تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

امامان جمعه:

شیوه نامه های بهداشتی باید در آیین عزاداری آخر ماه صفررعایت شود

شیوه نامه های بهداشتی باید در آیین عزاداری آخر ماه صفررعایت شود
استان ها - خطیبان جمعه سراسر کشور با هشدار نسبت به اوج‌ گیری مجدد شیوع کرونا تاکید کردند: ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه برگزاری آیین عزاداری دهه آخر ماه صفر را با رعایت ضوابط و شیوه نامه های بهداشتی صادر و همه مردم باید این توصیه های پزشکی را جدی و رعایت کنند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استان‌ها، خطیبان جمعه امروز هیجدهم مهر ماه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه با اشاره به دولت موظف است یک اقدام جدی و عملی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام دهد

افزودند: اگر بیماری کرونا کنترل نشود، سبب بروز بحران شده و هزینه های گزافی باید برای مهار آن پرداخت شود.برخی از افراد در جامعه به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمامی ندارند که دولت باید با تشدید نظارت ها از شیوع کرونا جلوگیری کند. رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تاکنون جان تعداد بسیاری از پزشکان و پرستاران و هموطنان را گرفته و خانواده های بسیاری داغدار شده اند که این موضوع باعث تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی را دارد.

خطیبان جمعه سراسر کشور ادامه دادند: حال که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با تحریم بانک های ایرانی به دنبال عدم تامین دارو و تجهیزات مقابله با ویروس کرونا برای ضربه زدن به مردم کشورمان است ما با رعایت پروتکل های بهداشتی این توطئه آمریکا را خنثی خواهیم کرد.

همچنین آنان در بخش دیگری از سخنان خود مساله تقوا و اهمیت آن در سعادت جامعه را مورد اشاره قرار دادند و گفتند: ریشه اصلی بروز برخی انحرافات بی‌تقوایی است و امام حسین (ع) با اتکای به تقوای الهی در وجود خود و یارانش توانست حماسه عظیمی خلق کند که در تاریخ ماندگار شد.

آنان در ادامه به روابط امارات و بحرین با اسراییل اشاره و گفتند: با توجه به روابط این دو کشور عربی با رژیم اشغالگر قدس که چیزی جز تنفر مسلمانان جهان برای آنان نخواهد شد، عربستانی ها نیز زمینه ای را فراهم کرده و آنان نیز روابط خود را با رژیم اشغالگر عیان می سازند اما در نهایت خفت را برای خود خریده اند.

به گفته خطیبان جمعه سراسر کشور همان‌گونه که مقام معظم رهبری بارها براین موضوع تاکید داشته و فرمودند خودمان باید اقتصاد کشور را خودمان مدیریت کرده و از نفت ونفت فروشی فاصله بگیریم، اقتصاد ایران را گروگان برجام، اروپا و لبخند آنها قرار ندهیم.

امامان جمعه با تاکید بر تلاش بیشتر مسوولان برای حل مشکلات معیشتی مردم گفتند: با تلاش سران سه قوه خیلی از مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود. مسوولان بانظارت و دقت بیشتر در موضوع گرانی و مشکلات معیشتی مردم نشان دهند که به فکر قشر آسیب پذیر جامعه هستند.

مازندران

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه ساری گفت : پروتکل های بهداشتی باید به درستی در آیین عزاداری آخر ماه صفر نیز رعایت شود.

وی افزود : هیات های عزادری ما در آیین عزاداری اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند و این پروتکل ها باید در مراسم عزاداری دهه آخر ماه صفر نیز به خوبی اجرا شود. ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه برگزاری آیین عزاداری دهه آخر ماه صفر را با رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی صادر کرد و همه ما باید این پروتکل ها را رعایت کنیم.

مرکزی

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: استفاده از ماسک درصد قابل توجهی از ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد که این مهم باید در تمام لایه‌های مختلف جامعه جدی گرفته شود.

وی افزود: کنترل ویروس کرونا و بازگشت به شرایط عادی منوط به همکاری مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.: تمامی افراد جامعه در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، بنابراین تا ساخت واکسن و قرار گرفتن در دسترس عموم مردم باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.
امام جمعه اراک در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: مردم استان مرکزی به خصوص خیران در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه کارنامه موفقی از خود به جا گذاشتند و انتظار می‌رود در مرحله بعدی این رزمایش در دهه آخر ماه صفر نیز مردم، خیران و دستگاه‌های مختلف اجرایی همکاری کنند.

یزد

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: یکی از راه‌های جهش تولید و تقویت اقتصاد مقاومتی به خصوص در شرایط خاص اقتصادی این است که کارگاه‌های تهیه و توزیع پوشاک در استان راه‌اندازی شود.

وی به تحریم و فشار اقتصادی دشمنان علیه نظام و مردم اشاره کرد و افزود: ایجاد این کارگاه‌ها هرچند کوچک به خاطر ظرفیت‌های خوبی که از گذشته در صنعت نساجی و پوشاک یزد وجود داشته نقش مهمی در خودکفایی و کمک به اقتصاد خانوارهاست.

وی به اهمیت تحقق توصیه‌های مقام معظم رهبری در بعد اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: برای اجرایی شدن این نامگذاری که موضوع حیاتی کشور محسوب می‌شود باید دولت و مدیران در کنار مردم و کارآفرینان اقدام جدی و عملی مناسب داشته باشند.

گیلان

آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت گفت: دولت ساخت مسکن را برعهده بگیرد و مجلس هم کمک کند و این امر را به بخش خصوصی واگذار نشود.

وی در جمع نمازگزاران در مصلی این شهر اظهار کرد: اگر نظام و دولت به بخش مسکن توجه ویژه ای داشته باشند، به طور حتم شاهد شکوفایی و رونق در بخش های مختلف اقتصادی و همچنین کاهش معضل بیکاری خواهیم بود.

وی افزود: پیش از این قرار بود که هر ساله یک میلیون واحد مسکونی احداث و در اختیار افراد نیازمند قرار گیرد اما متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل برخی مشکلات و تنگناها دولت نتوانست آنطور که باید به این بخش بپردازد و هم اینک نیز شاهد افزایش بی رویه قیمت مسکن و اجاره بها در جامعه هستیم.

ایلام

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبارنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم پروتکل های بهداشتی کرونا را برای حفظ جان خود و دیگران جدی بگیرند.

وی اظهار داشت: زدن ماسک، ضدعفونی دست ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از تجمع و عدم شرکت در مراسمات مختلف به ویژه عزا و عروسی در قطع زنجیره کرونا اثرگذار است. کرونا بیش از شهدای هشت سال دفاع مقدس تاکنون جان هم وطنان ما را گرفته است و باید برای از بین رفتن آن همه پروتکل ها را به صورت جدی رعایت کنیم.

گلستان

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به برگزاری مناظره انتخاباتی ۲ کاندیدای ریاست جمهوری ایالات متحده گفت: بررسی گفت‌وگوهای رد و بدل‌شده این مناظره ها ثابت می‌کند که مشکلات ساختاری آمریکا غیرقابل انکار است.

وی اظهار داشت: برخی در داخل کشور تصور می کنند که آمریکا کشوری باثبات و مقتدر در حوزه های اقتصادی، سیاسی و نظامی است اما اظهارات ترامپ و رقیبش جو بایدن فقط بخشی از گرفتاری و چالش های عظیم فراروی دولتمردان و مردم این کشور را آشکار کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شکل مناظره انتخاباتی دو مدعی تصاحب پست ریاست جمهوری آمریکا شرم آور بود و هر دو با لگد مال کردن اخلاق و ادب به گونه ای رفتار کردند که بینندگان تلویزیونی از دیدن آن پشیمان شدند .

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: ترامپ مجموعه بزرگی از دروغ های بزرگ را در این مناظره تحویل مردم داد که این رفتار یک فاجعه بزرگ برای دولت و مردم آمریکا بود

قم

آیت‌الله سید محمد سعیدیامام‌جمعه قم با اشاره به وضعیت بغرنج بیماران کرونایی گفت: از کادر درمان کشور به‌ویژه قم در این شرایط صمیمانه قدردانی می‌کنیم و از مردم و خیرین می‌خواهیم کادر خسته درمان را یاری کنند.

وی در یک خطبه مجازی به دلیل قرار داشتن قم در وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی نماز جمعه ، بیان کرد: مردم ازنظر معیشتی در رنج و سختی هستند و از مسئولان ملی و استانی می‌خواهیم توجه بیشتری برای کاستن از دردهای این قشر داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ابراز داشت: هیات‌های مذهبی و مردم قم در طول ایام محرم و صفر با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا همکاری مطلوبی داشتند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود اهمیت فهم معارف زیارت‌نامه‌های اهل‌بیت(ع) را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: یکی از ابعاد مهم در شهادت دادن به مقام ائمه اطهار قرار گرفتن در مسیر سیره و سنت بزرگان دین است.

زاهدان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: قیام امام حسین (ع) برای رهایی مردم از سرگردانی و پیروی نکردن از عبث و نجات مردم از جهالت و نادانی صورت گرفت و دراین راه با همان رسالت بزرگ و اهمیتی که حضرت محمد (ص) برای هدایت مردم قائل بود به پیش رفت و پا جا پای پیامبر (ص) گذاشت.

حجت الاسلام و المسلیمن مصطفی محامی در خطبه های این هفته نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: حضرت محمد (ص) تمام زندگیش را صرف هدایت و دعوت مردم به حق و حقیقت و ابلاغ رسالت الهی کرد و تا حد مرگ پیش رفت و سختی‌های فراوانی را دراین راه تحمل کرد امام حسین (ع) نیز در راه دعوت مردم به دین و رهایی آنان از جهالت همانند پیامبر (ص) عمل کرد و تمام هستی‌اش را در راه هدایت به سوی دین اسلام و اطاعت از خداوند بلند مرتبه و نجات مردم از جهالت و نادانی گذاشت تا مردم را از سرگردانی و پیروی نکردن از عبث نجات دهد.

چهار محال و بختیاری

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اجرای برخی طرحهای زیربنایی گفت: مسوولان این استان در حوزه اجرایی و مقننه، اولویت‌های استان در بخش‌های مختلف را به‌خوبی پیگیری می‌کنند.

وی ضمن تشکر از مسوولان چهارمحال و بختیاری در حوزه اجرایی و مقننه تاکید کرد: مسوولان استان در روزهای اخیر برای پیگیری طرح‌های مهم استان مانند طرح انتقال آب آشامیدنی بن به بروجن، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد، پروژه‌های سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر طرح‌های مصوب دولتی در این استان اقدامات مطلوبی انجام داده‌اند.
وی افزود: امیدواریم در سال آخر دولت توجه جدی به طرح‌های اولویت‌دار چهارمحال و بختیاری برای تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر از آن‌ها شود.

هرمزگان

حجت الاسلام قنبر درویشیامام جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه شور حسینی و ارادت به ائمه اطهار (ع) در ایران اسلامی موج می زند، گفت: اربعین حسینی در امتداد رسالت رسول خدا و در مسیر فرج امام زمان (عج) قرار دارد.

وی با تاکید بر ترویج هر چه بیشتر فرهنگ و اندیشه اهل بیت (ع) در جامعه به ویژه نسل جوان، اظهار داشت: حرکت بر مدار اهل بیت سبب رستگاری انسان خواهد شد و همه ما برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت باید پیرو سیره ائمه اطهار (ع) باشیم.

خراسان شمالی

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: توسعه کشور باید براساس توانمندی‌های داخلی باشد در غیر اینصورت اقتصاد کشور فلج خواهد شد.

وی اظهار داشت: مشکلات معیشتی مردم فراوان است، دولت‌مردان و نماینده‌های مجلس برای نوسانات قیمت‌ها و لجام گسیختگی بازار را سامان دهی کنند. وضعیت نابسمان بازار، آرامش را از مردم گرفته است.

امام جمعه بجنورد افزود: اینکه ما منتظر باشیم که چه کسی در آمریکا رای بیاورد و چه می شود خواب و خیالی بیش نبوده همانطور که در برجام ثابت شد دشمن هیچ وقت خیر ما را نخواسته و همچنان دنبال منافع خود است.

کرمانشاه

آیت‌الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، توجه به اقتصاد و معیشت مردم را یکی از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: براساس تجارت ۲۰۰ سال اخیر، برای رشد اقتصاد کشور باید نگاهمان به داخل باشد.

وی با اشاره به نامگذاری‌های ۱۰ سال اخیر رهبر معظم انقلاب با موضوع اقتصاد، افزود: این موضوع نشان دهنده میزان اهمیت وضعیت اقتصادی کشور و توجه به دغدغه های مردم از سوی رهبر معظم انقلاب دارد.

وی با اشاره به وجود منابع خدادادی فراوان در کشور، گفت: با این همه منابع از جمله نفت و گاز نباید این همه بیکار داشته باشیم و وضعیت اقتصادی کشور نابسامان باشد.

همچنین ماموستا «عبدالرحمن مرادی»امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: صداقت در گفتار و کردار و نیت پاک در مواجهه با همنوع از ضروریات دینی و اجتماعی ما مسلمانان است.

وی با بیان عواملی که برای ورود به بهشت تأثیرگذار است خاطرنشان کرد: پاکی قلب و سلامت درون هر انسانی سبب رضایت الهی و اسباب ورود به بهشت است.

او تصریح کرد: از آنجا که قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) توصیه نموده اند که مؤمنین از کینه، کدورت و حسادت و تحقیر دیگران به دور بوده و قلبی پاک و نفسی سالم داشته باشند بر ما لازم است تا در حد امکان دستورات الهی را جامه‌ عمل بپوشانیم.

کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینینماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به ۲۰ مهرماه روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: آمادگی مردم، متولیان امر و مسؤولان اجرایی این استان برای مقابله هر چه بهتر با انواع بلایای طبیعی بیشتر شود.

وی اظهار داشت: این امر منجر به وارد آمدن آسیب های کمتر به زندگی مردم، ابنیه ها و زیرساخت های مختلف کهگیلویه و بویراحمد هنگام بروز بلایای طبیعی می شود.

خراسان رضوی

آیت الله سید احمد علم الهدیامام جمعه مشهد گفت: امروز در شرایط زندگی خودمان با مشکلاتی رو به رو هستیم، مشکلاتی که بخش عمده‌اش را دشمن بر ما تحمیل کرده است و مهم این است که ما در برابر همه این مشکلات، مواضع انقلابی خودمان را حفظ کنیم، ناامید نشویم، در موضع انقلابی خودمان قوی، نیرومند و ثابت قدم باقی بمانیم.

وی در خطبه مجازی نماز جمعه امروز مشهد افزود: مشکلاتی که امروز در زندگی داریم عمدتا مشکلات معیشتی و اقتصادی است که معلول دو علت است یکی تحریم دشمن و دیگری سوء مدیریت.

وی اضافه کرد: ثابت شد دیگر کاری جز تحریم نمی‌توانند انجام دهند و آخرین ابزار برنده مقابله آنان با ما تحریم است و در این نقطه دیگر متوقف شده‌اند، این هم یک درد بی‌درمان نیست، مشکلی قابل حل است، ما در برابر تحریم دشمن، راه‌هایی برای حل مشکل داریم کما این که در مساله مدیریت اگر بنا شد مسوولان به مدیریت جهادی دست بزنند، خیلی از مشکلات حل است.

البرز

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و سقوط صدام در عراق، زیارت اربعین نماد قدرت فرا منطقه‌ای اسلام و شیعه شد که به غیر از آثار معنوی بزرگی که دارد سرمایه‌ای عظیم است.

وی در خصوص اهمیت زیارت اربعین به نقل از بعضی از امامان، گفت: امام صادق (ع) ‏فرمودند: «زیارت امام حسین (ع) با فضیلت ‏ترین عملی است که انسان می‏ تواند انجام دهد.» و فرمودند: «وقتی زائر زیارت حسین (ع) را انجام داد، هنگام بازگشت، هیچ گناهی بر او باقی نمی ‏ماند و او به مقامی می‏ رسد که آغشته شده به خون خود در راه خدا به آن مقام نمی ‏رسد».

بوشهر

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهرینماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: همان طور که بارها تکرار شده مساله معیشت مردم و بهبود امور اقتصادی جامعه درشرایط کنونی باید در صدر برنامه‌های مسئولان قرار گیرد.

وی اعلام کرد: بی تردید مسئولیت اولویت‌دار مسئولان و روسای قوای سه گانه نظام حل هرچه سریعتر مشکلات معیشتی مردم است که با همه وجود و همواره در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.