تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام:

۴۰۰ هزار مترمربع از معابر استان اصلاح شد

۴۰۰ هزار مترمربع از معابر استان اصلاح شد
ایلام - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلانی ایلام گفت: ۴۰۰ هزار مترمربع از معابر مناطق شهری و روستایی این استان طی سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ اصلاح شده است.

 

حبیب الله محبی روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: همچنین در مدت یاد شده ۲۸۰ هزار مترمربع آسفالت ، ۹ هزار و ۵۰۰ مترمربع جدول گذاری ، هشت هزار مترمربع سنگ فرش و یک هزار و ۳۰۰ مترمربع نیز کانال سنگی اجرا شده است.

وی افزود: در ایلام بخش بازسازی و مقام سازی منازل روستایی و شهری و طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای تاسیس بنیاد در سال ۶۷ تاکنون یک هزار واحد به محرومین استان با کمترین هزینه تحویل داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام گفت: در مجموع ۱۴۶۹ واحد توسط بنیاد مسکن به عنوان کارگزار اداره کل راه و شهرسازی استان درطرح نهضت ملی در سطح استان احداث می شود که از این تعداد ۱۴۲۴ واحد در شهر ایلام است.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح ویژه تاکنون ۳۲ هزار و ۸۰۰ واحد در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در قالب طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی و حوادث غیرمترقبه، با ارائه تسهیلات کم درصد مقام سازی شده اند.

محبی گفت: سال ۹۹ _۴۰۰ حدود ۲۴۰۰ سند مسکن شهری و روستایی صادر که و از این تعداد ۷۲۳ مربوط به شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت است.

وی اضافه کرد: در این مدت، طرح بازنگری هادی در تعداد ۱۴۷ روستا با اعتبار ۹۳ میلیارد ریال انجام و طرح هادی در سطح ۳۲۳ روستا با اعتبار ۱۸۵۴ میلیارد ریال اجرا شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام یادآور شد: سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان قیر رایگان به بنیاد اختصاص و برای اجرای آسفالت معابر طرح هادی روستایی اجرا شد.

وی افزود: مهمترین اهداف تاسیس حساب ۱٠٠ امام (ره) ایجاد سرپناه و مسکن برای محرومین جامعه بوده و این مهم از در دستور کار بنیاد قرار دارد.

محبی یادآور شد: طی سال ۹۹ تا ۱۴٠٠، از محل حساب ۱٠٠ امام (ره) تعداد ۷۷ واحد مسکونی با هزینه بیش از یک میلیارد تومان با کمک خیرین تکمیل و تحویل داده شد.

وی عنوان کرد: بنیاد مسکن با ورود به بازسازی منازل اسیب دیده از بلای طبیعی (سیل و زلزله) واحدهای خسارت دیده با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و باعوض احداث و تعبیر می کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: اجرای طرح هادی روستایی، ساخت مسکن شهری، محرومین و طرح نهضت ملی، تولید مصالح ساختمانی و .. از مهمترین خدمات ارائه شده بنیاد به مردم است.

۲۱ الی ۳۱ فروردین به عنوان دهه تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.