تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

با حضور نوبخت و به صورت ویدئو کنفرانس؛

هزار و ۷۰۵ واحد مسکن محرومان ایلام افتتاح شد

هزار و ۷۰۵ واحد مسکن محرومان ایلام افتتاح شد
ایلام - هزار و ۷۰۵ واحد مسکن محرومان ایلام امروز جمعه هشتم مردادماه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و جمعی از مسولان استانی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

 

مراسم افتتاح این تعداد واحد مسکونی روستایی محرومان در استان ایلام همزمان با بهره برداری از ۷۰ هزار واحد مسکن‌ محرومان در سراسر کشور با حضور محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام در این آیین اظهار داشت: تاکنون پرونده ۲ هزار واحد سهمیه مسکن ‌محرومان به بانک های عامل استان معرفی شده که از این تعداد یک هزار و ۹۳۶ مورد عقد قرارداد شده است.

حبیب الله محبی با اشاره به وضعیت پیشرفت فیزیکی احداث این واحدها در استان افزود: عملیات پی کنی ۲ هزار واحد انجام و ۲ هزار واحد نیز به مرحله اجرای فنداسیون رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام یادآور شد: یک هزار و ۹۳۱ واحد نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارد.

محبی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات تاکید کرد: اعتبار مصوب تسهیلات یک هزار میلیارد ریال است که تاکنون نزدیک به ۹۷۰ میلیارد ریال از این میزان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: میزان اعتبار تسهیلات بلاعوض نیز ۶۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به طرح ویژه مسکن روستایی در استان هم گفت: سهمیه احداث مسکن روستایی طرح ویژه در سال ۱۴۰۰ نیز به مانند طرح مسکن ‌محرومان ۲ هزار واحد بوده که برای هر واحد یک میلیارد ریال با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

۳۱ هزار واحد مسکن روستایی ایلام بازسازی شد
همچنین در این آیین و با حضور نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، تعداد بهرداری از واحدهای بازسازی و مقاوم سازی استان ایلام به  ۳۱ هزار واحد رسید.

استان ایلام دارای ۶۰۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۸۲ هزار نفر است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.