تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۲۲

عطش اربعین حسینی(ع) در میعادگاه مهران

عطش اربعین حسینی(ع) در میعادگاه مهران
ایلام- اینجا مهران است، مظهر  عشق و ارادت به امام حسین(ع) و مدفن شهیدان،  در اینجا  اشعه داغ  آفتاب  تسلیم  محبت  فرزند  زهرای  اطهر(ع) است و حرارت  گرمای مهران نیز در سایه حُریت حسینی(ع) قرار گرفته و شربت شور و شفاء و شیدایی می پراکند.

به گزارش خبرنگار ایرنا – اقیانوس آسمانی اربعین دیگر بار از راه رسید و میدان دوستی و دلدادگی به تبار حسین شهید (ع) بر پاشد.

در کنگره سالانه اربعین همه واله و شیدا و مجنون وار خود را به محشر مهران رسانده اند تا جان را در زلال زهد و زیبایی آن دهند.

در مهران یکی با سپاه و سلاح، دیگری با دارو و دوا، آن یکی با تحفه کتاب و دعا، سومی با سفره طعام و غذا، گروه بعدی مسلح به صوت و صدا و جمعی نیز با شور و شوق و شفاء، همه سرو جان در گرو یار، خود را وقف سرور آزادگان جهان کرده اند.

کاسب در بازار، راننده در جاده، خلبان در هوا، زائران در مَروه و عاشقان در صفا، خادمان در هیئت و حاجیان در منا، مدیران در مبدا و ماموران جان فدا، منتظران هَروله کنان و عازم کربلا، افسران آماده و امیران برپا، پاکبانان در گمنامی و پاسداران جان فدا و همگی، حسین(ع) گویان و روبه سوی خدا.

تعدادی با سلاح قلم و تباری نیز با آرم ایرنا، اندکی با سایت و دوربین و عکس و اخبار و احرار، در مغازله مهران، زوار در آوردگاه عاشقی و در لباس احرام، عازم منای عشق اند و وصال مظلوم کربلاد

ر مهران و در دارالشفاء دلدادگان و مدفن شهیدان، کرد و لر و فارس و عرب و بلوچ از همه بلاد، فارق از شعر و شریعت، عقیده و ادیان و مکتب و مذهب، با ردای عشق و در لوای اربعین، در وادی وحدت اردو زده تا فرات دل را در عطش کربلا خالی کنند و فرحنای عطوفت خاندان عصمت و طهارت(ع) را تقدیم کام خشک زمین و زمان نمایند.

گویا لیلی، مجنون و فرهاد، شیرین خویش را در این نقطه نورانی گم کرده است.

در محشر مهران، کشتی اربعین میزبان شیفتگان دیر نشین دشت خلوص و سخاوتمندانه ساحل سرخ نینوا است تا سماحت و سروری ام القرای جهان اسلام را با هدایت و هوشمندی رهبر لایق خود را به جهان بشریت ابلاغ نمایند.

در مهران مهربان و کیل وزیر، سردار و امیر، مالک و اجیر، معمم و مکلی، قاضی و داعی، فرماندار و فرمانبردار، فرمانده و استاندار، دارا و ندار، بدور از هرگونه رنگ، لعاب و تعلق و تفخر، به معبر عشق اباعبدالله علیه السلام آمده اند تا از خیل خروشان سپاه باصفای حسین(ع) عقب نمانند و نجوا کنان ابراز بدارند که:
“حب الحسین(ع) یجمعنا “

در این در واژه منور رخت و دورنگی و ریا در قرنطینه اخلاص گرفتار شده و عَلَم ارادت و ادب و انسانیت زائران مزار مبارک سرور آزادگان جهان شهره بازار بندگی گردیده و ردای سبز کربلایی معلی، تن پوش عاشقان کوی کرامت میگردد.

به یمن اربعین حسین ابن علی(ع)، ایلام، ایران کوچکی است و مهران نماد ایلام است و نمایانگر عظمت مردم شریف آن.

در این سرای سبز و بازار پرسود، اما پر فراز و فرود همه سرایش سرود سرخ حسینی(ع) و رسالت روشنگری زینبی(س) را زمزمه می‌کنند و با جان دل داشته های خود را در قالب بیت الحسین(غ) در طبق اخلاص گذاشته به امید اینکه در امتحان اربعین قبول شوند و دفتر اعمالشان به امضای حسین(ع) مزین گردد.

پیرزنان ویلچری، پیرمردان عصا بدست، بیماران مبتلا، دردمندان امیدوار، محتاجان متوسل، نیازمندان متوکل، گرفتاران متدین، در راه ماندگان نگران افتادگان بی توان، همه آمال و آرزوی و درمان امراض مزمن خود را در میعاد گاه مهران و بارگاه با کرامت و آستان پرسخاوت حسین ابن علی(ع)و بر خوان خُسروی و عطش عارفانه اربعین جستجو می‌کنند و به مهر ماندگار خالق کردگار دل بسته اند و امید اجابت دارند.

باشد که جد بلیغ همه خادمان حسین(ع) به اذن صفحه نگار صدیق روزگار و در سایه رضایت امام آزادگان در لوح محفوظ الهی ثبت و ضبط گردد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.