تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۸:۲۴

به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛

داغی که هنوز تازه و جگرسوز است

داغی که هنوز تازه و جگرسوز است
ایلام - سیزدهمین روز از دیماه ۹۸ یکی از تلخ ترین جمعه های تاریخ ایران زمین است؛ روزی که با خبری شوم، دردناک و بهت آور آغاز شد.

به گزارش ایرنا، خبری کوتاه اما ناباورانه که همگان ناامیدانه انتظار تکذیب و دورغ بودنش را می کشیدند، خبر آمد که لاشخوران سیه رو، شاهین تیزپروزاری را ناغافل شکار کرده اند و قامت رعنای یلی از یلان روزگار به خاک افتاده و در خون سرخ خویش غلتان شده است.

بامداد سیزدهمین روز از دیماه، داغی سخت، سنگین و فراموش ناشدنی بر دل ها ماند که این درد تا دنیا دنیاست خوب نخواهد شد.

با گذشت یکسال از آن روز سیاه هنوز هم این حادثه تلخ، باورنکردنی است و مردم این سرزمین دردکشیده اما سرافراز همچنان داغدار و دلشکسته فرزند دلاور میهن شان هستند و گویی همین امروز او را از دست داده اند.

مرد خستگی ناپذیر روزهای جنگ و مبارزه شامگاه سیزدهم دیماه سال گذشته نه در مصافی رو در رو بلکه از آسمان و در دل تاریکی شب و از قفای سر، هدف تیر دشمنان زبون و بزدل قرار گرفت و به آسمانی که به آن تعلق داشت پرکشید و رفت.

استان ایلام که خود روزگاری نه چندان دور قدمگاه گام های استوار و محکم سردار سلیمانی در زمان جنگ تحمیلی بود همانند دیگر نقاط این دیار، عزادار و دلخون از پرکشیدن سرباز جنگاور ایرانی است و مردم ایلام که با جنگ و شهید و شهادت بیگانه نیستند در عزای کوچ نابهنگامش سنگ تمام گذاشتند.

چرا که نیک می دانستند و به خاطر داشتند در گذشته هایی نه چندان دور سردار سلیمانی نقشی موثر در آزادسازی مهران و عملیات کربلای یک داشت و در سال های اخیر هم با خیز دهشتناک داعش با حضور دشمن شکن در جبهه های عراق و سوریه آرامش را برای مردمان سرزمینش به ارمغان آورده بود.

جوشش خون سلیمانی شهید همچون یحیای نبی بعد از یکسال همچنان در حال زایش است و غیرت و حمیت ملی ایران را به خروش آورده است و همچنان از این عروج مظلومانه داد سخن می گویند.

یکی از شهروندان ایلامی در مورد احساس خود زمانی که خبر شهادت و ترور شهید سلیمانی و همراهانش را شنید، اظهار داشت: اعلام خبر شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی تلخ ترین لحظه ایست که در طول عمر خود تجربه کردم که بجز با خبر ارتحال حضرت امام خمینی( ره ) باهیچ حادثه ای قابل مقایسه نیست، خبری کوتاه اما جانسوز و عالمگیرو دلتنگ کننده که آشوبی ماندگار در دل همه دوستدارانش ایجادکرد.

سید رحمت الله موسوی مقدم افزود: شهید حاج قاسم عزیز عصاره همه خوبی های عالم و ستاره سبز سعادت است که هیچگونه بدیلی دراین زمانه ندارد و درآینده نیز همانندش نخواهد آمد و بدون شک فقدان وجود این سردار سترگ وباصفا تا پایان دنیا هویدا وغیرقابل جبران است.

وی وجود و حضور سردارسلیمانی را یک پدیده بی نظیر و آرامبخش و اطمینان آفرین نه فقط برای ایران بلکه برای جهان اسلام و جبهه مقاومت دانست و یادآور شد: شهادت او نیز صدمه بزرگی است که بجز لطف خدا هیچگاه وهیچ چیزی خلاء غیبت این سردار شیدا و شهادت طلب را جبران نمی کند.

موسوی مقدم ادامه داد: بدون شک یاران و شاگردانش در ایران و جبهه های مقاومت که در مکتب مبارک و ماندگارش تلمذ کرده و تربیت شده اند بدون تردید آرمان ها واهداف مقدسش را ادامه خواهند داد هرچند که سردار سربلند سپاه اسلام یکتایی بود که همه چیز را در خشت خام می خواند و مشاهده می کرد.

وی گفت: وجود قاسم سلیمانی نه فقط امیدجبهه مقاومت جهان اسلام، بلکه سفیری بود که معجزه وجودش نویدبخش صلح و صفا و سلامت در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جهان و آزاردهنده مستکبران بود و بدون شک شهادت ایشان عین حیات طیبه اش پربار و پربرکت است.

وی اتحاد ملی، همبستگی جهانی، تقویت جبهه مقاومت، تحقیر آمریکای جهانخوار، اثبات قابلیت ها و نقش غیرقابل انکار جمهوری اسلامی ایران و اخراج و بی آبروشدن آمریکا در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا را از مهمترین اثرات و بازتاب های شهادت سردار سلیمانی ذکر کرد.

این شهروند ایلامی در مورد علت محبوبیت مردمی شهید سلیمانی هم افزود: به اقرار همه دوستان و دشمنانش، ایشان فردی متدین، مجاهدی مخلص، فرمانده ای مقتدر، عارفی آگاه، سیاستمداری هوشمند، تحلیل گری دوراندیش، مدیری مردمی و رزمنده ای گمنام و بدون هیچگونه ادعا وانقلابی یکرنگ و بدون مطالبه بود که خدا ترسی و تقوای عملی آن، ایشان را به یک اسطوره ای استوار و مانا تبدیل کرد و نام و یادش تا ابد بر دل و جان ایرنیان خواهد درخشید.

شهروند دیگری هم گفت: هرچند شنیدن خبر مرگ انسان ها ناراحت کننده است اما حاج قاسم بزرگمردی بود که خبر شهادتش ورای نارحتی و تاسف بود و من هم به مانند همه مردم ایران از این واقعه تلخ عزادار شدم و غمی عمیق بر دلم نشست.

لیلی امیری افزود: ایشان یک شخصیت و نابغه نظامی بود نه یک چهره سیاسی یا اقتصادی و تا زمانی که بود هیچ جبری امنیت کشور را تهدید نکرد و باتوجه به اقدامات پایدار و ماندگارش حتی بعد از شهادت نیز هیچ خللی و اتفاقی از لحاظ نظامی کشور را تهدید نکرد و اما ایران نیازمند حاج قاسم های واقعی است.

وی قاسم سلیمانی را حلقه اتصال امنیت کشور در منطقه و وحدت ملت معرفی و تاکید کرد: از نکات جالب توجه سردار سلیمانی در بعد سیاسی اینکه ایشان بر علیه هیچ کدام از جناح ها و احزاب سیاسی جبهه گیری نداشت و همین تواضع و ولایی بودن باعث شده است علاوه بر مردم، تمامی شخصیت های سیاسی در حیات و ممات سردار از همه احزاب و جریان ها به نیکی از ایشان یاد کنند.

امیری ادامه داد: سردار سلیمانی مردی به تمامی معنا انقلابی و لایت مدار واقعی بود آن هم در برهه ای که تعداد حاج قاسم های ناب اندک و نادر شد، سردار سلیمانی به جای سهم خواهی از نظام و انقلاب میدان رزم و نبرد را برای حفظ امنیت ایران و اسلام ناب به میز ریاست برگزید و سرانجام هم در راه اعتلای نام ایران اسلامی جانش را از دست داد.

شهروند دیگری نیز گفت: بی تردید شهید سلیمانی نماد بارز سرباز امام زمان (عج) است که بعد از سال ها فراغ و دوری سرانجام به جمع دوستانش پیوست و ما را در فقدان خود داغدار ابدی کرد.

امید حسینی افزود: سلیمانی شخصیتی بود که بعد از شهادتش و خلاء نبودش فهمیدیم چه گوهری را از دست داده ایم و تا زنده بود قدرش را ندانستیم و حالا بعد از رفتنش حسرت داشتنش را بر دل داریم و باید قدردان امنیتی که برایمان به یادگار گذاشت باشیم.

وی یادآور شد: حالا که حاج قاسم از میان ما رفته است می دانیم امنیت پایدار در جزیره بی ثبات منطقه خاورمیانه و نابودی دشمنان به ویژه داعش چه معنایی دارد و اکنون بعد از شهادت سردار سلیمانی باید به شاگردان وی و جوانان لایق و متعهد این سرزمین بیش از گذشته بها داد تا پا جای گام های سردار شهیدشان بگذارند.

به گزارش ایرنا، شهید سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بعد از عمری مجاهدت و سربازی و پاسداری از کیان ایران و دیگر بلاد اسلامی بامداد جمعه ۱۳ دی ماه به همراه شهید ابو مهدی مهندس جانشین فرمانده حشد الشعبی عراق و همراهان ایرانی و عراقی خود مورد ترور هوایی رژیم آمریکای تروریست قرار گرفت و به شهادت رسید.

مردم ایران در همه نقاط کشور در سوگ شهادت این شهید والامقام به صورت خودجوش به اقامه عزا پرداختند و پیکر پاک ایشان و شهدای همراهش در استان های خوزستان، خراسان رضوی، تهران و سپس زادگاهش کرمان تشیع و به خاک سپرده شد.

وی سال ۶۵ و در جریان آزاد سازی مهران به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان نقشی اصلی در عملیات کربلای یک داشت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.