تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام:

اتباع عراقی نیازمند درمان در دام دلالان می‌افتند

اتباع عراقی نیازمند درمان در دام دلالان می‌افتند
ایلام - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: مرز مهران با توجه به شیوع کرونا برای ورود گردشگران سلامت باز نیست و افرادیکه از کشور عراق با هدف درمان وارد می‌شوند در دام دلالان می‌افتند.

عبدالمالک شنبه‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: هرچند آماری از تعداد گردشگران سلامت که به دام دلالان می‌افتند در اختیار نیست اما بسیاری از آنها به‌صورت انفرادی سفر می‌کنند و هنگامی که در مرز حاضر می‌شوند مورد سوءاستفاده دلالان قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تعداد دلالان در مرز زیاد است، افزود: هماهنگی‌های لازم با ۲ کنسولگری‌ ایران در عراق انجام شده است تا آژانس‌هایی که دارای مجوز هستند به گردشگران معرفی شوند اما با این وجود بسیاری از این افراد که وارد مرز می‌شوند به دام دلالان می‌افتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: ۲ آژانس در استان دارای مجوز گردشگری سلامت هستند و با هماهنگی‌های انجام شده در کنسولگری‌های ایران در کشور عراق، اشخاصی که وارد می‌شوند چنانچه قبل از ورود با دفاتر دارای مجوز هماهنگ کنند، می‌توانند از مرز خدمات درمانی دریافت کنند.

شنبه‌زاده تاکید کرد: با این وجود اما نباید چنین اتفاقی رخ دهد، برای تسهیل در این امر باید دفاتر در مرز مستقر شوند و افرادیکه دارای مجوز گردشگری سلامت هستند، آنان را راهنمایی کنند.

وی اضافه کرد: این دفاتر باید چنین افرادی را به مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی که دارای IPD هستند، معرفی کنند زیرا هر بیمارستانی قادر به پذیرش گردشگران سلامت نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: هم‌اکنون در بسیاری از مراکز درمانی بدون مجوز جراحی هایی صورت می گیرد و چنانچه مشکلاتی پیش آید، به ضرر استان و کشور است.

شنبه‌زاده افزود: با توجه به اینکه ایلام مرز ۲ کشور عراق و ایران است، دلالان از این موضوع سوءاستفاده و تعدادی از این گردشگران را به استان‌های دیگر معرفی می‌کنند در صورتیکه همان جراحی‌ها در استان قابل انجام است.

وی گفت: دلالان با بردن این افراد به استان‌های دیگر با توجه به ۲ برابر شدن مسیر سود بیشتری به جیب می‌زنند و خدمات درمانی که ممکن است در استان با ۵۰ میلیون ریال انجام شود با ۳۰۰ میلیون ریال در شهرهای دیگر صورت می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تاکید کرد: این مشکل در کل کشور وجود دارد و هنوز تکلیف میراث فرهنگی و علوم پزشکی در سطح وزارتخانه‌ها برای صدور مجوز گردشگری سلامت حل نشده است.

شنبه‌زاده اظهار داشت: وزارت بهداشت معتقد است آنها برای ورود گردشگران سلامت مجوز صادر کنند ولی وزارت گردشگری نیز معتقد است صدور مجوز جزو وظایف آنهاست.

وی یادآور شد: هرچند سند توسعه راهبردی گردشگری که توسط هیات دولت ابلاغ شده جزو وظایف گردشگری است اما همچنان در برابر آن مقاومت می‌شود و تاکنون تعیین تکلیف نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه گردشگری سلامت یک ظرفیت فوق‌العاده است، گفت: هر گردشگری که وارد استان می‌شود بر اساس برآوردی که توسط ۲ آژانس دارای مجوز صورت گرفته است در چهار یا پنج روز اول سه هزار دلار درآمدزایی برای استان حاصل می‌شود.

وی تاکید کرد: ابتدا باید مشکل بین این ۲ وزازتخانه رفع و سپس مرز مهران برای این منظور ساماندهی شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.