تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶

تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین علل وقوع حوادث ترافیکی در ۹ ماهه اخیر سال جاری در جاده های برون شهری استان

تخطی از سرعت مطمئنه بیشترین علل وقوع حوادث ترافیکی در ۹ ماهه اخیر سال جاری در جاده های برون شهری استان
نگاه اقتصاد - رئیس پلیس راه استان ایلام گفت :بیشترین علل وقوع حوادث ترافیکی در ۹ ماهه اخیر سال جار‌ی در جاده های برون شهری استان بوده است.

سرهنگ رضا همتی زاده در گفت وگو با خبرنگار کانال خبری پلیس اظهار داشت: برابر تحلیل های صورت گرفته در بحث تصادفات جاده ای، بیشترین علل تاثیر گذار بر تصادفات جاده ای به ترتیب تخطی از سرعت مطمئنه با ۴۸ درصد ، عدم توجه به جلو ۱۳ درصد ، انحراف به چپ ۲۳ درصد و سایر عوامل ۱۶ درصد بوده است.

وی ادامه داد: پیشگیری از مولفه سرعت غیر مجاز که پایه گذار بیشترین تصادفات در جاده های برون شهری استان و خط قرمز پلیس است از مهمترین برنامه های پلیس راه استان در جهت پیشگیری از تصادفات است عنوان کرد و گفت ؛ در این راستا با نصب تعداد ۲۷ دستگاه دوربین هوشمند کنترل ثبت تخلفات رانندگی و اسقرار دوربین سیار توسط مامورین پلیس راه در جاده ها ، رفتارهای مخاطره آمیز رانندگان پرخطر جاده ای را رصد کرده و با نگاه مثبت بینانه به قانون با رانندگان خاطی برابر قانون رفتار می کنند.

وی افزود : در ۹ ماهه اخیر سال جاری در برخورد با سرعت های غیر مجاز در جاده های برون شهری استان تعداد ۳۸ هزار و ٨١٢ دستگاه وسیله نقلیه متخلف به علت تخطی از سرعت مطمئنه اعمال قانون شدند.

وی اضافه کرد: پلیس راه استان با استفاده از تمام امکانات و تجهیزات پلیسی در اختیار به طور محسوس و نامحسوس در کلیه محورهای مواصلاتی استان بر رفتارهای ترافیکی رانندگان نظارت می کنند.

این مقام انتظامی افزود: با تدوین برنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی جاده ای توسط این پلیس با تعیین وظایف هر یک از دستگاهها دخیل در امر تصادفات از هیچ تلاش و کوششی دریغ نموده و برای رسیدن به اهداف خود تلاش می کنند.

همتی زاده در پایان گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی و کوهستانی جاده های استان لزوم رعایت سرعت مطمئنه و توجه کامل به جلو در زمان رانندگی از مهمترین الزامات رانندگی ایمن در جاده های استان ایلام می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.