تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷

آرش خزایی خبر داد:

تولید پلی‌اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام از مرز یک میلیون تُن گذشت

تولید پلی‌اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام از مرز یک میلیون تُن گذشت
نگاه اقتصاد

 

رئیس مجتمع پتروشیمی ایلام با اعلام این خبر گفت: با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مجتمع پتروشیمی ایلام، تولید پلی‌اتیلن سنگین استاندارد در گرید‌های مختلف از مرز یک میلیون تن گذشت.

 

آرش خزایی کسب این موفقیت ارزشمند را حاصل خودباوری ، تلاش و دانش متخصصان و نتیجه‌ی کوشش و تعهد آن ها در جهت تحقق شعار “جهش تولید” دانست.

 

وی با اشاره به بهره‌برداری از واحد HDPE با حضور ریاست جمهوری در سال ۹۳ ، ظرفیت تولید در این واحد را ۳۰۰ هزار تن در سال و ۴۰ تن در ساعت عنوان کرد و خاطر نشان کرد : با راه‌اندازی الفین این میزان به ۴۵۰ هزار تن در سال افزایش پیدا کرده است.

 

رییس مجتمع پتروشیمی ایلام با اشاره به تولید ۷۵۰ هزار تن محصول در سال شامل اتیلن ، پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع اظهار داشت : راه اندازی دو واحد الفین و شیرین‌سازی با دستان پرتوان متخصصان داخلی ، بدون حضور سازندگان و کارشناسان خارجی و در شرایط تحریم‌های ظالمانه صورت گرفته است.

 

خزایی لزوم توجه جدی مسئولان استان به ایجاد صنایع پایین‌دست و تکمیلی صنعت پتروشیمی در ایلام را خواستار شد و افزود: با احداث صنایع تکمیلی در پایین‌دست پتروشیمی ضمن ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی، اشتغال استان متحول خواهد شد.

 

وی میزان اشتغال نیروهای بومی استان و منطقه در پتروشیمی ایلام در سطوح کارفرما ۹۰ و پیمانکاری را بیش از ۹۵ درصد عنوان کرد.

 

 

ئیس واحد HD مجتمع پتروشیمی ایلام نیز در ادامه‌ی این موضوع خاطر نشان کرد : از سال ۹۲ که واحد HDPE وارد مدار تولید شده تا ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ ، بیش از یک میلیون و ۴۱ هزار تن محصول تولید شده است.

 

رضا کاکایی ظرفیت دریافت خوراک را ۴۰ تن در ساعت عنوان کرد و ادامه داد: با همت نیروهای واحد HD رکورد اخذ خوراک به میزان ۴۱ تن در ساعت نیز ثبت شده است.

 

کاکایی به ثبت رکورد ۱۲۰ روز تولید پایدار بدون وقفه پلی‌اتیلن سنگین در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت:از فروردین امسال تا امروز ۱۳۳ هزار تن محصول در گریدهای فیلم، لوله، تزریقی و بادی تولید شده است.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام ، ثبت رکورد ۱۲۰ روز تولید پایدار، ۴۱/۲ تن در ساعت دریافت خوراک و تولید یک میلیون تن پلی‌اتیلن سنگین با تلاش هلدینگ خلیج‌فارس، پترول، مدیریت و هیات مدیره، کارکنان و کارگران مجتمع شرکت پتروشیمی ایلام در سال “جهش تولید” رقم خورده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.