تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲

در پیامی با تبریک روز ملی تعاون؛

روحانی: کنشگران حوزه تعاون، نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی کشور را افزایش دهند 

روحانی: کنشگران حوزه تعاون، نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی کشور را افزایش دهند 
تهران- رییس جمهوری در پیامی با تبریک "روز ملی تعاون" از همه کنشگران حوزه تعاون خواست برای توسعه بیش از پیش فرهنگ تعاون و یاری یکدیگر، سهم و نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی کشور را بیش از پیش افزایش دهند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در پیامی به مناسبت روز ملی تعاون اظهارداشت: بدینوسیله “روز ملی تعاون” (۱۳شهریور) را که “سالروز تصویب قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران” (مصوب ۱۳۷۰) نیز است، به همه اعضای تعاونی‌ها و کارآفرینان و حامیان الگوی بین‌المللی تعاون تبریک می‌گویم.

رییس جمهوری تصریح کرد: تجمیع سرمایه‌های خرد مردمی و سازماندهی منابع انسانی کارآفرین و کارجو از جمله اصلی‌ترین کارکردهای تعاونی‌هاست و بر همین اساس در همه کشورها از نظام کسب وکار تعاونی به عنوان مدلی کارآمد با رویکرد اقتصادی و اجتماعی برای توانمندسازی آحاد جامعه و مردمی‌سازی اقتصاد و گسترش عدالت اجتماعی یاد می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در ایران اسلامی، تعاون و یاریگری هم در فرهنگ دینی و هم در سنت‌های اجتماعی مردم به نیکویی وجود دارد و از دیرباز همواره مردمان این مرز و بوم برای مواجهه با مشکلات گوناگون و پاسخگویی به نیازهای مشترک، به تعاون و تعاونگری گرایش داشته‌ و دارند و بویژه این تعاون و همدلی را در عرصه‌های گوناگون بعد از انقلاب اسلامی نشان داده‌اند.

وی افزود: در شرایط کنونی اقتصادی و در سال جهش تولید و با توجه به وجود تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی، نقش و جایگاه تعاونی‌ها در هدایت نقدینگی و دارایی‌های مردمی به منظور کمک به ایجاد کسب‌ وکارهای مولد و کارآفرینی اجتماعی و نیز در بهبود معیشت و رفاه اجتماعی از اهمیتی مضاعف برخوردار است.

روحانی یادآور شد: سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست‌های کلی بخش تعاونی، قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، سند توسعه بخش تعاون و ده‌ها سند سیاستی موجود در کشور نیز بر حمایت همه‌جانبه از توسعه بخش تعاونی در کشور تاکید کرده‌اند و بر این اساس از همه دستگاه‌های اجرایی انتظار دارم با تمام توان ضمن انجام تکالیف مقرر در اسناد مذکور با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای پیشبرد برنامه‌های مورد نظر بویژه در “ایجاد و توسعه نظام شفافیت و نوآوری در بخش تعاونی” و “بهبود حمایت‌ها و مشوق‌های موثر بر ایجاد و گسترش تعاونی‌ها و گسترش عضویت و سرمایه‌گذاری در تعاونی‌ها” همکاری کرده و نهایت اهتمام خود را به‌کار گیرند.

رییس جمهوری تصریح کرد: با تبریک مجدد روز و هفته تعاون، از همه کنشگران حوزه تعاون می‌خواهم برای توسعه بیش از پیش فرهنگ تعاون و یاری یکدیگر، سهم و نقش تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی کشور را بیش از پیش افزایش دهند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.