تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹

رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات:

گرفتن عکس و فیلم از شعب اخذ رای حوزه جنوب ایلام ممنوع است

گرفتن عکس و فیلم از شعب اخذ رای حوزه جنوب ایلام ممنوع است
ایلام - رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: گرفتن فیلم، عکس یا هرگونه تصویری از فضای شعب اخذ رای ممنوع است.
یوسف امیدی روز جمعه در گفت و گویی خبری اظهار داشت: بعضی افراد رای دهنده به علل گوناگون یا از روی علاقه شخصی اقدام به گرفتن عکس یا فیلم از شعب می‌کنند که این اقدام منع قانونی دارد.
وی یادآور شد: همچنین استفاده از کد ملی دیگران یا اقدام به رای دادن در شعب مختلف بیش از یکبار نیز تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و از روی کدهای ملی‌ ثبت شده یافتن افراد متخلف بعد از پایان انتخابات امکانپذیر است و این متخلفان قابل شناسایی و پیگیری قانونی هستند.
امیدی افزود: دستگاه‌های احراز هویت در حالت بدون اینترنت مشخصات افراد رای دهنده را ثبت می‌کنند و این مشخصات بعد از اتمام رای‌گیری قابل بازیابی هستند و می‌توان افراد متخلفی که بیش از یکبار اقدام به رای‌گیری کرده‌اند را از طریق این دستگاه‌ها شناسایی کرد.
وی گفت: تمام عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات به عنوان اشخاصی حقوقی موظف به رعایت اصل بی‌طرفی در قبال نامزدهای انتخاباتی هستند و نمی‌توانند افراد را برای رای دادن به نامزد خاصی ترغیب کنند.
به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه دهلران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۷۲ درصد مشارکت، بیشترین میزان مشارکت را در سطح کشور داشت.
در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و ۲ نامزد به دور دوم راه یافتند.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.
استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.
در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.
۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.