تاریخ انتشار : جمعه ۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

امامان جمعه: حماسه ماندگار ۹ دی نماد بصیرت و ولایتمداری ملت ایران است

امامان جمعه: حماسه ماندگار ۹ دی نماد بصیرت و ولایتمداری ملت ایران است
استان ها - امامان جمعه سراسر کشور با تاکید بر اینکه حماسه ماندگار ۹ دی نماد بصیرت و ولایتمداری ملت ایران است اعلام کردند: در این روز تاریخی و سرنوشت ساز مردم با حمایت قاطع از رهبری و نظام اسلامی نقشه های دشمنان و بدخواهان را بی‌اثر کردند.

 

به گزارش روز جمعه گروه اخبار استان ها، خطیبان جمعه سراسر کشور امروز سوم دی ماه در خطبه های این هفته نماز جمعه به یوم الله ۹ دی اشاره کردند و گفتند : در این روز ملت رشید ایران تعهد خود را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بار دیگر به منصه ظهور رساندند و نشان دادند که دسیسه ها و توطئه دشمنان خارجی و عناصر  داخلی آنها هیچگاه به نتیجه نخواهد رسید.

امامان جمعه در فراز دیگری از خطبه های نماز این هفته با بیان اینکه ۱۳ دی سالروز شهادت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که باید روز بزرگداشت جبهه مقاومت و معرفی مکتب این شهید بزرگوار به بهترین شکل در جامعه اجرا شود.

آنان در ادامه خطبه‌ها با بیان اینکه برطرف کردن گرانی و تورم را یک درخواست عمومی است افزوند: مردم از گرانی کاذب و تورمی که می شود کنترل کرد گله مند هستند هرچند دولت عزم جدی بر برطرف کردن این مشکلات دارد. مردم تقاضا دارند دولت با برنامه ریزی دانشی، نظارت کارآمد، مدیریت جهادی و یک برنامه نفی واسطه های رانت خوار و دلالانی که از کشاورز یک کالا را به قیمت پائین می خرند در بازار با چندین برابر می فروشند به کنترل این وضعیت اقدام کند.

آنان همچنین به رزمایش اخیر جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار داشتند: این رزمایش توسط تعدادی از همرزمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا شده و قدرت بازدارندگی نظام را مطرح می کند و به شکل گسترده ای مورد توجه رسانه های خارجی قرار گرفته است.

امامان جمعه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مهم جمعیت در کشور، اظهار داشتند: مسئولان شرایط برای ازدواج جوانان را فراهم و تسهیل کنند تا موانع اقتصادی برداشته و میل و رغبت برای تشکیل خانواده بیشتر شود. طبق آمارهای ثبت احوال با کمبود جمعیت مواجه هستیم و موضوع ازدواج باید در اولویت خانواده ها و مسئولان قرار گیرد.

آنان با تاکید بر آسان سازی ازدواج جوانان در جامعه و میان خانواده ها، ادامه دادند:وظیفه مسئولان همچون مجلس شورای اسلامی و هیات دولت در این خصوص سنگین تر است تا ملزومات و امکانات تشکیل خانواده را در اختیار جوانان قرار دهند.

همچنین خطیبان جمعه سراسر کشور با اشاره به پنجم دی‌ماه روز ولادت حضرت مسیح (ع) و تبریک این میلاد با هموطنان مسیحی اصفهان، ادامه دادند: حضرت مسیح (ع) از پیامبران بزرگ و اولو العزم خداست ولی متاسفانه رفتارها و جنایات برخی کشورهای غربی مدعی مسیحی بودن، هیچ ارتباطی با حضرت مسیح ندارد.

گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه در مراکز استان ها در زیر  می آید:

سیستان و بلوچستان( زاهدان)

آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: گوش دادن به فرامین رهبر معظم انقلاب باعث رهایی جامعه از گرفتاری و بی اثر شدن توطئه‌های دشمنان علیه نظام و انقلاب است.

وی اظهارداشت: یکی از راه‌های تحصیل تقوا دعا برای رهایی از مشکلات است این روزها کشور بویژه استان با کمبود آب مواجه است.

وی افزود: باید هر کسی در حد و توان خودش برای رفع مشکل بی آبی تلاش کند و مسوولان برای تهیه آب از راه‌هایی که می دانند از جمله حفر چاه‌های ژرف، استفاده از آب تهلاب برای مصارف غیر آشامیدنی، استفاده از آب سدها و شیرین کردن آب دریا و انتقال آن به مرکز و شمال استان اهتمام ورزند.

گلستان (گرگان)

آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان با اشاره به برگزاری رزمایش سپاه انقلاب اسلامی در استانهای جنوبی کشور گفت کوچکترین خطای رژیم جعلی صهیونیست نسبت به ایران سبب خواهد شد تا موشک های ایران مغز تل‌آویو را درهم بکوبند.

وی اظهار داشت: رجزخوانی خیالی و باطل اسرائیل در روزهای اخیر مبنی بر حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران، سبب شد تا قوای نظامی ایران بخشی از قدرت نظامی خود را به نمایش بگذارند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: شرایط و توان دفاعی ایران با اوایل  جنگ تحمیلی که در تهیه سیم خاردار مشکل داشتیم بسیار متفاوت و توان نظامی ما بسیار فراتر از حد تصور دشمنان است.

کرمان

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: نهم دی ماه، صحنه بزرگی از مواجهه جدی جریان ولایی و خط اصیل انقلاب با جریان فتنه است.

وی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: ۹ دی ماه روزی است که حماسه حضور، حول ولایت به تصویر کشیده و تجلی خشم الهی علیه فتنه و فتنه گر محقق شد.
وی تاکید کرد: حرکت بزرگی در نهم دی ماه رخ داده زیرا در آن روز عده ای با اتهام تقلب می خواستند بزرگترین تقلب را ایجاد کنند اما حماسه مردمی حول محور ولایت مانع شد.
خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: تاریخ پیش روی ماست و نسل جوان نخبه و تحصیل کرده باید آن را به خوبی مطالعه کنند.

خراسان رضوی (مشهد)

آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفت:دشمن در تهاجم سیاسی، نظامی خود به جمهوری اسلامی ایران با شکست رو به رو شده و از شدت سرخوردگی و نیز برای تضعیف امید و ایمان مردم به دروغگویی پناه برده است.

وی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر رضوی ایراد شد افزود:در طول تاریخ اسلام، دشمنان دین خدا به رویارویی با پیامبر اسلام (ص) و خاندان بزرگوار ایشان روی آوردند و اکنون نیز بر اساس همین رویکرد با نظام جمهوری اسلامی ایران که در راس آن یک مرجع تقلید قرار دارد برخورد می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی افراد که منافع اقتصادی و سیاسی آنها در این نظام به خطر افتاده است با دشمن هم سو شده و از درون کشور همچون پیاده نظام دشمن به دنبال تضعیف نظام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: با شکل گیری انقلاب اسلامی، دشمن دست از توطئه خود برنداشت و در جریان دفاع مقدس و عرصه سیاست با شکست رو به رو شد و اکنون با به کارگیری آخرین حربه خود در جبهه اقتصاد و تحریم با ما به مبارزه پرداخته است و بر همین اساس رهبر انقلاب دولت و مجلس شورای اسلامی را موظف به خنثی سازی اثر تحریم های دشمن کردند که به زودی دشمن در این عرصه نیز شکست خواهد خورد.

استان مرکزی (اراک )

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ۹ دی، روز پیوند با ولایت، رهبری و حمایت از نظام اسلامی و روز رسوا شدن فتنه گران است.

وی اراک افزود: مردم ولایتمدار در نهم دی ماه سال ۱۳۸۸ با حضور گسترده در راهپیمایی دشمن شکن، علیه فتنه‌گران توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و بار دیگر شعور سیاسی و دینی خود را به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: ملت ایران در این روز تاریخی و سرنوشت‌ساز یک فتنه هشت ماهه که از سوی دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته بود را خنثی کردند و با حمایت قاطع از ولایت فقیه نقشه‌های بدخواهان نظام را بی‌اثر کردند.

فارس (شیراز)

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: اعتباراتی که در بودجه ۱۴۰۱ به استان فارس اختصاص داده می‌شود باید عادلانه و متناسب با نیاز همه استان از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب باشد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام اظهار کرد: دولت سیزدهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را به مجلس تقدیم کرده است. طبیعتاً در ایامی که بودجه تنظیم می‌شود همه‌ سازمان‌ها و نهادها در استان‌های کشور به دنبال این هستند که سهم بیشتری از بودجه را به خود اختصاص بدهند.

امام جمعه شیراز افزود: از آنجا که ما مسلمان هستیم و همه مردم کشور با هم برادر هستیم معتقدیم که بودجه باید عادلانه برای همه مردم تنظیم شود و نباید اقدام به گرفتن یا تضییع کردن حقوق دیگران کنیم‌.

مازندران (ساری)

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی‌فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اشاره به طرح‌های سلطه طلبان آمریکا در منطقه گفت : هدایت‌ها و رهبری‌های مدبرانه مقام معظم رهبری باعث شد تا این طرح‌ها به نتیجه نرسد و همه آنها نقش بر آب شود .

وی افزود : آمریکا قصد داشت که در مدت هشت سال پنج کشور منطقه از جمله ایران را به تصرف خود درآورد اما آن چیزی که می بینیم نشان می دهد که تمامی این طرح ها نفش برآب شده است .

وی ادامه داد : آمریکا بعد از گذشت بیش از دو دهه تلاش برای اجرای این سیاست بدانجا رسید که مجبور به ترک افغانستان و ابراز شکست در اجرای این طرح شده است و تمامی این دستاوردها حاصل هدیت های مدبرانه مقام معظم رهبری و دلاورمردی های سردار شهید سلیمانی است .

هرمزگان (بندر عباس)

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ که در جزیره قشم، لارک، بوشهر و قسمت‌هایی از خوزستان با اقتدار در حال انجام است به موقع بود و بر مذاکرات هفته ای تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی افزود: رزمایش مکعبی بود که یعنی هم تهاجمی، ترکیبی، تدافعی بود و آزمایش سلاح های جدید انجام شد. رژیم صهیونسیتی را با این حرکت به وقوع و به هنگام ساکت کردند و در مذاکرههای هسته‌ای که آمریکایی‌ها تقسیم کار کرده اند تاثر گذار است.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: کارهای خوبی در این رزمایش انجام گرفت که همه ابعاد آن باز نشد و همان مقداری که رسانه‌ای شد و دنیا فهمید برای برهم زدن معادلات کافی بود.

خراسان شمالی (بجنورد)

حجت الاسلام رضا نوری امام جمعه بجنورد گفت: رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه پاسداران در منطقه به خوبی قدرت ایران را به دشمنان نشان داد که نیروهای مسلح در اوج اقتدار هستند.

وی در باره شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی هم اظهار داشت: خون این شهید سیاست‌های نظام استکبار را دچار انفعال کرد و امروزه مستکبران به این نتیجه رسیدند که باید منطقه را ترک کنند. عقبه های نظام استکباری در منطقه خاورمیانه در حال جمع شدن است و آمریکا که سال‌ها در این منطقه جولان می‌داد حال از کشور افغانستان در حال فرار است.

وی تصریح کرد: اکنون رژیم صهیونیستی با فرار آمریکا از منطقه دچار ترس شده و اعلام کرده که نقاط حساس ایران را خواهد زد و سعی دارد با هیاهوی سیاسی قدرت پوشالی خود را در منطقه حفظ کند.

ایلام

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: هنگام بروز فتنه و آشوب در جامعه، بصیرت و دشمن شناسی به موقع مردم موجب فروکش کردن فتنه ها و دسیسه ها شده و نظام را بیمه کرده است.

وی با اشاره به حوادث سال ۸۸ و قیام تاریخی مردم در نهم دی ماه همان سال اظهار داشت: گاهی سبقه و جایگاه رهبران فتنه مردم را دچار سردرگمی و شبهه در تشخیص حق از باطل می کند.

وی افزود: مصداق بارز این موضوع جنگ جمل را می توان مثال زد که یک طرف جنگ امام مبین و جانشین پیامبر و طرف دیگر نیز یکی از همسران پیامبر است که وجاهت جایگاه طرفین جنگ در جامعه آن روز مردم را دچار سردگمی در تشخیص حق از باطل کرد.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: در فتنه ۸۸ نیز فردی که بانی آشوب ها و داعیه دار تخلف در انتخابات بود، پیشینه ای انقلابی و قابل وثوق داشت که ادعای وی مبنی بر تخلف انتخاباتی جامعه را چندین ماه دچار تنش، سردرگمی و اشوب کرد.

گیلان (رشت)

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت گفت: برای حل مشکلات مردم بویژه در گیلان باید برنامه محوری در اولویت باشد.

حجت الاسلام صفر قربانپور با بیان اینکه رشد درآمد سرانه مردم مطلوب نیست، افزود: برای رسیدن به مطلوبیت باید رشد منافع و تولید افزایش یابد و این مهم نیازمند برنامه عملیاتی و سیاست کلان است .

وی با بیان اینکه مشکلات متعددی برای تغییر شرایط مردم پیش روی دولت سیزدهم وجود دارد، گفت: دردهای پنهان جامعه کم نیست بنابراین سرعت سیر تحولات باید افزایش یابد.

خطیب جمعه رشت همچنین ضعف مدیریت در کشور را خلاء هم افزایی و حل مسئله دستگاهها عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی ها باید مدون و مشخص باشد تا مشکلات مردم را بتوان حل کرد.

چهارمحال و بختیاری (شهرکرد)

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با گرامی‌داشت سوم دی‌ماه سالروز تاسیس ثبت احوال در ایران گفت: جمعیت از مهم‌ترین مسائل اکنون و آینده کشور است که باید دغدغه همگانی و عمومی باشد.

وی تاکید کرد: ثبت احوال، مجموعه خدمات مهمی در بخش‌های مختلف ارائه می‌دهد که ثبت و ارائه آمارهای جمعیتی از مهم‌ترین آن‌ها است.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌های خود به حماسه‌آفرینی مردم ایران در ۹ دی‌ماه ۱۳۸۸ اشاره و تاکید کرد: ‌این حماسه خنثی‌کننده فتنه پُرآشوب در سال ۱۳۸۸ بود.

وی با اشاره به رأفت و ترحم جمهوری اسلامی در برخورد با سران فتنه افزود: هر چند برخی سران فتنه نه تنها این رأفت و ترحم را ندیدند بلکه امروز علاوه بر قضاوت‌های بی‌منطق، مدعی رفع حصر هستند.

قم

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری خطیب نمازجمعه قم گفت: صبر و مقاومت ملت ایران باعث شد که به اعتراف دشمنان، فشار حداکثری ترامپ نتیجه عکس داد و ما را قوی‌تر کرد.

وی با اشاره به مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: ترامپ، برای از پای درآوردن ملت ایران برنامه‌ریزی کرده بود، اما به فضل خدا دوران زمامداریش به پایان رسید و به اهدافش نرسید و امروز جانشین او اعلام می‌کند که تمام فشارها علیه ایران، نتیجه عکس داد و ملت ایران قوی‌تر شد.

وی با بیان اینکه دشمنان سه سامانه برای مقابله با ایران طراحی کردند، گفت: یکی سامانه اقتصادی و فشار حداکثری در مسایل اقتصادی و انواع تحریم هاست؛ سامانه دیگر، سیاسی برای انزوای ملت ایران در سطح بین الملل است.

وی با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: مردم انتظار دارند در این بودجه؛ مسایلی مانند تورم لجام‌گسیخته، کاهش درآمدها، کاهش ارزش پول ملی، کاهش خرید مردم و مشکلات نظام بانکی مورد توجه قرار بگیرد.

خوزستان (اهواز)

حجت الاسلام والمسلمین عبدالنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه برخی خدمات به بهانه کرونا مانند افزایش قیمت بلیط قطار و هواپیما باید به اتمام برسد، گفت: در حال حاضر فعالیت قطار، اتوبوس و هواپیما با تمام ظرفیت انجام می‌شود و به‌همین دلیل گرانی بلیط برای مسافران به بهانه کرونا بی‌معنی است.

وی با تاکید بر کنترل و نظارت قیمت‌ها در بازار اظهارداشت: دولت جدید زمان زیادی نیست که روی کار آمده است و این امر نباید مانعی برای کنترل و نظارت بر بازار محسوب شود.

وی افزود: مردم انتظار دارند که دولت آیت الله رئیسی با تمام توان در امر نظارت بر بازار و قیمت‌ها ورود کند لذا برخورد با اخلالگران در نظم بازار ضروری است.

لرستان (خرم آباد)

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: کوچکترین اشتباه در محاسبات رژیم اشغالگر قدس با جواب گسترده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مواجه می شود. مدتی است که کشور ما از طرف رژیم اشغالگر قدس تهدید کلامی می شود و با روی کار آمدن حزب دموکرات تهدیدهای کلامی به رژیم  اشغالگر سپرده شده است.

وی افزود:جمهوری اسلامی قدرتمند ایران با برگزاری رزمایش های گسترده در سواحل جنوبی خلیج فارس و رزمایش ۲۵ آذر در لرستان با حضور همه نیروهای مسلح نشان ددا در صورت تهدیدی  حتی کوچک جواب ایران وسیع و گسترده است.

وی اظهار داشت:این رزمایش گسترده و تهاجمی نشان داد در صورت اشتباه محاسبات رژیم اشغالگر قدس زیرساخت های متحدان آمریکا در هم کوبیده خواهد شد.

یزد

امام‌جمعه موقت شهر یزد گفت: تمامی طرح‌ها و مصوبه سفر رییس‌جمهور به استان برای کمک به مردم و توسعه فرهنگی و اجتماعی از سوی مسئولان امر به جد پیگیری شود.

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی به سفر پرخیر و برکت آیت الله سید ابراهیم رئیسی ، معاونان رییس جمهور و ۶ نفر از اعضای کابینه سیزدهم به استان اشاره کرد و گفت: در این سفر شاهد برخی مصوبه های خوبی در بخش‌های مختلف هستیم که باید نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان امر تا حصول نتیجه به جد پیگیر موضوع باشند.

وی با بیان اینکه تحقق طرح‌های مختلف این سفر و دستاوردهای آن جزو مطالبه مردمی است که تحقق آن نقش مهمی در رفع بسیاری از مسایل دارد ،ادامه داد: همکاری و پیگیری تمامی مسئولان در این مورد نقش مهمی در رسیدن به اهداف نظام و انقلاب اسلامی دارد و همه در قبال آن مسئول هستیم.

بوشهر

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: یوم الله نهم دی روز میثاق امت با امامت است که با خلق حماسه حضور اقشار مختلف مردم به منصه ظهور رسید.

وی افزود :جهان استکبار و مزدوران داخلی شرایط سختی در سال  ۱۳۸۸ برای کشور ایجاد کردند و به بهانه های واهی از جمله تقلب در انتخابات  و شرایطی که بعد خودشان نیز اقرار کردند اینطور نبوده اما با هدف براندازی نرم و با عنوان انقلاب مخملی به دنبال استعمار کشاندن ایران برای جهان خارج بودند.

وی یادآورشد: اما مردم با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و بصیرت افزایی که شد این حرکت بسیار خطرناکی که قرار بود  ایران را دچار بحران تاریخی کند نجات دادند.

وی تاکید کرد: دشمن بداند اگر هر طرح نظامی و غیرنظامی برای تعرض به ایران با نگاه براندازانه داشته باشد خود مردم از انقلاب با تمام وجود دفاع می کنند.

آذربایجان شرقی (تبریز)

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به تقدیم لایحه بودجه به مجلس توسط دولت، گفت: از نمایندگان می‌خواهیم با چکش‌کاری دقیق این بودجه را به نفع مردم، نظام و قشر آسیب پذیر جامعه پیش ببرند.

وی با اشاره به مذاکرات وین و ارایه پیشنهادات جدید ایران برای طرف های مذاکره کننده، اظهار کرد: به نتیجه نرسیدن تمام مذاکرات قبلی از بدعهدی طرف‌های مذاکره است که امیدواریم با انتخاب مسیر درست مذاکرات، طرف‌های غربی به تعهدات خود بعد از تصویب نهایی عمل کنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اگرچه زمان بازگشت مذاکره کنندگان به وین اعلام نشده است ولی با توجه به موارد مذکور، دور جدید مذاکرات با جدیت شروع خواهد شد.

همدان

حجت الاسلام محمد جوادی امام جمعه موقت همدان با اشاره به سالروز حماسه ۹ دی این روز بزرگ را میثاق با ولایت دانست و گفت: این حماسه ماندگار با بصیرت و هوشیاری مردم تحقق یافت.

وی اظهار داشت: مردم در این روز به جنایتکارانی که کشتار و غوغا راه انداختند جواب دندان شکن دادند و آنها به لانه هایشان خزیدند و تا امروز جرات بیرون آمدن و توطئه ندارند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: شهدای ما برای خار و زبون کردن استکبار کارهای بزرگی انجام داد که رشادت‌های سردار سلیمانی مصداق بارز آنهاست.

یاسوج

آیت‌الله سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج با بیان اینکه دادگستری باید به شدت با اوباش برخورد کند تاکید کرد: احکام قضایی باید بازدارندگی بیشتری داشته باشد تا اراذل و اوباش با اسلحه در کف خیابان وحشت و رعب در استان ایجاد نکنند.

وی با اشاره به موارد اخیر تیراندازی و نزاع در شهر یاسوج گفت: دستگاه قضا باید به شدت با چنین افرادی برخورد کند تا اراذل و اوباش با اسلحه در کف خیابان وحشت و رعب در استان ایجاد نکنند.
وی با بیان اینکه اقدامات دستگاه قضایی برای مقابله با اشرار و اراذل و اوباش تاکنون خوب بوده یادآور شد: اگر برخورد جدی‌تری با نزاع کنندگان شود ، جرأت ایجاد رعب و اوباشگری در کف خیابان را نخواهند  داشت.

آذربایجان غربی (ارومیه)

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حماسه ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود که باید به درستی به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی اظهار داشت: باید حماسه دی ماه در بین نسل جوان به درستی بازخوانی شود تا این نسل از روند هوشیاری و آگاهی ملت همیشه در صحنه ایران آگاهی داشته باشند.

وی ادامه داد: حضور مردم شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران در لحظات حساس انقلاب،  اقتداری درخشان از سلحشوری این مردم است که تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده است.

خراسان جنوبی (بیرجند)

حجت الاسلام مهدی رحیم‌آبادی امام جمعه موقت بیرجند گفت: دشمن از جنگ سخت به نرم روی آورده است و امروز در جنگ نرم همه ما باید احساس مسوولیت و جهاد کنیم.

وی افزود: فضای مجازی در اختیار همه ماست و باید موضوعات مختلف را به بهترین شکل در فضای مجازی و حقیقی برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم تا دچار شبهه‌افکنی دشمن نشوند.

وی گفت: امروز دشمنان از جنگ میدانی ترس دارند اما از فضای مجازی، هوا و فضا با ما در حال جنگ هستند و باید هوشیار باشیم.

اردبیل

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با اینکه آمریکا و اروپا به شدت به مذاکره با ایران در موضوع هسته‌ای احتیاج دارند اما با فزون‌خواهی و زورگویی تمام عیار به صحنه مذاکره آمده‌اند.

وی با اشاره به روند مذاکرات اخیر و تهدیداتی که از سوی دشمنان صورت می گیرد، افزود: آنها با خود شروطی را آورده‌اند که خارج از برجام و بسیار خطرناک است و برای اینکه ایران آن را قبول کند مجبور به جنگ روانی شده‌اند و هر روز یا خودشان یا کارگزار آنها در منطقه یعنی اسرائیل تهدید می‌کند که اگر دیپلماسی شکست بخورد و مذاکره نتیجه ندهد حمله می کنیم.

وی اظهار کرد: ملت بزرگ ما در خصوص مذاکره هسته‌ای توجه کنند که آمریکا در دو نقطه با ایران اختلاف دارد،  ایران می‌گوید کاملاً برای عمل به برجام آماده است و طبق برجام باید کل تحریم‌ها به طور همزمان برداشته شود اما آمریکا می‌گوید گام به گام بر می‌دارم که مورد پذیرش ما نیست و دوم اینکه آمریکا می گوید بر عملیات هسته‌ای مسالمت آمیز ایران باید نظارت کنیم  در حالی که ایران تاکید دارد که  مسئول قانونی نظارت آژانس است و ما همه چیز خود را در اختیار آژانس میگذاریم.

اصفهان

آیت‌اللّه سید یوسف طباطبائی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ملت ایران در حماسه ۹ دی نشان داد کسی که شیعه و دست به دامان اهل بیت (ع)است زیربار ظلم نمی رود و نه دشمن داخلی نه خارجی نمی‌تواند آنها را از پادرآورد.

آیت‌اللّه سید یوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، افزود: ۹ دی، روز میثاق امت با ولایت و خلق حماسه بزرگ علیه جنایتکاران داخلی بود که به امام حسین (ع) و عزاداران او، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اهانت کردند ولی نمی دانستند این کشور را نه دشمن داخلی و نه دشمن خارجی نمی‌تواند از پای درآورد.

آیت الله طباطبایی‌نژاد  همچنین با اشاره به اقدامات و هزینه‌های دولت برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد: اگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود دوباره با شیوع بیماری مواجه خواهیم شد.

سمنان

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: هوشیاری و انسجام مردم راه مقابله با فتنه های مستمر دشمن است.

وی با اشاره به میلاد حضرت مسیح بیان کرد: مسلمانان نسبت به تمام پیامبران احترام و ایمان دارند و مسیحیان بار دیگری باید به مطالعه سخنان حضرت مسیح بپردازند.
وی افزود: بسیاری از مسیحیان با مطالعه آیات قرآنی مربوط به حضرت مریم(س) به صدیقه بودن وی و اسلام ایمان می آورند.
امام جمعه سمنان در خصوص روز ملی ایمنی در برابر زلزله ادامه داد: بلایای طبیعی سیل، خشکسالی و زلزله بدون دخالت ما رخ می دهد و باید ایمنی لازم در برابر آن و تمهیدات ایمنی ساختمان ها را رعایت کرد.

البرز(کرج)

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن نهم دیماه روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: این حماسه نماد حضور همیشگی مردم در صحنه دفاع از ارزش های انقلابی است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: در واقع مردم  در حماسه بزرگ نهم دیماه به جهانیان نشان دادند که هرگز حاضر به عقب نشینی از ارزش های دینی و انقلابی خود نیستند و در برابر هر چیزی که مغایر با این ارزش ها باشد، ایستادگی خواهند کرد.

زنجان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: به فرموده رهبری بصیرت و شناخت دشمن و اقدام به موقع کارساز خواهد بود در غیر این صورت، موثر نبوده و نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

حجت‌الاسلام علی خاتمی به نهم دی ماه روز بصیرت و مبارزه با فتنه افزود: به فرمایش رهبری، بصیرت یعنی شناخت زمان، نیاز، اولویت‌ها، دوست و دشمن و اقدام به موقع است.
وی اظهار داشت: اقدام نابهنگام هیچ فایده ای نخواهد داشت چون کسی که به موقع اقدام نکند نتیجه مطلوب نمی گیرد.

کرمانشاه

آیت الله «مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تبریک فرا رسیدن سالروز تولد حضرت عیسی (ع) آن حضرت را پیامبر صلح و دوستی دانست و از سران غرب خواست به تبعیت از این پیامبر الهی از جنگ و خونریزی دوری کنند.

وی افزود: ما از سران غرب می خواهیم که به فرامین حضرت مسیح گوش دهند زیرا اون همواره بشارت صلح می داد و از جنگ و خون ریزی‌ دوری می کرد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه خطبه هایش به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: سران رژیم اشغالگر قدس اقدام به تهدید ملت ایران کرده اند که در پاسخ به آنها گفت شما توان مقابله با بسیجی های لبنان را ندارید.

آیت الله علما تصریح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در مشهد فرمودند: اگر اسراییل به ایران چپ نگاه کند حیفا با خاک یکسان خواهد شد./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.