تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام:

کارورزی مهم ترین برنامه وزارت کار برای اشتغال فارغ التحصیلان است

کارورزی مهم ترین برنامه وزارت کار برای اشتغال فارغ التحصیلان است
ایلام- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام با تشریح مهمترین برنامه اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی از سوی این وزارت گفت: اجرای طرح کارورزی، مشوق های بیمه ای و یارانه دستمزد از مهم ترین این برنامه ها هستند.

به گزارش ایرنا، شکراله شیرخانی روز دوشنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: این طرح ها به عنوان مشوقی برای کارآفرینان بخش خصوصی و دولتی در راستای اشتغال افراد دانش آموخته محسوب می شوند.

وی افزود: هر کارآفرینی که در بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات دانش آموخته های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و بالاتر جذب کند ، اداره کار موظف به پرداخت ۲۷ درصد سهم بیمه ای به جای کارفرما می شود.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: همچنین کارآفرینان می توانند ۵۰ درصد نیروهای خود را از بین کارورزان انتخاب کنند که در این صورت اداره کار موظف به پرداخت حقوق آنها برای مدت معین می شود.

شیرخانی یادآور شد: یارانه دستمزد یکی دیگر از این مشوق ها بشمار می رود که یک کارآفرین می توان با جذب فارغ التحصیلان به مدت یک سال از پرداخت ۳۰ درصد حقوق آن فرد که توسط اداره کار پرداخت خواهد شد، معاف شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح ها بتوان زمینه ایجاد اشتغال را برای فارغ التحصیلان مهیا کرد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام اضافه کرد: استان ایلام اکنون در زمینه پرداخت تسهیلات کرونا همچنان در مقام اول کشور قرار دارد و تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان این تسهیلات قرارداد منعقد شده و پرداخت شده است.

شیرخانی ادامه داد: از سهم ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته به صنوف آسیب دیده از کرونا، تاکنون ۹۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۱ هزار و ۶۲۹ طرح آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین ۳۲۳ میلیارد تومان تسهیلات به چهار هزار و ۶۶۷ طرح و با اشتغالزایی هفت هزار نفر از محل تسهیلات روستایی پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام از کسب رتبه اول روابط عمومی اداره کار در زمینه اطلاع رسانی عملکرد و اقدامات خبر داد و گفت: روابط عمومی این اداره کل با کسب نمره ۹۱ بالاترین میزان عملکرد را نسبت به سایر دستگاه های اجرایی داشته است.

شیرخانی ابراز امیدواری کرد با پیگیری مصوبات و طرح ها و همچنین جذب تسهیلات بتوان گام اساسی در جهت اشتغال استان برداشت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.