تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶

استاندار: 

مصوبات ستاد ملی کرونا از هفته آینده در ایلام اجرا می شود

مصوبات ستاد ملی کرونا از هفته آینده در ایلام اجرا می شود
ایلام - استاندار ایلام گفت: مصوبات ستاد ملی کرونا همزمان با ستاد استانی از ابتدای هفته آینده برای مناطق زرد، نارنجی و قرمز این استان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا استان ها به سه منطقه زرد، نارنجی و قرمز تقسیم می شوند که در نواحی زرد صنوف گروه چهار، در مناطق نارنجی مشاغل سه و چهار و در قرمز هم صنوف ۲، سه و چهار ملزم به تعطیلی هستند.

وی افزود: تمامی اصناف گروه ۲ تا چهار باید راس ساعت ۱۸ عصر محل کسب خود را تعطیل کنند و در صورت باز بودن بعد از ساعت اعلام تعطیلی جریمه و در صورت نیاز پلمب می شوند و همچنین صاحبان مشاغل باید مجهز به اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش، الکل و محلول ضد عفونی باشند و از ارایه خدمات به افراد فاقد ماسک خودداری کنند.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: همچنین اجتماعات و جلسات اداری در فضای سربسته برای مناطق زرد نباید بیشتر از ۳۰ نفر، نارنجی ۲۰ نفر و قرمز ۱۰ نفر باشد، ادارات به استثنای بانک ها ملزم به رعایت مصوبه ۵۰ درصد حضور کارکنان در محل هستند و فضای محل کار نیز از لحاظ رعایت فاصله گذاری مناسب تعداد افراد حاضر در اداره باشد.

وی در مورد بانک ها توضیح داد: باتوجه به اینکه بانک ها محل تردد دایمی مراجعان هستند برای تسریع در روند اداری و بانکی مراجعان و جلوگیری از مراجعه مجدد آنها، بانک ها و موسسات مالی با تمام ظرفیت تا ساعت ۱۲ ظهر کار کنند و روزهای پنجشنبه نیز تعطیل هستند.

وی اضافه کرد: تمام ادارات و دوایر دولتی و بانک ها باید بنرهایی بر سر در اداره خود با محتوای هشدارهای بهداشتی خطاب به مراجعان مبنی بر عدم خدمت رسانی به افراد فاقد ماسک نصب کنند و با ارگان هایی که این بنر را نصب نکنند برخورد جدی خواهد شد.

وی از شهرداری های استان و نیروی انتظامی خواست: نظارت بر ورودی آرامستان های نقاط مختلف استان به ویژه شهرهای ایلام و صالح آباد بیشتر و برای افراد خاطی و متمرد از قانون جریمه اعمال کنند.

استاندار ایلام گفت: به منظور نظارت و مدیریت بهتر ایلام، مرکز استان به چهار ناحیه تقسیم شده است و در این نواحی گشت های مشترک اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دستگاه قضایی، علوم پزشکی، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج حضور دارند تا بر رعایت اعمال محدودیت ها توسط صنوف مختلف نظارت داشته باشند.

وی تاکید کرد: مشاغل گروه های سه و چهار همچنان باید تعطیل باشند و صنوف گروه دوم نیز از امروز باید راس ساعت ۱۸ عصر محل کار خود را تعطیل کنند و دستگاه های نظارتی هم بر رعایت درست محدودیت ها توسط اصناف مدیریت داشته باشند.

سلیمانی دشتکی گفت: در هفته های اخیر استان ایلام پیک شدیدی از شیوع کرونا را شاهد بود به گونه ای که در یک روز ۱۴ فوتی گزارش شد و تنها راه و البته موثرترین راه مشارکت خودجوش مردم در مقابله با این بیماری است چرا که مردم در صورت استفاده همه گیر از ماسک، پرهیز از حضور و شکل گیری اجتماعات عزا و عروسی و دورهمی های خانوادگی، اجتناب از تردد غیرضروری در اماکن عمومی و سایر موارد نقشی بسزا در بهبود وضعیت کنونی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: دستگاه های خدمات رسانی چون کمیته امداد، ثبت احوال، مسکن و شهرسازی و دفاتر پیشخوان، خدمات و فراخوان های خود را به صورت الکترونیک انجام دهند یا شیوه خدمات دهی آنها به گونه ای باشد که از تجمع افراد در یک مکان کوچک سربسته جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۱ شهرستان ایلام چهار شهرستان شامل ایلام، ایوان، چرداول و دره شهر در وضعیت بحرانی و سیاه کرونا، سه شهرستان مهران، آبدانان و دهلران در وضعیت قرمز، سه شهرستان سیروان، ملکشاهی و بدره در وضعیت نارنجی و تنها شهرستان هلیلان در وضعیت زرد قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.