تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

پرچم سبز رضوی بر گنبد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برافراشته شد

پرچم سبز رضوی بر گنبد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برافراشته شد
مشهد- همزمان با آغاز دهه کرامت و در شب میلاد حضرت معصومه (س) پرچم گنبد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با پرچم سبز تعویض شد تا نویدبخش ایام شادی و سرور اهل بیت (ع) به مومنان باشد.

به گزارش پایگاه خبری آستان قدس رضوی، پرچم گنبد و پوش ضریح حرم مطهر رضوی، عصر جمعه با حضور خادمان حضرت امام رضا (ع) تعویض شد و زائران حاضر در صحن و سرای حرم مطهر امام هشتم (ع) نیز همنوا با خادمان، شکرانه های کرامت را زمزمه کردند.

آیین تعویض پرچم حرم مطهر رضوی در مناسبت‌های مختلف از جمله دهه کرامت برگزار می‌شود و سرآغازی برای جشن های باشکوه این دهه فرخنده است.

ویژه برنامه های آستان قدس رضوی در دهه کرامت نیز از امشب آغاز می‌شود و در کنار برنامه های متعدد در صحن و سرای حرم مطهر رضوی، سراسر مشهد و ایران اسلامی شاهد برپایی محافل جشن و سرور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود.

در دهه کرامت، بارگاه امام مهربانی میزان زائران و مجاورانی خواهد بود که برای تبریک سالروز میلاد خواهر گرامی این امام رئوف به آستان بوسی حریم قدسی امام هشتم (ع) مشرف می‌شوند.

مراسم دهه کرامت امسال از روز شنبه ۲۲ خرداد ماه مصادف با اول ذی‌القعده همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر تا اول تیر ماه سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با شعار “خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت (ع) ” با محوریت آستان قدس رضوی برگزار می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.