تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

استاندار: 

ایلام، موفق ترین استان در تقسیمات کشوری است

ایلام، موفق ترین استان در تقسیمات کشوری است
ایلام - استاندار ایلام گفت: ایلام با وجود ضابطه بندی بسیار قوی دولت دوازدهم، موفق ترین استان کشور از نظر تقسیمات کشوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز دوشنبه در دیدار با معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به ایجاد یک بخش و ۲ شهرستان ایلام در دولت دوازدهم اظهار داشت: این استان در حوزه تقسیمات کشوری در دولت دوازدهم بسیار قوی عمل کرد.

وی به عملکرد موفق استان در برگزاری انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره ایلام جزو استان های کشور با مشارکت بالا از رقابت ها بود.

سلیمانی‌دشتکی افزود: امیدواریم در انتخابات پیش روی شوراها و ریاست جمهوری نیز شاهد مشارکت بالای مردم همچون دوره های گذشته باشیم و البته در این مسیر برنامه ریزی و حرکت خواهیم کرد.

وی در ادامه مسایل و مباحث تقسیمات کشوری استان را مطرح کرد و خواستار رفع موانع پیش رو شد.

گفتنی است استاندار ایلام همچنین در دیدار با مشاور وزیر و مسوول هماهنگی حوزه وزارت کشور در ارتباط با مسایل عمومی استان بحث و گفت‌وگو کرد.

دیدار استاندار ایلام با مسوولان موسسه خیریه مولانا

استاندار ایلام همچنین در دیدار با مسئولان موسسه خیریه مولانا، از احداث مرکز آموزشی و مهارتی برای دانش آموزان بی سرپرست در استان خبر داد و گفت: در دیدار با این خیران مقرر شد که این موسسه برای دانش آموزان بی سرپرست مستعد استان جهت آموزش شبانه روزی درسی و مهارتی در زمینه شغلی و کارآفرینی در ایلام پس از طی مراحل اداری موسسه‌ای بطور ویژه دایر کند.

وی با بیان اینکه جامعه هدف برای ایجاد چنین موسساتی، اقشار ضعیف و بی بضاعت جامعه هستند، افزود: ایجاد چنین موسسات خیریه‌ای در استان برای استفاده از ظرفیت و توانمندی افرادی که به جهت فقر و ضعف مالی توان بالفعل کردن استعداد خود را ندارند، بسیار مهم و حائز اهمیت است.

استاندار ایلام در ادامه با تاکید بر این مهم که دست خیران و نیکوکارن برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت، می فشاریم، اظهار داشت: در این مدت تلاش داشته ایم گروه های خیر در حوزه های مختلف به استان دعوت کنیم و در این زمینه از کمک و همراهی خیران و نیکوکارن استقبال می کنیم.

پدافندغیرعامل برنده ترین سلاح در تقابل با شرایط تحریمی و کرونایی است

سلیمانی‌دشتکی شامگاه یکشنبه در دیدار با سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر غلامعلی حیدری معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن طرح مباحث این حوزه در استان، گفت: در حال حاضر پدافندغیرعامل برنده ترین سلاح در تقابل با شرایط تحریمی و کرونایی در کشور است.

وی در ادامه با اشاره مرزی بودن استان لزوم توجه به پدافندغیرعامل را انکار ناپذیر عنوان کرد و اظهار داشت: امروز در استان ایلام نسبت به این مهم توجه ویژه شده است بطوریکه تا قبل از شرایط کرونایی در کنگره‌ بزرگ اربعین هرساله شاهد تردد روان میلیون‌ها زائر از مرز بین المللی مهران بعنوان یکی از امن ترین گذرگاه های کشور بوده ایم.

وی در ادامه گفت: در بحث کرونا با تشکیل قرارگاه زیستی ذیل ستاد استانی کرونا در مبارزه با بیماری کرونا تلاش های بسیار خوبی انجام شده است بطوریکه امروز ایلام با همراهی خوب مردم و انجام تمهیدات لازم توسط دستگاه های درگیر در کار یکی از استان های موفق در کاهش میزان ابتلا و فوتی ها بشمار می رود.

استاندار ایلام افزود: در حوزه بی اثر کردن تحریم ها نیز با تکیه بر راهبرد اقتصاد مقاومتی و تقویت زیرساخت ها و ایجاد سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف از جمله صنعت زمینه تحقق شعار جهش تولید مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ایجاد شده و در این زمینه اقدامات کم نظیری شکل گرفته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.