تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶

شهردار ماژین  اهم فعالیتهای صورت گرفته در این شهر را تشریح کرد  + گزارش تصویری

شهردار ماژین  اهم فعالیتهای صورت گرفته در این شهر را تشریح کرد    +  گزارش تصویری
.
نگاه اقتصاد – شهرماژین به دلیل این که در کنار کبیرکوه و در کنار رود خروشان سیمره واقع شده است از شهرهای زیبای استان ایلام است،  این شهرستان هم چنین با دارا بودن استعداد کشاورزی و وجود آب‌فراوان و مراتع و جنگل های انبوه،‌ دارای آثار دیدنی تاریخی و طبیعی بی شماری است.
در این بخش مستعد کشاورزی و دامپروری،  مزارع و باغهای زیادی وجود دارد که ضمن کاشت برنج، گندم، جو و محصولات صیفی نیز به دست می آید. از مهم ترین محصولات این دیار لیمو ترش است  که بسیار معروف است، و حتی بزرگترین صادر کننده لیمو ترش در استان ایلام است.
شهر ماژین روند رو به رشد خود را به خوبی طی می کند، اقدامات عمرانی، خدماتی  و فرهنگی بیشماری در سطح شهر انجام گرفته است، این اقدامات با زحمات شهردار با تجربه و متخصص ماژین انجام گرفته است.
محمود خنجری  شهردار کارآمد و مجربی است که با توجه  به محدودیت هایی که برای وصول درآمدهای پایدار در شهرداری وجود دارد،  با استفاده از قدرت مدیریت بالای خویش، بهره وری را در این نهاد خدمات رسان افزایش داده و توانسته با عملکردش رضایت مردم را کسب نماید.
مهندس خنجری شهردار ماژین در گفتگویی به مناسبت هفته دولت با خبرنگار سپهرروز ضمن تبریک این ایام باشکوه به تمامی دولتمردان خدوم نظام جمهوری اسلامی ایران و آرزوی طول عمر با برکت برای مقان معظم رهبری گفت؛  بسیاری از منابع درآمدی شهرداری صرف کارکنان و امور جاری می شود و درآمد عمرانی شهرداری نسبت به دیگر درآمدها کمتر است و شهردار باید راه های افزایش بهره وری و کارایی را بشناسد.
وی افزود: شهردار برای کسب درآمدهای جدید شهرداری باید برنامه مدون و بر پایه اصول علم روز داشته باشد و شورا هم در این حوزه به او کمک کند.
وی اضافه کرد؛ در عین حال یکی از ویژگی‌هایی که یک شهردار باید داشته باشد تخصص و تجربه کافی در بحث اداره امور شهری است تا زمانی که در سمت شهردار خدمت می‌کند باید متخصصی تمام عیار در امور شهری و قانون باشد، شهردار باید با انگیزه خدمت به مردم منصوب شود و بعد از انتخاب شدنش در این سمت باید از تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مجموعه شهرداری به بهترین نحو ممکن استفاده کند تا بتواند توزیع عادلانه‌ای از خدمات شهری را برای مردم در تمام نقاط شهر داشته باشد.
وی ادامه داد؛  شهرداری با دستگاه‌های مختلفی در ارتباط است بنابراین شهردار باید اهل تعامل باشد و با تمام مسئولین دستگاه‌های اجرایی، استانداری، ائمه جمعه و ادارات مرتبط ارتباط خوبی برقرار کند در عین حال نباید خارج از چارچوب قانون و برای رضایت و خرسندی اشخاص و یا افرادی خاص وعده و قول و قرار بدهد.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری وظایف پویایی دارد و به عبارتی هر شخص از لحظه تولد تا زمان مرگ ناگزیر از ارتباط با این مجموعه است گفت: یک شهردار خوب باید در عین تعهد و تخصصی که دارد یک جامعه‌شناس خوب باشد و بداند دقیقاً برای ایجاد آرامش و نشاط در چهره شهر نیاز مردم چیست.
این متخصص در امور شهری تصریح کرد: یک شهردار خوب در فضای سبز و ایجاد پارک‌ها و اماکن عمومی و تفریحی سطح شهر خواسته و رضایت و آرامش مردم را باید موردتوجه قرار دهد.
شهردار ماژین در ادامه با اشاره مهمترین فعالیت ها و خدمات انجام گرفته در شش ماهه  سال ۹۹ ادامه داد؛  احداث ساختمان  تاسیسات  نمازخانه  و سرویس بهداشتی  با اعتباری به میزان یک میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال  و برای اجرای پروژه فاز ششم پارک شهر ماژین  مبلغ دو میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.
خنجری افزود: برای آسفالت معابر شهر ماژین  به مساحت  ۲۱۰۰۰ متر مربع  اعتباری به میزان هشت میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال  و مبلغ یک میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال برای اجرای جدول  معابر شهری با مساحت ۱۲۰۰ متر عنوان کرد و اجرای پروژه زیر ساخت معابر شهری  با مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع  و با اعتباری به میزان ۷۰۰ میلیون ریال  همچنین برای خرید ماشین آلات عمرانی اعتباری به میزان سی و هشت میلیارد ریال  انجام گرفت.
محمود خنجری افزود؛ برای اجرای پروژه سنگ نمای ساختمان آتش نشانی  مبلغ یک میلیاردو ۳۰۰ میلیون ریال  و نیز برای صدور رایگان پروانه ساختمانی برای کسانی که در سیل فروردین ماه سال گذشته آسیب دیدند و اقدام به ساخت و ساز کردند ۸۵ پروانه ساخت صادر شد.
خنجری شهردار ماژین  در پایان سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از تعامل و همکاری مسئولین اجرایی استان و شهرستان به ویژه استاندار محترم و معاونت عمرانی، مدیرکل امور شهری، فرماندار شهرستان دره‌شهر، اعضای محترم شورای شهر و پرسنل خدوم شهرداری و مردم شریف و ولایتمدار ماژین مجموع اعتبارات جذب شده را مبلغ پنجاه و چهار میلیارد ریال عنوان کرد.
***
در ادامه این گزارش عصمت الله کهزادی رئیس شورای شهر ماژین  ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت:  شورا وقت معینی برای انجام امورات منطقه ندارد چه بسا خارج از تایم اداری حتی در منزل از طریق تلفن و دیدار چهره به چهره با مسولین منطقه، استان و گاها مرکز هم ارتباط داشته ایم و  تا جایی که امکان داشته پیگیر امورات بوده‌ایم،  البته خیلی از این کارها هم گاها منتج به نتیجه نشده است.
این مسئول خاطر نشان ساخت:  منطقه ماژین یک شهر هدف گردشگری است و صنعت گردشگری یکی از پر سودترین صنعت هاست و می‌شود از این طریق به دنبال درآمد زایی برای منطقه بود علاوه بر آن وجود منابع ارزنده خدادادی از جمله آب فراوان و وجود باغات لیمو، دامداری و میوه‌های متنوع در ماژین، می‌شود به آینده این منطقه امیدوار شد.
وی ادامه داد: در مورد میزان  رضایتمندی مردم شهرماژین، خود  مردم بهترین قاضی هستند و نظر آنها در اولویت قرار دارد  و همه تلاش خود را  برای رفع  بیکاری جوانان در این منطقه  و استقرار ادارات و همچنین پیگیر درآمد پایدار برای شهرداری بکار خواهیم بست.
رئیس شورای ماژین رمز موفقیت شورا را در تلاش، حمایت مردم، و واقع گرا بودن دانست و گفت: تجربه، ایده نو، تحصیلات مرتبط با شهرداری و رو راست بودن با شورا و مردم و از همه مهمتر در حاشیه نبودن، پیگیری استقرار ادارات و تلاش برای جذب نیروهای تحصیل کرده ماژین و توسعه گردشگری در ماژین از جمله اقدامات این نهاد در راستای توسعه شهر ماژین عنوان کرد.
کهزادی در پایان گفت: اعضای  شورای شهر ماژین شورایی همدل، جوان و با سواد هستند و به لطف خداوند  در این زمینه مشکلی وجود ندارد و  قانون اساسی همه چیز را مشخص کرده اگر همه به وظیفه قانونی خود عمل کنیم مشکل خاصی وجود ندارد و در پایان از حضرتعالی تشکر می‌کنم که زمینه این گفتگو را فراهم گردید، خدایا چنان کن سر انجام کار،، تو خشنود باشی و ما رستگار…/سودابه خانی
.
.
.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.