرمایید که تسریع در کار ایشان صورت گیرد.
وی افزود: اگرچه بیشترین بیکاران مربوط به جامعه ایثارگری و همینطور تحصیل‌کردگان و فارغ التحصیلان هستند اما در چند سال اخیر در زمینه کاهش بیکاری جهش خوبی ایجاد شده است و در ادامه بر این مهم تاکید جدی داریم.
استاندار ایلام با انتقاد از موسسه سرمایه گذاری کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: با وجود جلسات متعددی که با این شرکت در تهران برگزار شده و امکانات خیلی خوبی که در استان در اختیار آنان قرار داده ایم اما در کار آنها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به چشم نمی‌خورد که انتظار داریم در این خصوص موسسه کوثر نسبت به تعهدات خود تسریع ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه دیدار و سرکشی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران در بین مدیران و مسوولان استان ترویج یافته است، اظهار داشت: امروز حضور مسئولان در کنار خانواده شهدا به عنوان یک فرهنگ ارزشمند در استان جا افتاده است و در این راستا برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.
سلیمانی دشتکی بحث ایثار و شهادت در استان را حائز اهمیت خواند و گفت: ایلامیان در هشت سال دفاع مقدس پیشقراول فرهنگ ایثار و شهادت هستند و رسیدگی به امور این مردمان شهیدپرور یک سعادت بزرگ است.
وی ادامه داد: تلاش بسیار زیادی صورت گرفته تا خانواده‌ ایثارگران و جانبازان و شهدا که مشکلاتی در زمینه مسکن یا اشتغال دارند مورد بررسی قرار گیرد و تا حد امکان برطرف شود.
استاندار ایلام از همکاری های خوب بین استانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خبر داد و گفت: امروز تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و ساماندهی اشتغال وکارآفرینی ایثارگران بین استانداری ایلام و بنیاد شد و امور ایثارگران کشور امضا شد.
وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه تا پایان دولت دوازدهم بخش عمده‌ای از این واحدهای مسکونی تحویل متقاضیان و هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی نیز برای جامعه هدف مشمول و متقاضی اشتغال استان ایجاد می‌شود.
وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه در زمینه مسکن و اشتغال، بخش بزرگی از مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام رفع خواهد شد.
وی، ایلام را جزو استان‌های محروم و فقیر کشور عنوان کرد و گفت: بیش از یک‌پنجم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و در این میان ایثارگران بسیاری نیز وجود دارد که دارای مسائل و مشکلات زیادی هستند.
سلیمانی‌دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود به اقدامات و تلاش‌های ارزشمند نظام و دولت در استان اشاره کرد و گفت: ظرف دو سال و نیم گذشته بیش از ۴۹ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری شده است و امسال بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه قابل افتتاح و شروع بکار داریم که تاکنون با حضور رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس در ۳ نوبت بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان انجام شده است و ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در انتظار بهره‌برداری و افتتاح هست.
وی ادامه داد: با وجود تمام این سرمایه‌گذاری‌هایی که در استان صورت گرفته و اشتغال زیادی ببار آورده است اما هنوز مشکل اول استان بیکاری است.
رونمایی از ۲۳۳ طرح هفته دولت با حضور رییس سازمان بنیاد شهید
۲۳۳ طرح و پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی امروز دوشنبه همزمان با هفته دولت با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران،  استاندار ایلام، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی  در استان ایلام رونمایی شد.
به گزارش ایرنا،  استاندار ایلام در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه طرح های بسیاری در استان برای افتتاح و بهره‌برداری در استان داریم، گفت: تاکنون در ۳ نوبت و بصورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح و یا شروع بکار شده است.
قاسم سلیمانی دشتکی ابراز امیدواری کرد: تا پایان فصل پاییز نیز چند طرح دیگر و افتتاحیه مهم در حوزه های مختلف با حضور رئیس جمهور انجام شود.
وی  با اشاره به رونمایی از ۲۳۳ طرح و پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی هفته دولت در استان، گفت: برای این میزان طرح و پروژه بالغ بر سه هزار و ۷۲۰میلیارد ریال در نظر گرفته شده که برای بیش از یک هزار نفر در حین اجرا و ۷۶۶ نفر بصورت دائم اشتغال ایجاد می کند.
وی افزود: جمع اعتباری که برای افتتاحیه ها و بهره‌برداری ها در استان در سال‌جاری صورت گرفته بیش از ۳۳۰ هزار میلیارد  ریال است که تاکنون از این میزان ۱۳۰  هزار میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده  و بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیز در نوبت بهره‌برداری و افتتاح هستند.
وی عمده این طرح ها را مربوط به  حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و صنعت عنوان کرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.