تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳

سالگرد شهید سلیمانی و چهلمین روز شهادت فخری زاده در آبسرد برگزار شد

سالگرد شهید سلیمانی و چهلمین روز شهادت فخری زاده در آبسرد برگزار شد
تهران- نخستین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده در شهر آبسرد دماوند، در محل عروج این دانشمند والامقام کشورمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران شامگاه چهارشنبه در این مراسم اظهار داشت: دشمن در حادثه کربلا با شهادت رساندن امام حسین (ع)، یاران، فرزندان و خانواده ایشان به دنبال تخریب و نابودی اندیشه امام حسین (ع) بود اما امروز شاهد هستیم با گذشت سال‌ها از حادثه کربلا، ۲۰ میلیون زائر در اربعین به کربلا می رود.

وی ادامه داد: همانگونه که بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی تمام ملت ایران فریاد زدند که ما قاسم سلیمانی هستیم، یقین بدانین اکنون همه ملت، دانشمندان و دانشجویان ایرانی، «محسن فخری زاده» هستند اگر چه از دست دادن آنان سخت و دشوار است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران بیان داشت: امروز وظیفه مادران و زنان ایرانی تربیت فرزندانی است که با دین، آرمان ها و باورهای دینی آشنا باشند چراکه دشمن نه با تجهیزات بلکه با دین و آرمان های ما مخالف است.

سردار ذوالقدر تصریح کرد: جوانان خلاق و انقلابی با تکیه بر الطاف الهی در صنعت دفاعی و همچنین در حوزه های مختلف علمی به مدارج عالی دست یافتند و بزودی با ایستادن در قله رفیع علم و دانش شکست استکبار جهانی را رقم خواهند زد.

هیچ چیز جلوی پیشرفت کشور را نخواهد گرفت

مهدی فخری‌زاده، فرزند دانشمند شهید محسن‌فخری زاده در حاشیه مراسم به خبرنگاران اظهار داشت: آنچه که مسلم‌ است هدف از ترور حذف نیروهای ارزشمند در راستای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: همچنین آن چیزی‌ که تاکنون نمایانگر بوده این است که ترورهای ناجوانمردانه نه تنها مانع از مسیر پیشرفت کشور نشده بلکه با قدرت رو به جلو حرکت خواهیم کرد.

فرزند شهید فخری زاده اضافه کرد: دشمنان و تروریست‌ها خود واقف هستند، به هر اندازه که از حضور و زنده بودن شهیدانی چون سردار سلیمانی و فخری‌زاده هراس داشته، از خون این شهدا باید بیش از پیش هراس داشته باشند.

وی با بیان اینکه دشمنان جواب این اقدامات را به زودی خواهند گرفت، گفت: پیام این شهدا، حرکت فی سبیل الله در راستا و مسیر ولایت است.

ایجاد ارتش بدون مرز خدمت بزرگ سردار سلیمانی به اسلام

حجت الاسلام سید احمد میر شریفی، امام جمعه شهر آبسرد نیز در این مراسم اظهار داشت: اینکه شهدا اولین نفر وارد بهشت می‌شوند بیانگر عظمت و شکوه شهدای والامقام است.

وی گفت: دشمنان باید بدانند با شهادت دانشمندان هسته‌ای مانع گردونه پیشرفت کشورمان نخواهند شد و بی شک ایران پیشرفت کرده و پله‌های ترقی را پشت سر خواهد گذاشت.

امام جمعه شهر آبسرد تصریح کرد: ما در محل شهادت این دانشمند شهید جمع‌ شده‌ایم تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار، پیمان ببندیم که از راه و اهداف شهدا کوتاه نخواهیم آمد.

وی افزود: شهید فخری زاده به همراه شاگردان خود واکسن کرونا را به مرحله تست انسانی رسانده بوده و این موضوع نشانه علاقه وی به مردم شریف جمهوری اسلامی ایران است.

این مقام مسئول گفت: ما مردم شهر آبسرد پیمان خواهیم بست که تا پای جان از خون این شهدا دفاع کرده و انتقام از دشمن را فراموش نخواهیم کرد.

حجت الاسلام میرشریفی با بیان اینکه سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی موضوع دیگر این مراسم است گفت: ولایت‌مداری و همراهی با ولایت سردار شهید سلیمانی زبانزد بوده و جمله ” ما ملت امام حسینیم ” از این شهید والامقام بیانگر ولایت‌مدار بودن وی است.

امام جمعه شهر آبسرد با تاکید بر اینکه همه باید ولایت‌مداری را مدنظر قرار دهیم، تصریح کرد: امروز برخی از یاوه‌گویان علیه رکن انقلاب دهن‌کجی می‌کنند و ما مردم باید با سکاندار نظام جمهوری اسلامی ایران عهد ببندیم.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد ارتش بدون مرز خدمت بزرگ این سردار شهید بود که اسلام را جهانی کرد.

این مقام مسئول عنوان کرد: ویژگی دیگر این سردار شهید خلوص وی بود که در خط مقدم در کنار دیگر رزمندگان همواره حضور داشت.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از فرزند شهید محسن فخری زاده، محل احداث المان شهید فخری زاده در محل عروج ملکوتی این شهید والامقام کلنگ زنی شد. همچنین با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و دیگر اقشار مختلف مردمی، محل عروج شهید گلباران شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.