تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

رئیس‌جمهور، فاز دوم پتروشیمی ایلام را افتتاح کرد/ کاری کوچک برای مردمی بزرگ  + گزارش تصویری 

رئیس‌جمهور، فاز دوم پتروشیمی ایلام را افتتاح کرد/ کاری کوچک برای مردمی بزرگ  + گزارش تصویری 
نگاه اقتصاد - فاز دوم پتروشیمی ایلام شامل طرح‌های الفین و گوگردزدایی با ظرفیت تولید سالانه ۷۶۵ هزار تن تولید با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسن روحانی، رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه این فاز که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان این که مردم ایلام حق بزرگی بر گردن ما دارند و در جنگ ایستادگی کرده و سال‌هاست که خدمتگزار زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند، تصریح کرد: هر کاری برای این مردم عزیز بکنیم، کار کوچکی برای مردمی بسیار بزرگ است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این که امروز بخشی از قدرت ایران را مشاهده می‌کنیم، خاطرنشان‌کرد: این ملت بزرگ در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه صنعت کاری کردند که کسی نمی‌تواند نسبت به این ملت حرفی بزند.

روحانی گفت: قدرت ملی ما تحت تاثیر توطئه‌های دیگران قرار نمی‌گیرد. ایشان با بیان این نکته که امروز بخشی از این قدرت را در غرب کشور می‌بینیم، افزود: افتتاح این طرح‌ها در ایلام، همدان و ارومیه، هفته‌های پیش با افتتاح راه‌آهن در شرق کشور و همچنین طرح‌های دیگر، قدرت ملی ما در نقاط مختلف کشور نشان می‌دهد.

وزیر نفت هم در جریان این مراسم گفت: امروز فاز دوم پتروشیمی ایلام با ظرفیت ۷۵۰ هزار تن و با سرمایه‌گذاری ۸۶۶ میلیون یورو توسط هلدینگ خلیج فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

مهندس بیژن زنگنه خاطرنشان کرد: این اولین طرح الفین غرب کشور است که با بهره‌برداری از طرح‌های امروز و همچنین طرح‌های در دست انجام از جمله واحد پلی پروپیلن در پتروشیمی ایلام که ۵۲ درصد پیشرفت دارد، شاهد جهش تولید و‌جشن شکوفایی در غرب کشور هستیم.

این مسئول یادآور شد: این طرح‌ها، طرح‌های مولد هستند و بیش از پنج میلیارد دلار سالانه درآمد برای کشور خواهند داشت.

در این مراسم، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز درباره فاز دوم پتروشیمی ایلام به اظهار نظر پرداخت.

مهندس جعفر‌ ربیعی گفت: در آستانه هشتم دی، روز بزرگداشت صنعت پتروشیمی شاهد بهره‌برداری از دو طرح دیگر از مجموعه طرح‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس شامل دو واحد پتروشیمی ایلام و طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه هستیم.

ایشان افزود: در روزهای آینده مجموعه طرح‌های پتروشیمی خلیج‌فارس مگاپروژه بیدبلند خلیج فارس به دست رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: افتتاح این طرح‌ها موجب شد بعد از تولید پلی اتیلن از اتیلن از خط غرب در فاز اول حالا زنجیره پتروشیمی ایلام را کامل کنیم.

ایشان با بیان این که عملیات نصب، پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی این فاز بدون حضور کارشناسان خارجی و توسط همکارانم در پتروشیمی ایلام انجام شده، اضافه کرد: ۷۱ درصد از تجهیزاتی که در فاز دوم پتروشیمی ایلام به کار رفته،ساخت داخل است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در ادامه گفت: بیش از ۹۰ درصد از کارکنان پتروشیمی ایلام، بومی هستند. ایشان افزود: پتروشیمی ایلام در منطقه‌ای واقع شده که زمانی محل زمان استقرار رزمندگان اسلام بوده و از همین جا در اوایل دهه ۶۰ کارهای بزرگی همچون آزادسازی مهران انجام شده و افتتاح این فاز در دوران جنگ اقتصادی و تحریم در همان منطقه به این معناست که جهاد ادامه دارد.

استاندار ایلام نیز در این مراسم با تشکر از رییس‌جمهور، دولت تدبیر و امید و وزیر نفت به دلیل توجه به توسعه زیرساخت‌های ایلام، خاطرنشان‌کرد: این استان ۱۱ درصد از ذخائر گاز و بیش از ۳ درصد ذخایر نفت را در اختیار دارد.

قاسم سلیمانی دشتکی یادآور شد: کارهایی که توسط وزارت نفت و هلدینگ های خلیج فارس و پترول در استان ایلام انجام گرفته بی‌نظیر هستند و ما از این اقدامات در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی قدردانی می کنیم.

 

 

.

.

.

.

.

.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.