تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰

آخرین وضعیت آبرسانی به روستاهای استان ایلام

آخرین وضعیت آبرسانی به روستاهای استان ایلام
نگاه اقتصاد - معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: از 552 روستای  استان ایلام  496 روستا تحت پوشش آب و فاضلاب هستند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، مهندس رضایی در این باره گفت: یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی در ماه‌های اخیر موجب سرعت بخشیدن طرح‌های آبرسانی روستایی در استان ایلام شده است.

وی افزود: این شرکت با توجه به شرایط ویژه استان، توسعه زیرساخت ها و افزایش کمی و کیفی آب و خدمات رسانی به روستاها را در دستور کار قرار داده است . نکته حائز اهمیت اینکه از تعداد ۱۲۵ روستای استان  ایلام که قبلا به صورت سیار آبرسانی می شدند هم اکنون به ۲۲ روستا رسیده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و تخصیص به موقع اعتبارات، طی دو سال آینده این عدد به صفر خواهد رسید و استان ایلام  اولین استانی خواهد شد که دیگر آبرسانی سایر نخواهد داشت.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اقدامات صورت گرفته سال ۹۹ و بعد اجرای طرح یکپارچه سازی گفت: این شرکت در این مدت کارهای جهادی و ماندگاری در زمینه آبرسانی به روستاهای استان انجام داده است از جمله در این مدت ۸ روستا از نعمت آب شرب برخوار شدند، ۹۵هزار و۴۳۰ متر اصلاح و توسعه شبکه ، خط انتقال اجرا شده است که ترتیب شامل:

۱۹۳۳۵ متر اصلاح شبکه  ، ۴۲۶۹۷ متر  توسعه شبکه ، و  ۲۸۶۹۸ متر  به خط انتقال

در این مدت تعداد ۵ دهنه چشمه بهسازی شده، ۴ چاهک پمپاژ احداث،  ۹ باب مخزن بتنی  به حجم ۲۱۶۰ متر مکعب احداث گردیده، و وارد مدار بهره برداری گردیده که با بهره برداری از این طرح ها ، جمعیت بالغ بر ۶۰۰۰ نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

علاوه بر موارد فوق  در این مدت ۳۰ دستگاه الکتروپمپ شناور ، ۱۵ دستگاه تابلو برق و  ۱۵۹۰ متر کابل  برق  با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط اکیپ های حوادث و اتفاقات شرکت بصورت امانی تعویض شده است.

وی خاطرنشان ساخت : این شرکت هم اکنون ۴۸ طرح در زمینه های مختلف آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال  در دست اجرا دارد که با اجرای این طرحها مشکل کم آبی و زیر ساخت های آب در استان مرتفع خواهد شد.

مهندس رضایی افزود: با اجرای این طرحها میزان رضایتمندی مردم از خدمات آب و فاضلاب بیشتر شده و علاوه بر آن به توسعه زیر ساختهای شهرستان کمک کرده است همچنین با اجرای این طرحها برای افراد کثیری اشتغال زایی بوجود آمده و از مهاجرت به شهرهای تا حدودی جلوگیری نموده است در برخی مناطق مهاجرت معکوس بوجود آمده و مردم از شهر به روستا مهاجرت می نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.