تاریخ انتشار : شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

میدان ۲۲ بهمن ایلام دلتنگ عزاداران در تاسوعای حسینی

میدان ۲۲ بهمن ایلام دلتنگ عزاداران در تاسوعای حسینی
ایلام - محرم امسال به ایستگاه تاسوعا رسید و مردم ایلام بار دیگر با حضور در آیین عزاداری سرور و سالار شهیدان و شهدای نهضت خونین عاشورا ارادت خود را به ساحت آل الله نشان دادند.

مراسم تاسوعای حسینی امسال ایلام در محوطه مصلای شهر ایلام برگزار شد و مردم از اقشار مختلف خود را به مصلی رساندند تا از مراسم تاسوعای حسینی فیض ببرند.

در سال های گذشته آیین های تاسوعا و عاشورای ایلام در میدان ۲۲ بهمن به عنوان میدان مرکزی شهر برگزار می شد اما امسال با توجه به شیوع کرونا این مراسم در محوطه مصلی برگزار شد.

امسال آیین های عزاداری محرم به علت شیوع کرونا متفاوت تر از سال های دیگر بود اما با این وجود مردم باز هم به طرق مختلف به خاندان رسالت و شهدای کربلا عرض ادب کردند.

امسال با وجود کرونا اما ارداتمندان سیدالشهدا(ع) اجازه ندادند که مظلومیت این امام همام و یاران گرانقدرش در پس این بیماری بماند.

تاسوعای حسینی در مصلای شهر ایلام به شیوه ای جدید و همگام با پروتکل های بهداشتی برگزار شد و حضور منسجم عزاداران با رعایت فاصله اجتماعی و داشتن ماسک قابل توجه است.

متولیان برگزاری مراسم در بدو ورود اقدام به تب سنجی عزاداران، اهدای ماسک و ژل ضدعفونی کننده به مردم می کنند و صندلی ها با فاصله مشخص برای نشستن عزاداران در محوطه مصلی با نظم چیده شده است.

مداحان با مرثیه خوانی های فارسی و گویش های محلی در رسای شهدای کربلا نوحه خوانی می کنند و مردم هم با رعایت فاصله اجتماعی و داشتن ماسک همنوا با مداحان بر سر و سینه می زنند و این آیین در شبکه های سراسری و برون مرزی نیز به صورت زنده و مستقیم پوشش داده شد.

عزاداران از اقشار مختلف با سن و سال های مختلف خود را به مصلی رسانده اند تا توشه ای از خوان گسترده و پر برکت خاندان رسالت برچینند و برای شهدای کربلا به ویژه ساقی و علمدار دلاور کارزار عاشورا اقامه عزا کنند.

هرکسی را می نگری به نوعی دلتنگ محرم امسال است چرا که کرونا اجازه نداد آنچنان که باید برای سرور شهیدشان عزاداری کنند اما با این وجود بازهم از هر فرصتی برای عرض ارادت به امام شهیدشان بهره گرفتند.

امسال دیگر خبری از هیات های عزاداری، کتل، علم، زنجیر و طبل و سنج نبود، آیین سنتی چمر، تعزیه خوانی و شبیه خوانی در هیچ جا برگزار نشد و مساجد و تکایا شور همیشگی را نداشتند و میدان ۲۲ بهمن هم دلتنگ عزاداران تاسوعا و عاشورا بود.

اما با این وجود مردم ولایتمدار استان ایلام با نذر خون، نذر ماسک و محلول های ضدعفونی کننده، شرکت در پویش ایران همدل و اقامه عزا در منازل خود امام شهید و مظلومشان را لبیک گفتند و کرونا را مقهور عزاداری های خود کردند.

به گزارش ایرنا، در سال های گذشته تمام دسته جات عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا با تجمع در میدان ۲۲ بهمن اقدام به عزاداری سینه زنی، زنجیر و طبل و سنج زنی می کردند و گروه های هنری هم اقدام به شبیه گردانی واقعه عاشورا می کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.