تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی اقدام ملی مسکن در ایلام افتتاح حساب کردند

۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی اقدام ملی مسکن در ایلام افتتاح حساب کردند
ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از افتتاح حساب ۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: تا کنون هزار و ۱۳۰ نفر آورده اولیه خود را تکمیل کرده اند.

علی اصغر کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی ایلام احداث ۱۰ هزار و ۵۳ واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داده که تا این لحظه ثبت نام ۱۳ هزار و ۷۱۸ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن در استان به انجام رسیده است.

وی افزود: از این تعداد پنج هزار و ۲۴۸ نفر حایز شرایط اولیه و چهار هزار و ۵۸۳ مورد در انتظار تایید نهایی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه تاکنون هزار و ۱۳۰ متقاضی آورده اولیه خود را واریز کرده اند، یادآور شد: در صورتی که تعداد متقاضیان از تعداد مسکن در نظر گرفته شده در طرح اقدام ملی مسکن بیشتر باشد برنامه ریزی برای افزایش تعداد مسکن احداثی در این طرح به عمل خواهد آمد.

کاظمی به رد در خواست و انصراف هزار و ۱۸ نفر از متقاضیان تا این لحظه اشاره کرد و گفت: پس از بررسی های نهایی متقاضیانی که شرایط دریافت مسکن در طرح اقدام ملی را ندارند حذف می شوند.

وی تاکید کرد: در صورتی که تعداد متقاضیان از تعداد مسکن در نظر گرفته شده در طرح اقدام ملی مسکن بیشتر باشد برنامه ریزی برای افزایش تعداد مسکن احداثی در این طرح به عمل خواهد آمد.

آغاز عملیات ساخت ۶ هزار و ۶۷۱ واحد طرح اقدام ملی مسکن در ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از کلنگ زنی ۹ هزار و ۲۰۰ واحد طرح اقدام مسکن ‌ملی در استان خبر داد و گفت: عملیات احداث این واحدها که بیشتر آنها به صورت خودمالکی است آغاز شده است.

کاظمی اضافه کرد: همچنین عملیات آغاز بکار بخشی از واحدهای که به صورت تفاهم بین دستگاه های اجرایی استان منعقد شده است شروع شده و تعدادی هم آبان ماه کار احداث آنها آغاز می شود.

نوسازی چهار هزار و ۸۵۶ واحد مسکونی در ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تاکنون چهار هزار و ۸۵۶ واحد مسکونی با اجرای «طرح اقدام ملی مسکن» در حوزه بازآفرینی شهری این استان نوسازی شده است.

کاظمی افزود: در این استان ۱۱ پروژه بازآفرینی شهری وجود دارد که به پروژه‌های تکمیل و آماده بهره‌برداری، پروژه‌های در دست احداث و پروژه‌هایی که برنامه‌ریزی برای آغاز عملیات اجرایی آن‌ها در حال انجام است، تقسیم می شوند.

وی از تهیه و تدوین تمام پروژه‌های بازآفرینی در قالب برنامه اقدام مشترک استان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در نوع خود محرک بازآفرینی شهری به شمار می‌روند، هدف همه پروژه‌ها ارتقاء کیفیت زندگی و زیست پذیری ساکنان محلات است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: فعال کردن ستادهای بازآفرینی در استان، استفاده از ظرفیت سازندگان حرفه‌ای در بخش بهسازی و نوسازی و ارائه بسته‌های حمایتی جهت تشویق ساکنان در محلات هدف از مهمترین برنامه‌های این بخش است.

کاظمی گفت: در سال‌های گذشته جریان احیا، بهسازی و نوسازی بافت ناکارآمد شکل گرفته و بسته‌های حمایتی مشوقی برای ساخت و ساز بوده است که بعد از ابلاغ برنامه طرح اقدام ملی مسکن تاکنون ۶۰ درصد از برنامه در این استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: قسمت‌هایی از شهر ایلام که در معرض گسترش حاشیه نشینی بودند، با حفر کانال، اجرای قانون حدنگار( نقشه کاداستر) در سطح استان و همکاری با مشاوران املاک در خصوص عدم فروش املاک قولنامه‌ای( فاقد سند) و اراضی دولتی، مانع توسعه حاشیه نشینی شده‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام ادامه داد: قطعا اجرای پروژه‌های عمرانی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند و سیاست‌ها و برنامه‌ها باید کالبد یک شهر را در برگیرد زیرا روح یک شهر مردم آن شهر هستند.

کاظمی تصریح کرد: در سنوات گذشته به منظور ارتقای توانمندی ساکنان محلات، آموزش‌هایی در زمینه مهارت‌های خانواده، سلامت خانواده و نظایر این‌ موارد با کمک سازمان‌های مردم نهاد ارائه شده و در حال حاضر نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

بیش از ۹۰۰ هکتار از محدوده قانونی استان ایلام را بافت های فرسوده و ۲۳۰ هکتار را نیز سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع ۳۰ درصد محدوده شهری این استان را شامل می شود.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» به منظور احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز شده است./اختصاصی ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.