تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸

همدردی مردمان یک سرزمین “جنگ دیده” با ساکنان دیاری “جنگ زده”

همدردی مردمان یک سرزمین “جنگ دیده” با ساکنان دیاری “جنگ زده”
.

ایلام – مردم جنگ دیده ایلام، حال و احوال این روزهای ساکنان باریکه غزه را خوب درک می کنند، آنگاه که صدامیان حرامی عطش خشم آتش افروزی خود را با بمباران های پی در پی هوایی مردم بی‌گناه و غیرنظامیان آواره در دل کوه ها و جنگل های استان فرو می‌نشاندند.

به گزارش ایرنا، چادرنشینان آواره ایلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی، همچون ساکنان نوار غزه، بمباران مناطق مسکونی و پرپر شدن عزیزانشان را آنگاه که در زیر آماج حملات هوایی رژیم دژخیم بعث مظلومانه و بی دفاع و بی پناه جان می دادند یا مجروح می شدند را با چشم خویش دیده اند.

هرچند ۳۳ از پایان جنگ خانمانسوز عراق علیه ایران می گذرد اما دردنامه های به یادگار مانده از دوران رعب آور جنگ از ذهن و یاد مردم این سامان که بمباران هوایی غیرنظامیان را با اعماق وجود لمس کرده و از نزدیک دیده اند، پاک نشده است.

این روزها هم مردم بی دفاع باریکه غزه همچون مردم ایلام در دهه ۶۰ خورشیدی زیر آماج وحشیانه ترین حملات موشکی دژخیمان صهیونیستی قرار دارند و اسرائیل ددمنش از هیچ بی رحمی و ویرانگری در حق مردم این منطقه دریغ نکرده است.

دستان صهیون پلید و جنایتکار باری دیگر به خون صدها کودک، زن و مجروح بیگناه و بی دفاع آلوده شد و حملات بی‌رحمانه رژیم بی گناه کش اسرائیل در حمله به بیمارستان مملو از جمعیت، مدرسه، نانوایی، مناطق مسکونی و ده ها مکان غیرنظامی غزه خوی خونخوار صهیونیستی را به جهانیان نشان داد.

سکوت مشمئز کننده مجامع و سازمان های مدعی حقوق بشر به ویژه سازمان ملل، رژیم تروریستی آمریکا و دول اروپایی بیانگر حمایت و چراغ سبز آنها به جنایات بی امان و پی در پی رژیم غاصب اسرائیل در حق مردم فلسطین است.

رژیم جنایتکار اشغالگر قدس در جدیدترین خبایث ضدبشری خود با حمله به بیمارستان “المعمدانی” در نوار غزه ضربه ای مهلک بر انسانیت وارد ساخت و یکی از قصی ترین جنایات تاریخ بشری را مرتکب شد.

رژیم متوحش اسرائیل بدون در نظر گرفتن کنوانسیون های بین المللی در حالی این بیمارستان را بمباران کردند که حمله به مراکز درمانی، مناطق غیرنظامی و افراد بی دفاع غیرنظامی ممنوع است ،در حالی که نتانیاهو همچون صدام در سایه سکوت بین الملل، هیچ ابایی در به خاک و خون کشیدن مردم و بمباران مراکز ممنوعه نداشته اند.

بیش از ۱۰ روز است که نوار بی دفاع غزه در زیر شدیدترین حملات هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و هزاران شهروند فلسطینی ساکن این نوار جان خود را از دست داده اند.

صحنه های مخابره شده از نوار غزه قلب هر فردی ولو اندکی از منش انسانیت بهره برده باشد را به درد می آورد و سکوت در برابر این جنایات را بر نمی تابد.

ایلام جنگ دیده که روزگاری این حوادث گزنده را تحربه کرده و با استقامت باشکوه خود پشت سرگذاشته است، اکنون هم نوا با سایر نقاط کشور و تمام آزادی خواهان جهان این روزها محزون و عزادار از نسل کشی و بی گناه و بی پناه کشی رژیم غاصب اسرائیل است.

بدون شک دردناک تر و تلختر از جنایات این رژیم منحوس، چراغ سبز و حمایت آمریکا از سفاکی صهیونیست ها، سکوت و حتی حمایت کشورهای اروپایی، سازمان ملل و دیگر سازمان های مدعی حقوق بشر است.

این ایام کودکان و نوجوانان فلسطین شب و روز، بازی در کوچه ها و نشستن بر سر کلاس های درس را فراموش کرده اند چرا که تعداد بیشماری از آنها در دل سر خاک و گورهای جمعی در کنار یا بدور از خانواده های خود آرامیده اند یا با تنی مجروح و زخم خورده و روحی آزرده و خسته در مراکز درمانی بستری هستند و هر لحظه در هراس موشک بارانی دیگر از سوی سفاکان صهیونیستی به سر می برند.

در این میان “یونیسف” سازمانی بین المللی که در قالب شعارهایی رنگین، داعیه دفاع از حقوق و آزادی کودکان را بر عهده دارد فقط نظاره گر جنایات دهشتناکرژیم غاصب اسرائیل در حق فرزندان و کودکان نوار غزه است.

ننگ ابن خباثت های اسرائیل و سکوت و انفعال مجامع جهانی، این جنایات تا دنبا دنیاست بر شانه های بشریت سنگین خواهد آمد و آیندگان در باره این روزهای سیاه و تاریک غزه و عملکرد ناظران جهانی و مردم این دوره قضاوت‌ خواهند کرد و خواهند پرسید آنگاه که مردم غزه در زیر آماج سنگین و سهمگین ترین حملات رژیم غاصب اسرائیل بودند، برای نجات و دفاع از این مردم چکار کردید؟!

اکنون که وقت عمل است و سکوت جایز نیست و هر کسی در هر جایگاهی باید به قدمی یا قلمی مدافع مردم فلسطین و باریکه غزه باشد تا در دادگاه قضاوتِ مواخذه آیندگان شرمسار نباشد.

امید است که روزهای روشن و شب های پرستاره که سالیان دراز است از دیار فلسطین کوچبده اند، دوباره به این سرزمین دردمند بازگردند و مردم رنجور این سامان هم رنگ آرامش و امنیت را به خود ببیند.

امید است جمعه موعود به زودی فرا رسد و منتقم خون مظلومانِ ظلم ستیز ظهور کند و با بانگ رسای آسمانی “یا اهل العالم انا المهدی انا المنتقم انا البقیه الله” خود طومار همه مستکبران عالم را برای همیشه در هم بپیچد و بهار زیبا را بر تن زمستانی زمین ارزانی دارد.

“الهم عجل لولیک الفرج”

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.