تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷

جوابیه بانک سپه به حواشی تخریب منزل شهروند ایلامی

جوابیه بانک سپه به حواشی تخریب منزل شهروند ایلامی
ایلام - اداره کل روابط عمومی بانک سپه در جوابیه ای هرگونه نقشی در ارزش گذاری و تخریب منزل یک خانواده ایلامی را تکذیب کرد.

بر اساس این جوابیه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفته آمده است: طی ۲ روز اخیر خبری مبنی بر «تخریب منزل یک خانواده ایلامی» به خاطر ضمانت وام ۲۰ میلیون تومانی در برخی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه‌های مجازی در حال انتشار است.

با توجه به اینکه در تعدادی از این رسانه‌ها به نام بانک سپه اشاره شده است، اداره کل روابط عمومی این بانک برای تنویر افکار عمومی اشاره به چند نکته مهم ذیل را ضروری می‌داند.

۱. منزل مسکونی مورد نظر بابت گشایش اعتبارات اسنادی برای واردات کالا به منطقه آزاد کیش به ضمانت گذاشته شده است: شرکت پرستو کیش از مدیونین شعبه میرداماد شرقی در سال ۱۳۸۳ نسبت به گشایش ۲۵ فقره اعتبار اسنادی مدت‌دار ۳۶۰ روزه (واردات به مناطق آزاد تجاری کیش) در قبال اخذ وثایق ملکی در قالب قرارداد تخصیص تسهیلات اقدام نمود که متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد به‌عمل‌آمده شرکت مذکور نسبت به تأمین وجه و تسویه بدهی خود (سرفصل مشکوک الوصول) اقدام ننمود.

لذا به‌منظور وصول مطالبات بانک و جلوگیری از رسوب منابع اقدامات اجرایی از طریق اداره کل پیگیری وصول مطالبات به شرکت امین اعتماد کارآفرین برون‌سپاری گردید که اقدامات اجرایی توسط شرکت امین اعتماد کارآفرین کماکان در حال پیگیری می‌باشد.

۲. ملک مدنظر از طریق اداره اجرای اسناد رسمی ایلام و توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزش‌گذاری شده و شخص ثالثی در مزایده برنده شده است: در خصوص سند رهنی شماره ۱۴۷۴۹۵ بابت پلاک ثبتی شماره ۱۵۲۹/۷ واقع در ایلام ، راهنین به اختیار خود و با آگاهی کامل به تبعات موضوع، نسبت به ترهین پلاک ثبتی خود بابت مطالبات شرکت مذکور اقدام نمودند، لذا اقدامات اجرایی توسط شرکت مذکور از طریق اداره اجرایی اسناد رسمی ایلام پیگیری گردید و پلاک مذکور پس از طی مراحل قانونی از طریق اداره اجرای اسناد رسمی ایلام، توسط کارشناس رسمی دادگستری در تاریخ ۲۸/۷/۹۸ به میزان ۲.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال ارزیابی گردید و با توجه به ابلاغ صورت پذیرفته توسط اداره اجرای مذکور و عدم اعتراض مدیون در مهلت مقرر، مزایده پلاک ثبتی مذکور در تاریخ ۲۴/۱۰/۹۸ برگزار که حسب صورت‌جلسه مزایده ملک مذکور توسط شخص ثالث خریداری گردید.

۳. اداره اجرای اسناد رسمی ایلام بدهی بانک را از محل فروش منزل مسکونی به شعبه میرداماد شرقی واریز کرده و تعیین تکلیف مابقی مبلغ با آن اداره کل محترم است: شایان‌ذکر است اصل میزان تعهدات ایجادی بابت سند رهنی مربوطه به میزان ۲۰۰.۸۰۰.۰۰۰ ریال بوده است که پس از اقدامات قانونی و برگزاری مزایده، پلاک ثبتی مذکور در روز مزایده به میزان ۲.۱۰۲.۰۰۰.۰۰۰ توسط شخص ثالث خریداری شده است که اداره اجرای اسناد رسمی حسب ماده ۷ سند رهنی مذکور میزان بدهی بانک را محاسبه و به حساب شعبه میرداماد شرقی واریز نموده است و الباقی مبلغ فروش ملک نیز پس از کسر هزینه‌های قانونی نزد اداره اجرای اسناد رسمی بوده که احتمالاً به حساب راهنین عودت گردیده است.

ضمناً راهنین می‌توانستند با مراجعه به اداره اجرای اسناد رسمی و با توجه سند رهنی مربوطه نسبت به واریز بدهی خود اقدام تا از برگزاری مزایده ملک مرهونه خودداری نمایند لیکن علیرغم گذشت مدت زمان طولانی از تاریخ صدور اجرائیه (سال ۸۶) و ابلاغ‌های متعدد و مراجعه کارشناس رسمی دادگستری به ملک مذکور نامبردگان اقدامی در این خصوص ننمودند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.