تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵

محسن رضایی: 

ایلام الگوی موفق تحقق اقتصاد مقاومتی است

ایلام الگوی موفق تحقق اقتصاد مقاومتی است
ایلام -دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استان ایلام به دلیل ظرفیت های بالای کشاورزی و اقتصادی می تواند به عنوان الگوی موفق تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شود.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی روز سه شنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: ایلام دارای ۲ ویژگی درون زایی و برون زایی اقتصاد و سرمایه گذاری است، چرا که این استان کمترین فاصله را به کشور عراق دارد و از سوی دیگر در داخل استان نیز ظرفیت های عظیم نفت و گاز و کشاورزی وجود دارد.

وی اضافه کرد: این استان به دلیل ظرفیت های نظیر رونق تجارت، صنایع پتروشیمی، دامداری و کشاورزی و امنیت سرمایه گذاری بسیار بالا می تواند بعنوان الگو اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: باید سیاست ها به قانون تبدیل و این قوانین نیز در راستای حل مسایل و مشکلات مردم بکار گرفته شوند.

رضایی تاکید کرد: تمامی مسوولان کشور باید پاسخگو خواسته های مردم باشند چراکه خدمت به مردم مهم ترین شعار انقلاب اسلامی و نظام محسوب می شود.

وی افزود: چارچوب شرح وظایف مجمع تشخیص مصلحت، تنظیم سیاست های کلی است، اما این مجمع وظیفه دارد اختلافاتی که در تصویب نهایی یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان ایجاد می شود را حل و فصل کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: چنانچه اصل ۴۴ قانون اساسی و سیاست های اقتصاد مقاومتی به درستی در کشور اجرا شود بسیار از مشکلات مردم بر طرف می شود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت نخستین سالگرد شهید سلیمانی، افزود: این شهید بزرگوار با رشادت ها و مجاهدت خود عزت ایران را بیش از پیش در دنیا افزایش داد.

به گزارش ایرنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز سه شنبه از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد و مورد استقبال رسمی محمد نوذری معاون سیاسی امنیتی استاندار و مسوولان استانی قرار گرفت.

حضور در مزار شهدای ایلام، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام، دیدار با خانواده شهیدان جمال الدینی و فتحی زاده و همچنین حضور در نشست اقتصاد مقاومتی استان در برنامه سفر یک روزه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.