تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

۱۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز مهران کشف شد

۱۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز مهران کشف شد
ایلام - رییس کل دادگستری ایلام گفت: طی یک ‌ماه گذشته افزون بر ۱۲۸ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق دارویی، بهداشتی و سوخت در مرز مهران کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری استان ایلام، علی دهقانی در بازدید از پایانه مرزی مهران اظهار داشت: پرونده این تخلفات به صورت ویژه در دادگستری و سازمان تعزیرات استان در حال رسیدگی بوده و در این راستا دادگستری کل در برخورد قاطع با پدیده قاچاق مصمم و جدی است.

وی با اشاره به سیاست ها و راهبردهای دستگاه قضایی در دوران تحول، حمایت از تولید و مبارزه با فساد را از مهم ترین این سیاست ها برشمرد و افزود: پدیده شوم قاچاق هم تولید ملی را دچار آسیب و مشکل می کند و هم سبب گسترش فساد در مبادلات اقتصادی می شود.

رییس کل دادگستری ایلام برنامه ها و اقدامات دستگاه قضایی استان در سال جهش تولید را در راستای حمایت از فعالان اقتصادی موفق ارزیابی کرد و یادآور شد: مشکلات قضایی و حقوقی بسیاری از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان در ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید، بررسی و مرتفع شد.

دهقانی از فساد به عنوان خط قرمز دادگستری استان یاد کرد و گفت: پیشگیری و مبارزه قاطع با فساد در انواع و اقسام آن از سوی کلیه واحدهای دستگاه قضایی استان بویژه دادگستری و سازمان بازرسی با جدیت پیگیری می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نقش پایانه مرزی مهران در اقتصاد استان و کشور اشاره کرد و یادآور شد: مرز بین المللی مهران از مهم ترین و امن ترین مسیرهای مبادله و ترانزیت کالا به کشور عراق و از آنجا به سایر کشورها به شمار می رود که بالغ بر ۲ هزار نفر در بخش های مختلف آن مشغول به فعالیت هستند.

دهقانی به بیان اهمیت فرآیند بازرسی و نظارت دقیق در پایانه های مرزی پرداخت و اضافه کرد: سرعت در رسیدگی و برخورد قاطع و اثرگذار با تخلفات قانونی و قاچاق کالا و رسیدگی ویژه و دقیق به پرونده های این حوزه به کلیه حوزه ها و محاکم قضایی استان ابلاغ شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.