تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

صدور ۲ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز #آلاینده‌ها در #محصولات #کشاورزی در استان ایلام

صدور ۲ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز #آلاینده‌ها در #محصولات #کشاورزی در استان ایلام
ایلام - نگاه اقتصاد - مدیر کل استاندارد ایلام از صدور دو فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی از مهرماه سال گذشته تا کنون، برای دو محصول در استان ایلام خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام، مهناز همتی با اعلام این خبر، گفت: این پروانه ها در قالب پروانه استاندارد تشویقی است که با مشارکت و تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان برای دو محصول گوجه فرنگی در شهرستان مهران و نخود در شهرستان آسمان آباد صادر شد.

وی در ادامه گفت: بعد از انجام آزمایشات و آنالیزهای لازم در خصوص باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین، کد شناسایی ۹ رقمی، گواهی انطباق و گواهی استاندارد تشویقی برای ۲ محصول گوجه فرنگی و نخود در استان صادر شد.

مهناز همتی با بیان اینکه، صدور این نشان در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی و به میزان استاندارد بوده وصدور پروانه کاربرد علامت استاندارد حد مجاز به منظور افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی صورت گرفته است.

وی در پایان با بیان اینکه محصولات مذکور، محصولاتی هستند که باقیمانده سموم، نیترات و فلزات سنگین در حد مجاز است، گفت: پایگاه اطلاع رسانی محصولات گواهی شده با نشانی اینترنتی cerganic.maj.ir توسط وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده که اطلاعات، دستورالعمل‌ها و قوانین مرتبط با دستورالعمل صدور نشان حد مجاز آلاینده‌ها در آن بارگذاری گردیده و در دسترس عموم قرار دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.