تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰

اطلاع رسانی و آموزش همگانی از ابزارهای کارآمد پلیس در پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی

اطلاع رسانی و آموزش همگانی از ابزارهای کارآمد پلیس در پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی
نگاه اقتصاد - فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: آموزش همگانی و اطلاع رسانی از ابزارهای مهم و کارآمد پلیس در رویکرد جامعه محوری در راستای کاهش آسیب های و ارتقاء امنیت اجتماعی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “دلاور القصی مهر” در جلسه تخصصی با کارکنان معاونت اجتماعی انتظامی استان اظهار داشت: یکی از شاخصه های پلیس جامعه محور استفاده از توانمندی عمومی جامعه در مواجهه با معضلات، مسائل، ناهنجاری ها و جرائم است.

 

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و آموزش همگانی از ابزارهای کارآمد پلیس در پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی است ، افزود: هر چه آموزش ها کامل تر و دقیق تر و انتشار و آن در فضای مجازی و حقیقی بیشتر باشد میزان تحقق پیشگیری از آسیب های بیشتر و میزان شیوع آنها کمتر خواهد شد.

 

فرمانده انتظامی استان ایلام  با تاکید بر نقش فرهنگ سازی و آگاهسازی عمومی در حوزه فضای مجازی ، ادامه داد: مدرسان و کارشناسان پلیس در حوزه های آموزش همگانی و فضای مجازی باید توانمندی ها  و مهارت های لازم را در جهت آگاه سازی جامعه دارا باشند و مردم را در تولید امنیت سهیم کنند.

 

این مقام انتظامی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه حفظ امنیت و جلوگیری از ارتکاب جرائم از وظایف نیروی انتظامی است، تصریح کرد: ما باید در بین مردم حضوری پررنگ و مثبت داشته باشیم و آنان را با حقوق شهروندی و وظایفشان آشنا سازیم تا افراد جامعه ضمن آشنایی با حقوق خود، از تکالیفی که تضمین کننده امنیت اجتماعی آنها است آگاهی داشته باشند.

 

سرهنگ القاصی گفت: نیروی انتظامی با تمام توان و با برگزاری جلسات تخصصی ، ریشه یابی دقیق و علمی علل بروز ناهنجاری ها و برنامه ریزی مناسب و مقابله و کاهش معضلات را در پیش گرفته است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.