تاریخ انتشار : جمعه ۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

اشکی برای آخرین وداع

اشکی برای آخرین وداع
ایلام - امروز همه دوستان و همکارانت آمده بودند، با چشم های اشکبار، شاخه گلی در دست و قلبی مالامال از اندوه و درد از دست دادن یک دوست و همکار.

امروز روز وداع با یکی دیگر از مدافعان سلامت ایلام به نام بهروز غلامی بود، جوانی که هنوز از بهار زندگیش چیزی نگذشته بود که دست بی رحم تقدیر خزان عمرش را درهم پیچید.

خودرو فوریت های پزشکی مزین شده بود به تاج گلی و عکس جوانی رعنا، اینبار نه برای رسیدن و انجام ماموریت پزشکی بلکه حامل نعش بی جان عزیزی بود که در تکاپوی ماموریت های پزشکی گرفتار هیولای کرونا شد و پس از چند روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ، بالاخره قربانی تقدیر شد.

راننده و همکارش که در جلوی خودرو نشسته بودند با چشمانی اشکبار و قبلی مالامال از اندوه و درد مسیر بیمارستان طالقانی تا آرامستان شهر را طی می کردند و نگاه هر رهگذر بر این تصویر تاج گل و گلی پرپر، پر از حسرت و اندوه می شد.

این روزهای سخت که کرونا به صورت ناجوانمردانه ای در حال بلعیدن شمار زیادی از هم وطنان است و روزانه بیش از ۴۵۰نفر جان خود را از دست می دهند این مدافعان سلامت و فوریت های پزشکی هستند که در صف اول و خط مقدم مبارزه با این دیو هستند.

تلاش و تکاپوی همه پرستاران و پزشکان و پرسنل درمان که شبانه روز نفس به نفس یک انسان لحظه ها را سپری می کنند در قالب کلمه و نوشته و تصویر نمی گنجند زیرا این مدافعان بی ادعای عرصه پیکار جان خویش را در دست گرفته راهی معرکه جهاد شده اند.

بی گمان وصف تصویر تکاپو و تقاضای یک پرستار و پزشک در حال احیای یک بیمار کرونایی که حتی نزدیکترین شخص به وی، جرات به نزدیک شدن ندارد، بسیار سخت است.

اما این مدافعان و پیشگامان عرصه سلامت جان خویش در طبق اخلاص گذاشته و با تمام وجود در تکاپو و تقلا برای نجات یک انسان هستند.

شاید اگر مجالی بود تا همه خاطرات و دل نوشته های آنها به نگارش درآورد و اعلام کرد به عمق فاجعه و سختی و مشقتی که این افراد هر بار با دیدن تصاویری وحشتناک از مرگ یک انسان تحمل می کنند، پی برد.

مدافعان سلامت حال همان رزمندگان غیرتمند و شجاعی را دارند که دشمن با همه تجهیزاتش آنها را به محاصره درآورده و توانی برای دفاع از جان و مال مردم برایشان باقی نگذاشته است.

امروز همه می ایستیم به احترام مقام شامخ این شهدای بزرگ که در جهادی نابرابر به مصاف دشمن نامرئی رفته اند و جان خویش را برای حفظ جان تک تک ما در طبق اخلاص گذاشته اند.

امروز شهر ایلام شاهد تصویری تلخ از بدرقه یک شهید دیگر بود و تاج گلی مزین به عکس جوانی رعنا از پرسنل درمان که دیدنش اشک را در چشمانت جاری می کرد زیرا که این جوان رعنا نه گاه رفتنش بود بلکه باید کارناوال عروسی اش در شهر می چرخید.

چقدر دلمان برای همان روزهای پر از شادی گذشته تنگ شده است، این روزها دسته گل هایی که از گل فروشی تهیه می شود نه برای عروسی و تبریک است بلکه دسته گلی به نشانه ادای احترام به یک تازه درگذشته.

با امید به اینکه همه دست در دست هم دهیم و با توجه به محدودیت ها و رعایت پروتکل ها دوباره روزهای شاد زندگی و خوشی در کنار هم را تجربه کنیم.

بدانیم که بی توجهی هر کدام از ما جز مرگ و تداوم این روزهای سخت بی‌قراری و بیماری و مرگ و دلتنگی و اشک هیچ چیز را به ارمغان نخواهد آورد.

به گزارش ایرنا، بهروز غلامی از پرسنل فوریت های پزشکی به عنوان سومین مدافع سلامت استان ایلام به علت ابتلا به کرونا به شهادت رسید.

این مدافع سلامت به دلیل ابتلا به کرونا پس از بستری شدن در بیمارستان، شامگاه پنجشنبه به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست و جامعه پزشکی استان ایلام، عزیز دیگری را از دست داد.

شهید دکتر افسانه حسنوند عموزاده و شهید دکتر عزالدین رستمیان نیز اولین و دومین شهدای مدافع سلامت در استان ایلام هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.