تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۱۱

استاندار:

 هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض در ایلام جذب شد

 هزار میلیارد ریال کمک بلاعوض در ایلام جذب شد
ایلام - استاندار ایلام گفت: تنها در سه ماه اخیر حدود یک هزار میلیارد ریال کمک های بلاعوض از سوی حوزه مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد علوی در استان ایلام جذب شده است.

قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: مجموع بودجه سالانه استان حدود چهار هزار میلیارد ریال است که حتی اگر ۵۰ درصد این مقدار نیز تخصیص یابد برای اجرای پروژه های مورد نظر و تکمیل طرح های در دست اجرا با توجه به عمق محرومیت در برخی شهرستان ها به هیچ وجه جوابگو نیست.

وی افزود: برای جبران کمبود منابع مالی تلاش دامنه داری را برای حضور نهادهای بزرگ ملی که دارای امکانات و منابع مالی گسترده ای هستند، صورت گرفت که تنها در سه ماه اخیر ۲ هیات از حوزه مناطق محروم ریاست جمهوری و همچنین بنیاد مستضعفان و علوی در استان حضور پیدا کردند.

استاندار ایلام یادآور شد: ۱۵۰ میلیارد ریال در جریان سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به شکل عمرانی تخصیص و ابلاغ شد و همچنین یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات ارزان قیمت به استان اختصاص یافت که در تلاش هستیم با تعریف پروژه بتوانیم آنرا در مناطق هدف اجرا کنیم.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز چندین دیدار با مدیران ارشد بنیاد مستضعفان و همچنین بنیاد علوی صورت گرفت، بنیاد مستضعفان بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب در هر استان یک شهرستان را برای اجرای پروژه های محرومیت زدایی تعیین می کند که در ایلام سه سال پیش ملکشاهی به عنوان منطقه هدف مشخص شد اما با رایزنی گسترده موافقت مسوولان این بنیاد را با اضافه کردن شهرستان هلیلان به عنوان شهرستان دوم در استان ایلام جلب کردیم ، این درحالیست که ۱۳ استان کشور حتی یک شهرستان را تاکنون موفق به ورود به این حوزه نکرده اند.

وی از تعریف ۴۸۰ میلیارد ریال پروژه در حوزه های راهسازی ، آب، برق ، گاز ، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش هلیلان خبر داد و افزود: در کنار آن ۱۵۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات ارزان قیمت به این شهرستان اختصاص یافته است.

استاندار ایلام با اشاره به جذب حدود یک هزار میلیارد ریال کمک های بلاعوض از سوی حوزه مناطق محروم ریاست جمهوری و بنیاد علوی در استان ایلام تنها در سه ماه اخیر گفت: یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات ارزان قیمت علاوه بر سهم استان از توسعه روستایی اختصاص یافته است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: بودجه هلیلان در سال جاری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است درحالیکه در سفرهای مسوولان به این منطقه حدود پنج برابر بودجه سالانه توانستیم اعتبار برای محرومیت زدایی از این شهرستان جذب کنیم.

وی از برنامه ریزی مسوولان استان برای زمینه سازی حضور بنیاد برکت ، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، موسسه کوثر ، هلدینگ های ایدرو ، ایمیدرو ، ایرانیان ، خلیج فارس و بازنشستگان وزارت نفت برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی ایلام خبر داد و گفت: اگر بتوانیم منابع مالی مورد نیاز را از طریق این شرکت ها جذب کنیم، آهنگ و روند توسعه استان شتاب بیشتری خواهد گرفت./اختصاصی ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.