تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰

مهندس دلخواه مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان ایلام:

۱۲۷ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر دراستان وجود دارند

۱۲۷ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر دراستان وجود دارند
.

نگاه اقتصاد – نورالله دلخواه مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد ضمن گرامیداشت و تبریک ۲۶ آذر روز راهداری و حمل و نقل و رانندگان، گفت: تاریخ پر افتخار ۲۶ آذر ماه و روز حمل و نقل، رانندگان و اهمیت و جایگاه این قشر را در لبیک گویی به ندای تاریخی امام خمینی ره در جهاد تخلیه بنادر بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد.

وی ادامه داد: رانندگان با ولایت مداری ، مردم داری ، و امانت داری بیشترین سهم را در خدمت به مهین اسلامی به خود اختصاص داده اند، در تاریخ تحولات صنعت حمل ونقل در کشورمان، روزها و ایام سرنوشت سازی بوده اند که نقشی تعیین کننده در شکل گیری و انسجام شبکه حمل ونقل کشور داشته اند، ۲۶ آذر سال ۱۳۶۲ در زمره چنین ایامی است، ۲۶ آذر ماه هر سال، یادآور صدور فرمان امام راحل «ره» در سال ۱۳۶۲ در زمینه اعزام کامیونها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشور است.

دلخواه با اشاره به وضعیت حمل و نقل دراستان؛ اضافه کرد: بخش حمل و نقل از سه بخش حمل و نقل کالا ، مسافر و بین المللی تشکیل شده که هر یک از این بخشها دارای امکانات و توانمند یها و قابلیت های خاص هستند .حمل و نقل مسافر عمومی جاده ای بین شهری متشکل از سه بخش اتوبوسی ؛ مینی بوسی و سواری کرایه می باشد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی بیش از ۹۸ درصد غیر دولت و با هدایت و نظارت اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان ایلام فعالیت دارند.

این مسئول خاطر نشان ساخت: ۱۲۷ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر دراستان وجود دارند که از این تعداد ۷۴ شرکت مسافربری ۵۳ شرکت حمل و نقل در استان فعالیت دارند و در حال حاضر در بخش ناوگان عمومی تعداد ۱۰۸۲۰ دستگاه ناوگان باری و مسافری دراستان فعال هستند در بخش ناوگان عمومی مسافری تعداد ، ۱۱۶۵ در حوزه ناگاون باری ۳۰۰۴ دستگاه ودر بخش وانت بارها ۶۶۵۱ در حال فعالیت و جابجایی کالا و مسافر در سطح استان می باشند.

ایشان گفت: از کارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومی بیش از ۷ هزار راننده در بخش باری و مسافری مشغول کار هستند از این تعداد ۱۸۴۱ نفر در بخش حمل و نقل مسافر و و مابقی در بخش حمل و نقل کالا به هموطنانمان خدمت رسانی می کنند و در ۸ ماهه سالجاری طی ۸۸هزار و ۳۸۸ بارنامه یک میلیون و ۵۵۵ هزار تن کالا جابجا شده و در بخش حمل و نقل مسافر طی ۷۸هزار سفر انجام شده تعداد ۳۵۴ هزار مسافر جابجا شده است.که به دلیل شیوع ویروس کرونا از لحاظ سفر ۵۱ درصد و از لحاظ مسافر۸۴ درصد کاهش مسافر نشان مید هد.

وی به سهم اشتغال زایی حمل ونقل جاده ای در اشتغال استان اشاره کرد و گفت: در میان زیر بخش های حمل ونقل،حمل ونقل جاده ای از بالاترین ضریب اشتغال زایی مستقیم برخوردار بوده بطوریکه حمل ونقل جاده ای از منظر ضریب اشتغال زایی مستقیم در میان ۳۵ بخش اقتصادی کشور رتبه هفتم را بخود اختصاص داده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام افزود: شیوع ویروس کرونا تاثیر منفی بر استقبال مسافران به استفاده و بهره‌مندی از ناوگان حمل و نقل جاده‌ای داشته است و کاهش بیش از ۷۰ درصدی شهروندان در استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی برای سفرهای برون شهری را سبب شده است.

وی افزود: کلیه رانندگان ناوگان حمل ونقل مسافر برون شهری می توانند با مراجعه به سامانه کارا به آدرس kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند و تاکنون بیش از ۴هزار و۲۲۸ نفر از رانندگان و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای در سامانه کارا ثبت نام و به بانک های عامل معرفی و بیش از ۳هزار و ۴۳۸ نفر تاکنون وام ۶ میلیون تومانی و ۱۲ میلیون تومانی دریافت نمودند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ایلام با تأکید بر اینکه سفر ایمن و راحت توأم با ‌نشاط و احترام متقابل حق مسافر است، افزود: در این خصوص شرکت‌ها و موسسات مسافربری ملزم به نظارت بر عملکرد رانندگان تحت پوشش خود در خصوص خدمت رسانی هرچه مطلوب‌تر به مسافران بر اساس آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های صادره و به ویژه الزام آنها به سوار و پیاده کردن مسافران در پایانه‌های عمومی و سایر محل‌های تعیین شده هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه در سال‌های اخیر سطح خدمات در بخش حمل و نقل عمومی از رشد کیفی بالایی برخوردار بوده است، افزود:‌ ناوگان مسافری در این بخش توسعه کیفی یافته و تمامی ناوگان به سیستم گرمایش و سرمایش مجهز شده‌اند. در راستای ارتقاء خدمات به مسافران، آموزش رانندگان و مهمان‌داران بخش از دیگر اقدامات است.

وی اضافه کرد: با هدف اعمال نظارت بر رعایت پرتکل های بهداشتی در جابجایی مسافران با ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای فروش بلیط به متقاضیان سفر با ناوگان عمومی تنها پس از تاییدیه سامانه وضعیت ابتلا به کووید ۱۹ صورت گیرد و افرادی که نتیجه تست آنها در سامانه وزارت بهداشت مثبت باشد تا پایان دوران قرنطینه ۱۴ روزه بلیط عرضه نخوا هد شد.

دلخواه با اشاره به اقدامات سازمان در بخش ایمنی در راستای افزایش ناوگان حمل ونقل عمومی افزود: بحث ایمنی از جمله مسائلی است که در صنعت حمل و نقل از اهمیت شایانی دارد و نباید ایمنی فدای سرعت و روان سازی شود بحث سلامت رسیدن بار و مسافر به مقصد ، بحث اضافه تناژ ، آموزش و …. همه بعنوان شاخصه های هستند که غفلت از آنان چالشهای زیادی را فرا روی این صنعت قرار خواهد داد.

وی افزود: نصب و مرمت تابلو ها و علائم ترافیکی ۸۵۴۴ عدد ۵۶ مورد رفع تجاوز به حریم راه، ترمیم ۵۴ مورد شاخه گاردریل، خط کشی ، ۲۰۰ کیلومتر از راهها روکش اسفالت و اسفالت حفاظتی ، ۴۰۰ کیلومتر راه لکه گیری آسفالت، ۸۱ کیلومترایمن سازی حریم راه ، ۱۸۳ مورد روشنایی ونصب چراغ چشمک زن ، اجرای ۷۹ کیلومتر شیب شیروانی، رفع و اصلاح ۵۳ نقطه حادثه ثه خیز ، شناسایی ۶۸ نفطه حادثه خبز بخشی از اقداماتی هست که به منظور ارتقا ایمنی راهها و کاهش تصادفات جاده ای توسط اداره کل راهداری راهداری و حمل ونقل جاده ای استان انجام شده است.

وی افزود : ۲۲۶ دستگاه ماشین آلات سبک وسنگین راهداری در قالب ۳۴ اکیب راهداری در مناطق کوهستانی و برفی مستقر و بیش ۲۲۰۰ تن ماسه و نمک برای برف رو بی زمستان ذخیره شده و نیروی راهداری برای طرح زمستانی در ۸ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار حضور دارند و ۲۰۰ نفر نیروی پشتیبان برای آنها در نظر گرفته شده است.

نورالله دلخواه به اقدامات صورت گرفته در بخش راههای روستایی اشاره کرد و ادامه داد: راه روستای یکی از مهمترین خدمات زیر بنایی است که نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه مناطق روستایی دارد، راهها باعث کاهش زمان حرکت و کاهش قیمت تمام شده کالا های تولیدی می شوند که تاثیر این عامل بررشد و گسترش سایر عوامل توسعه انکارناپذیر می باشد و زمینه توسعه از جهات مختلف را فراهم می آورد.

ایشان افزود: ۷۸ کیلومتر راههای روستایی در قالب ۱۸ پروژه در طرح ابرار اسفالت شده اند و عملیات ساخت و بهسازی ۵۲ پروره راههای روستایی درسطح استان در دست انجام می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.