تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

‍ ‍وقت شناسی و جهت شناسی/سارقان نام خبرنگار در فضای مجازی جای شما را خواهند گرفت اگر…

‍ ‍وقت شناسی و جهت شناسی/سارقان نام خبرنگار در فضای مجازی جای شما را خواهند گرفت اگر…
.

ایلام – نگاه اقتصاد – وقت شناسی و جهت شناسی می تواند دو خصیصه مهم فعالان واقعی رسانه باشد؛ آنهایی که به شکل قانونی و حرفه ای در حوزه خطیر رسانه فعالیت دارند که شامل مدیران مسئول، سردبیران، خبرنگاران، عکاسان و… شاغل در هفته نامه های محلی، خبرگزاری های رسمی، پایگاههای خبری حرفه ای و نمایندگی های رسمی روزنامه های سراسری می شوند.

🔴به گواه تمام چهره های سیاسی، اجتماعی، مذهبی، دانشگاهی و فرهنگی استان، اصحاب رسانه استان یکی از سالم ترین اقشار صنفی هستند که در بزنگاههای مهم با اطلاع رسانی دقیق و صحیح و به موقع، با تحلیلهای مبتنی بر واقعیت های میدانی و با گزارش کاستی ها و چالشها، با تنبیه خطاکاران نزد افکار عمومی و مهم تر از همه با ارائه نقشه راه به مسئولین استان و مردم همیشه قهرمان استان، نقش تاریخی خود را در دو دهه اخیر به بهترین شکل ممکن انجام داده اند. تاکید بر دو دهه اخیر به خاطر رشد سریع تعداد رسانه و حجم آثار تولیدی و اهمیت راهبردی حوزه رسانه در این بازه زمانی است وگرنه کیست که نداند تاریخ مطبوعات در ایلام وامدار چه بزرگان و پیشکسوتانی است.

🔴بچه های رسانه استان که از مخلص ترین خبرنگاران غرب کشور و ایران هستند، همیشه پای مردم این استان و مشکلات و چالشهای آنان ایستاده اند و در عین نقد همیشگی به دستگاههای اجرایی، کارهای خوب مسئولین نیز از دیدشان پنهان نمانده است.

🔴با گسترش سریع و برق آسای شبکه های مجازی و ورود افراد غیرمتخصص به حوزه تحلیل و اطلاع رسانی در استان، باز هم اصحاب واقعی رسانه در میدان حاضر هستند ودر مقابل مقابل فیک نیوزها وبرخی افراد غیررسمی رسانه! بخوبی مجرای سالم خبری را صیانت می کنند.

🔴بچه های پاک و اخلاق مدار رسانه ورودشان باید جدی تراز جاعلین فضای مجازی باشد، آنهایی که نام خبرنگار را از این صنف شریف به سرقت برده و با آن دکان باز کرده و کاری ندارند که حرفشان در چارچوب اخلاق رسانه می گنجد یا خیر.

🔴کسانی که مطلب شان را بی تقوا و پروا منتشر می کنند و کاری ندارند که دشمنان قسم خورده مردم از آن چه استفاده ای می کنند. و این قسمت تاریک ماجرایی است که رسانه های رسمی وشریف استان ایلام باید مقابل کانالهای بی هویت جزئی عرض اندام عالمانه کنند.

🔴از اصحاب رسانه واقعی و استخوان خُرد کرده انتظار دو چیز هست: وقت شناسی و جهت شناسی. ما خواه ناخواه مورد وثوق افکار عمومی هستیم و باید جهت ها را در وقتهای مختلف به درستی تشخیص دهیم. تشخیص اشتباه ما ممکن است خسران به بار بیاورد. رسانه های واقعی و دوستان صاحب قلم باید به میدان بیایند و به جز بخش اطلاع رسانی، از حوزه تحلیل ولو یک پاراگرافی مسائل و چالشهای استان غافل نشوند. رسانه های واقعی باید به جامعه خط و جهت بدهند نه فعالان غیرحرفه ای و بدون اخلاق و شناسنامه.

🔴به عنوان برادر کوچک مطبوعات ورسانه ها به خودم و شما زنهار می دهم که اگر این موضوع را مورد توجه قرار ندهیم، سارقان نام مقدس خبرنگار را در فضای مجازی جای شما را خواهند گرفت و شما باید پیرو آنها باشید یا بهت آور فقط نظاره گر باشید.

✍سامی شهبازی
رییس خانه مطبوعات استان ایلام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.