تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

سردار سلیمانی مرد میدان مقاومت بود

سردار سلیمانی مرد میدان مقاومت بود
شهرکرد- عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: شهید سلیمانی هیچگاه از مسیر دفاع مقدس خارج نشد بطوریکه پس از هشت سال جنگ تحمیلی، در جبهه دفاع از حرم اهل بیت(ع) و انسان‌های مظلوم در چنگال داعش وارد عرصه نبرد شد.

یاسر پیرعلی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سردار سلیمانی مرد میدان عمل بود و پس از آنکه سال‌ها در دفاع مقدس تجربه اندوخت و به فرمانده بزرگی تبدیل شد از این عرصه کنار نکشید و در جبهه‌ای دیگر به دفاع از اسلام و ارزش‌های آن وارد میدان شد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی نه تنها در عرصه نبرد و دفاع مقدس بلکه در هر عرصه‌ای که نیازمند کار جهادی بود حاضر می‌شد به طوریکه در جریان سیل خوزستان و لرستان ورود کرد و به یاری هموطنان شتافت.

پیرعلی، برخورداری از روحیه بالای جهاد و ایثار را از مهمترین ویژگی‌های سردار سلیمانی دانست و گفت: بی‌شک هرکسی بخواهد از سردار سرافراز اسلام الگوگیری کند باید روحیه ایثار و جهاد را در خود تقویت کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: سردار سلیمانی از همان دوران نوجوانی و جوانی شخصیت فروتنانه و مردمی داشت و این موضوع الگویی برای جوانان ایران اسلامی است که از همان ابتدا ویژگی‌های اخلاقی پسندیده را در خود پرورش دهند تا بتوانند همانند سردار سلیمانی شخصیت موثری برای جامعه خود باشند.

پیرعلی، رمز محبوبیت سردار سلیمانی را روحیه مردمی و اخلاص ایشان دانست و گفت: شهید سلیمانی در عین حال که در بالاترین درجه نظامی قرار داشت اما این روحیه جدی را در برابر مردم از دست می‌داد و به ویژه با کودکان با روحیه بانشاط و مهربانانه رفتار می‌کرد و به عبارت دیگر می‌توان گفت این سردار بزرگ دارای شخصیت جامع‌الاطراف بود.

وی به خدمات سردار سلیمانی در جبهه مقاومت نیز اشاره کرد و افزود: بی‌شک اگر درایت، شجاعت، تجربه هشت سال دفاع مقدس و روحیه جهادگری سردار سلیمانی نبود مهار داعش برای جبهه مقاومت بسیار دشوار می‌شد و خطر بزرگی منطقه و حتی کشور را تهدید می‌کرد که با مهار داعش نام سردار سلیمانی برای همیشه در تاریخ مقابله با تروریسم در جهان جاودانه شد.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهان دیگرشان در این حمله هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، شهید سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با این گروه پرداخت و در همین راه به شهادت رسید./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.