تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷

صحت سنجی و تأییدیه استاندارد باسکول های ثابت همکف جاده ای در راستای حفاظت از حقوق شهروندان است

صحت سنجی و تأییدیه استاندارد باسکول های ثابت همکف جاده ای در راستای حفاظت از حقوق شهروندان است
.

ایلام – نگاه اقتصاد – مهناز همتی مدیرکل استاندارد گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل از ابتدای سال تاکنون ۷۶ باسکول بر اساس استاندارد ملی مربوطه در استان ایلام مورد آزمون قرار گرفته و موفق به دریافت گواهینامه انطباق با استاندارد ملی مربوطه شده اند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان ایلام، همتی در ادامه تأکید کرد: استانداردسازی و برسنجی درستی عملکرد کلیه وسایل سنجش از حقوق شهروندان است و این اداره کل بر اساس وظایف ذاتی خود با نظارت بر کلیه وسایل توزین چرخدار جاده‌ای تلاش می‌کند تا از حقوق مردم حفاظت کند.

 

وی با مهم دانستن استانداردسازی وسایل توزین در ارتقاء اعتماد عمومی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق ذی نفعان، آزمون‌های صحت عملکرد باسکول‌های مورد استفاده در توزین واحدهای تولیدی و از جمله واحدهای تولیدی شن و ماسه و واحدهای تولیدی بتن، مرغداریها و مکان های برداشت محصولات کشاورزی و خرید غلات و … استان در اولویت استانداردسازی گرفته اند.

 

مدیرکل استاندارد با بیان اینکه، آزمون باسکول‌های ثابت همکف جاده ای معطوف به دوره خاص یا فصلی نخواهد بود افزود: در طول سال و به صورت مستمر و طبق برنامه در کل استان ایلام ادامه دارد و از واحد‌های تولیدی و خدماتی و باسکول‌داران تقاضا می‌شود با بازرسان همکاری لازم را داشته باشند.

 

همتی همچنین بر الزام نصب برچسب کالیبراسیون باسکول‌ها تأکید کرد و افزود: نصب برچسب گواهی کالیبراسیون یا تأییدیه استاندارد بر روی همه باسکول‌ها الزامی است و همه ذینفعان این باسکول‌ها، باید از نصب برچسب‌های صحت سنجش و تأییدیه استاندارد بر روی باسکول‌های مراکز مورد نظر اطمینان حاصل نمایند. در طی فرآیند صحت سنجش، به صاحبان باسکول‌هایی که نتایج آزمون آن‌ها مردود شده است، فرصت داده می‌شود تا در مهلت داده شده نسبت به تعمیر و تنظیم باسکول توسط تعمیرکار مجاز باسکول، اقدام کنند و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون آن‌ها مورد قبول واقع شود، باسکول به چرخه داد و ستد باز می گردد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده وسایل توزین فاقد برچسب و یا تردید نسبت به صحت عملکرد باسکول مربوطه، شهروندان محترم می‌توانند از طریق تلفن گویای ۲۴ ساعته ۱۵۱۷ و یا سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل به شماره ۵۰۰۰۱۵۱۷، شکایت خود را اعلام نمایند تا با متخلفین مربوطه برخورد قانونی صورت گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.