تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

استاندار ایلام درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت

استاندار ایلام درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفت
ایلام - استاندار ایلام با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو مجلس خبرگان رهبری و یار دیرین امام و رهبری را تسلیت گفت.

در پیام تسلیت قاسم سلیمانی‌دشتکی آمده است:

رحلت عالم مجاهد و جلیل القدر آیت الله حاج شیخ محمّد یزدی رضوان الله علیه موجب تالم و تاثر شد.

این عالم بزرگوار از مبارزان دوران انقلاب و از چهره‌های ماندگار و وفادار به امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود که در عرصه‌های مهمی چون مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با خلوص تمام نقش‌آفرینی کرد.

اینجانب رحلت این فقیه و عالم وارسته را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و به ویژه خاندان گرامی ایشان، آحاد ملت و مردم شریف استان ایلام، روحانیت عظیم الشأن و همه‌ ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم تسلیت می گویم و از درگاه خداوند منّان علوّ درجات آن مجاهد فقید را مسئلت می کنم.

آیت‌الله محمد یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود روز گذشته به دیدار حق شتافت. او یکی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی (ره) و از همراهان استوار و ثابت قدم مبارزات انقلابی امام راحل علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

تالیفات بسیار از این مرحوم در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است. ریاست پیشین قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسوولیت‌های آیت الله یزدی بود.

آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برای یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.