تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۸:۲۳

مصونیت دانش‌آموزان در مقابل تهاجمات فضای مجازی با سلاح دانش

مصونیت دانش‌آموزان در مقابل تهاجمات فضای مجازی با سلاح دانش
تهران- مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان گفت: دانش‌آموزان در فضای تهاجمات رسانه‌ای دشمنان باید مصونیت داشته باشند و آنقدر آگاه شوند که بتوانند اخبار و اطلاعات درست را از غلط تشخیص دهند.

دانش‌آموزان امروز که فرزندان دانش‌آموزان زمان جنگ تحمیلی هستند، با جنگ و نبردی دیگر با نام تهاجم فرهنگی مواجه اند؛ نبردی که نه دشمنی قابل مشاهده است و نه فضای فیزیکی که بتوان در آن با دشمن مقابله کرد. همه چیز مجازی و غیرملموس است.

در چنین عرصه ای لازم است دانش آموزان که ناخواسته مبارزان این رویارویی هستند، به سلاح دانش علیه این دشمن نامرئی مجهز شوند تا بتوانند مصونیت یافته و از خود محافظت و مراقبت کنند.

به طور کلی دانش آموزان همواره در عرصه‌های مختلف به ویژه در مبارزه با جبهه باطل از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌آفرین بوده‌اند. تاریخ ایران گویای حضور پررنگ نوجوانان در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت دفاع مقدس است.

تعداد بیش از ۳۶ هزار شهید دانش آموز و هزاران معلم جانباز و آزاده در دوران دفاع مقدس را می‌توان نمونه‌ای از افتخارآفرینی نوجوانان برای دفاع از کشور دانست.

فداکاری و مبارزات دانش آموزان بزرگ مردی مانند شهید حسین فهمیده به عنوان برگ زرینی از فعالیت‌های دانش‌آموزی در هشت سال جنگ تحمیلی است؛ دانش‌آموزانی که در طول سال‌های انقلاب اسلامی ثابت کردند برای دفاع از کشور از جان خود نیز می‌گذرند.

جانفشانی‌های دانش‌آموزان در هشت سال جنگ تحمیلی باعث شده تا امروزه نیز نوجوانان فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه خود قرار دهند و با رشد و شکوفایی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی برای داشتن ایرانی سربلند تلاش کنند.

دانش‌آموزان امروزه نیز با الگو قراردادن شهدا و همچنین با بصیرت و آگاهی نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نمایان می‌کنند؛ چراکه در حال حاضر دشمنان کشور به دنبال این هستند تا با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دانش آموزان را از ارزش‌های انقلابی دور کنند.

همه مردم ایران و به ویژه مسوولان آموزش و پرورش در شرایط تهاجم فرهنگی امروز وظیفه دارند با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، نوجوانان را با مجاهدت های شهدای دانش آموز آشنا کنند.

عادل عبدی مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور تشکل‌های فرهنگیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این باره اظهار داشت: دانش‌آموزان در هر دوره ‌ای به منظور دفاع از انقلاب اسلامی متناسب با زمان خود مقاومت ‌می‌کنند؛ به طور مثال در زمان جنگ تحمیلی با حضور در جبهه‌های جنگ از کشور دفاع می کردند و امروز باید با تهاجمات رسانه‌ای مقابله‌ کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید تا یک سن آگاه‌ شدن از مسائل در مقابل دریافت اخبار و اطلاعات محدودیت داشته باشند و پس از آن باید با آموزش لازم به آنها یک مصونیت بخشید.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آموزش کتاب سواد رسانه‌ای یادآور شد: آموزش و پرورش به منظور افزایش آگاهی دانش آموزان در مقابل تهاجمات فرهنگی کتاب «سواد رسانه‌ای» را در اختیار دانش‌آموزان قرار داده است تا بتوانند آگاهانه در جامعه در مقابل حربه‌های دشمن واکنش نشان دهند.

آموزش و پرورش از سال ۱۳۹۵ تدریس کتاب «تفکر و سواد رسانه ای» را به منظور درک بهتر پیام‌ها، اخبار و اطلاعات روز جامعه در مدارس آغاز کرده است.

احترام به دستاوردهای دفاع مقدس به مقاومت ملت کمک می‌کند

عبدی همچنین گفت: بهینه مصرف کردن یا تلاش برای استفاده بهینه از امکانات موجود و کمک به تولیدات داخلی می‌تواند دانش آموزان را در موقعیت زمان جنگ تحمیلی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: احترام به دستاوردهای دفاع مقدس، زنده نگه داشتن یاد شهدا و بهره‌مندی از سبک زندگی آنها می تواند دانش‌آموزان را در فضای دفاع مقدس قرار دهد تا راه شهدا ادامه یاد و به مقاومت ملت ایران کمک کند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس در واقع مقاومت در مقابل تهاجم ظاهری و عریان بود اما در حال حاضر باید در برابر جنگ اقتصادی با روش‌های مختلف از جمله صرفه جویی در مصرف و کمک به تولیدکنندگان داخلی مقاومت کرد.

۳۱ شهریورماه، سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث صدام در سال ۱۳۵۹ علیه جمهوری اسلامی ایران و آغاز هفته دفاع مقدس است.

۳۶ هزار دانش‌آموز در جریان جنگ تحمیلی شهید شدند که از این تعداد سه هزار و ۹۰۰ دانش‌آموز شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران آرمیده اند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.