تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

میرلوحی:

پیام رهبری، انتقاد سازنده همراه با راه‌حل‌های اجرایی است

پیام رهبری، انتقاد سازنده همراه با راه‌حل‌های اجرایی است
تهران- یک فعال سیاسی باتوجه به سخنان رهبری درباره تفاوت نقد و هتک حرمت، تاکید کرد: درون‌مایه پیام رهبر معظم انقلاب آن است که در این روزهای سخت، با انتقاد سازنده و پیشنهادهای منطقی برای حل مشکلات، می‌توان دلسوز مردم بود و به مسئولان کمک کرد.

به گزارش ایرناپلاس، رهبر معظم انقلاب دیروز(شنبه) در جلسه با اعضای ستاد مقابله با کرونا با حضور حسن روحانی، با تاکید بر لزوم اتحاد و انسجام درونی در کشور، به اقدام برخی در مواجهه با دولت و شخص رئیس جمهوری اشاره کردند و گفتند: اگرچه در میان این برادران، افراد خوبی هستند، اما این کار غلط بود و این موضوع را به طور صریح اعلام می کنم.

ایشان همچنین انتقاد را غیر از هتک حرمت دانستند و اضافه کردند که هتک حرمت در میان مردم حرام است و نسبت به مسئولان بیشتر، بخصوص در میان مسئولان بالای کشور.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند، روش ما اسلامی و قرآنی است، یعنی انتقاد بیان می‌شود اما هتک حرمت انجام نمی‌گیرد.

محمود میرلوحی، فعال سیاسی و عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره سخنان رهبری به ایرناپلاس گفت: رهبر معظم انقلاب از شرایط سخت کشور و تلاش‌های مسئولان به ویژه دولت آگاهند، بنابراین طبیعی است که نسبت به این بی‌اخلاقی‌ها واکنش نشان دهند.

میرلوحی ادامه داد: کسانی که با نام مردم و گاها ارزش‌ها، اهانت و بی‌اخلاقی روا می‌دارند، باید بدانند که این تندروی‌ها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی به دور از فرهنگ، ارزش‌های اسلام و انقلاب است.

این فعال سیاسی معتقد است، اگر بخواهیم دلسوز مردم و کشور باشیم، انتقاد سازنده می‌کنیم، راه‌حل پیشنهاد می‌دهیم و در این شرایط سخت، به مسئولان کمک می‌کنیم و نه اینکه با منافع حزبی و جناحی، سنگ دیگری روی مشکلات کشور بگذاریم.

او همچنین افزود: درحال حاضر با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و اوضاع کرونا، دولتمردان در خط مقدم جنگ با دشمنان، در حال تلاشند و رهبری نیز در این شرایط حساس، شاهد کوشش همه دستگاه‌ها هستند.

این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس همچنان در حال و هوای انتخابات مجلس در ۱۳۹۸ هستند و برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ عجله دارند، بنابراین فضای انتخاباتی این افراد با مسائل میدانی کشور و جامعه فاصله دارد.

میرلوحی تاکید کرد، مجلس می‌تواند در جایگاه قانونی خود طرح سوال و انتقاد کند و توضیح بخواهد اما این حق قانونی آنها تحت‌الشعاع مواضع انتخاباتی‌شان قرار می‌گیرد تا جایی که با واکنش رهبری همراه می‌شود.

میرلوحی افزود: در این شرایط، دلسوزان مردم و کشور به مشکلات واقف بوده و به دنبال عبور از مشکلات با همدلی و هم افزایی هستند./ایرناپلاس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.