تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

امام جمعه ایلام: 

وحدت حوزه و دانشگاه باید ثمره عملی داشته باشد

وحدت حوزه و دانشگاه باید ثمره عملی داشته باشد
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه ملت ایران بیشتر از هر زمانی در شرایط کنونی به وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دارد، گفت: این وحدت باید ثمره عملی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت شهادت دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن این ۲ نهاد نیست بلکه وحدت یعنی اتحاد در هدف و آرمان ها و رسیدن به هدف مشترک است.

وی افزود: حوزه و دانشگاه باید به آینده و آینده‌پژوهی نگاه ویژه داشته باشند و مسوولان برای حل بحران های اجتماعی باید به سراغ حوزه و دانشگاه بیایند و از این ۲ نهاد راهکار کسب کنند.

امام جمعه ایلام گفت: یکی از نیازهای جامعه ما که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید دارند کرسی آزاد اندیشی است که باید شکل گیرد و در صورت علمی و کاربردی بودن می توان از طریق آن مشکلات را در جامعه رفع کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه باید از نظریه خارج و کاربردی شود و آگاه باشیم که امروز دشمنان به دنبال ایجاد شکاف میان حوزه و دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با تفرقه افکنی بین حوزه و دانشگاه به دنبال نفود در جامعه است، گفت: گران فروشی، بیکاری، خودکشی و غیره می تواند مردم یک جامعه را بیش از پیش آسیب پذیر کند و مبارزه با گران‌فروشی و حل مشکل بیکاری مطالبه مردم است که مسوولان باید برای آن چاره اندیشی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: خودباوری از عوامل تاثیرگذار برای توانمند شدن است و برای توسعه در عرصه های مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اقتصاد برون زا به تقویت نیاز داریم.

رییس دانشگاه ایلام نیز در این نشست گفت: دانشگاه و حوزه ۲ نهاد هستند که بدلیل ارتباط طیف وسیعی از مردم بصورت مسقیم و غیر مستقیم انتظارات از این نهاد در سطح بالایی است.

محمد علی اکبری لازمه حفظ وحدت بین این ۲ نهاد را گفت و گو عنوان کرد و افزود: برای تأثیرگذاری بیشتر، این نهادها باید هم همراه و همدل باشند و مقام معظم رهبری تاکید بر ایجاد هیات اندیشه ورزی و مجوز کرسی آزاد اندیشی دارند که این شرایط باید توسط حوزه و دانشگاه فراهم شود.

وی اظهار داشت: حوزه و دانشگاه باید در کنار آموزش، خود نیز یادگیرنده باشند تا زمینه گفت وگو بین آنها بوجود آید و اگر این مهم حاصل شود زمینه ایفای نقش اصلی این ۲ نهاد در روند توسعه جامعه فراهم می شود.

علی اکبری تصریح کرد: اساتید حوزه و دانشگاه با هم اندیشی مشورت، همراهی، همدلی و حرکت جهادی برای اصلاح امور و کاهش معضلات و مشکلات مطرح استان گام بردارند.

وی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان ۲ مغز متفکر جامعه باید همواره در راستای حفظ و تقویت بیشتر اتحاد و انسجام خود تلاش کرده تا عزت و آزادی جامعه تضمین شود.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.