تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶

رییس دانشگاه علوم پزشکی: 

آمارهای کرونا در ایلام واقعی و مستند است

آمارهای کرونا در ایلام واقعی و مستند است
ایلام - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تمامی آمار و ارقام اعلامی مربوط به کرونا اعم از تست، نمونه گیری، ابتلا، بستری و فوت در استان صادقانه، شفاف، مستند و واقعی است.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز شنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام در فضای مجازی و حقیقی استان مورد هجمه های ناروا و ناصواب و گاه همراه با سیاه نمایی و ایجاد فضای هیجانی کاذب در خصوص آمار کرونا مواجه می شود در حالی که تمامی آمار استان مستند و واقعی است.

وی در مورد وضعیت تامین دارو در استان هم افزود: همه کشور از جمله ایلام با توجه به شرایط بحرانی کرونا با مشکل تامین دارو مواجه است و در ایلام نیز برای جلوگیری از عرضه نامناسب یا ایجاد بازار سیاه داروهای بیماران کرونایی، این داروها توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهیه و توزیع می شود.

دکتر کریمیان در مورد استفاده از طب سنتی هم توضیح داد: دانشگاه علوم پزشکی فقط مجاز به استفاده از اقلام دارویی اعم از شیمیایی یا سنتی و طبیعی است که مورد تایید رسمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و مبنای علمی و اثبات شده داشته باشد و استفاده از هر دارویی خارج از محدوده مجاز وزارتخانه، خطر کردن با جان و سلامت بیمار است.

وی یادآور شد: هم اکنون ۹ بیمارستان و ۱۳ مرکز درمانی شبانه روزی در استان پذیرای بیماران کرونایی است و امسال با توجه به کمبود شدید نیرو تاکنون ۱۸۵ نفر پرسنل درمانی استخدام شده اند و بازهم مراکز درمانی استان با کمبود نیرو مواجه است.

وی اضافه کرد: برای تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی و کارانه پرسنل درمان ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار جذب و هزینه شده است و یک دستگاه سی تی اسکن و چهار دستگاه اکسیژن ساز به ظرفیت استان اضافه شده و خرید سه دستگاه اکسیژن ساز دیگر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: تاکنون در مجموع هفت میلیارد و ۶۴۶ میلیون تومان صرف تهیه و تامین اقلام مصرفی بهداشتی چون ماسک،گان و دستکش و ۵۵۲ میلیون تومان هم برای محلول های ضد عفونی هزینه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم گفت: با توجه به مکاتبه های انجام شده با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مقرر شده است در صورت خرید تست سریع، یک دستگاه را نیز در اختیار استان ایلام قرار دهند که در صورت تحقق این موضوع، جواب تست کرونا بعد از ۲۰ دقیقه حاضر می شود.

دکتر جمیل صادقی فر یادآور شد: فشار زیادی بر روی آزمایشگاه های تست کرونا و مراکز درمانی است و شرایط کرونای استان در آبان ماه با هیچ ماهی حتی تیرماه قابل قیاس نیست و در این ماه تاکنون ۶هزار و ۳۲۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و ۱۶۱ مورد نیز در این ماه جان خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: بانک ها با توجه به تعداد زیاد مراجعان و محدود بودن فضا، ارگان های نظامی، شرکت های بزرگی چون نفت، گاز و پتروشیمی بیشترین موارد ابتلا به کرونا را در بین کارمندان دارند.

وی گفت: بر اساس نمودارهای کشوری ایلام بعد از پیرانشهر رتبه دوم را در ضعف رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت ها داشته است که بخش عمده ای از این ضعف مربوط به عدم رعایت بخشنامه ها توسط صنوف و بعضی از ادارات است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۱ شهرستان ایلام چهار شهرستان شامل ایلام، ایوان، چرداول و دره شهر در وضعیت بحرانی و سیاه کرونا، سه شهرستان مهران، آبدانان و دهلران در وضعیت قرمز، سه شهرستان سیروان، ملکشاهی و بدره در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان هلیلان در وضعیت زرد قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.