کد خبر : 25393
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۹:۲۵

ضرورت داشتن پیست‌های یخ از نگاه سرمربی تیم ملی اسکی زنان

ضرورت داشتن پیست‌های یخ از نگاه سرمربی تیم ملی اسکی زنان
تهران- سرمربی تیم ملی اسکی زنان ایران گفت: تا زمانی که نتوانیم پیست یخ در مناطق مختلف کشور به‌ویژه پیست‌های بین‌المللی کشور ایجاد کنیم، انتظار نتیجه‌گیری نباید داشته باشیم.

«سمیرا زرگری» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری اردوی تیم اسکی آلپاین زنان اظهار داشت: این اردو پس از حدود ۹ ماه برگزار می‌شود و ورزشکاران باید خود را برای مسابقات جهانی آماده کنند، مسابقاتی که امتیاز آن برای بازی‌های المپیک زمستانی محسوب می‌شود. البته تنها این مسابقات نیست بلکه چندین تورنمنت دیگر در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: تعطیلات طولانی ‌مدت تیم ملی اسکی موجب شد تا ورزشکاران به نسبت سال‌های گذشته از شرایط مسابقه دور باشند و این به خاطر تعطیلی پیست‌های اسکی بود که کرونا علت اصلی آن بود. البته ورزشکاران کارهای بدن‌سازی را به‌خوبی انجام دادند و من نیز بر تمرینات آنان به‌صورت آنلاین نظارت داشتم. باید یک دوره تمرین طولانی‌مدت برای اسکی‌بازان زن در نظر گرفته شود تا بتوانند به شرایط مسابقه نزدیک شوند.

سرمربی تیم ملی اسکی زنان در خصوص مسابقات جهانی، گفت: انتظار معجزه از تیم اسکی زنان نباید داشت زیرا شرایط و امکاناتی که در اختیار این تیم قرار دارد در حدی نیست که بتوانیم با رقیبان جهانی برای رسیدن به بهترین شرایط رقابت کنیم. تا زمانی که نتوانیم پیست یخ در مناطق مختلف کشور به‌ویژه پیست‌های بین‌المللی کشور ایجاد کنیم، انتظار نتیجه‌گیری وجود ندارد. باید مجهز به پیست یخ باشیم پیستی که در مسابقات جهانی و المپیک زمستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه لازمه موفقیت برگزاری اردوهای بلندمدت و خارجی است، یادآور شد: اگر می‌گوییم که شرایط ایجاد پیست یخ نداریم باید اردو خارجی برای ورزشکاران در دستور کار قرار دهیم. هر سال باید سه ماه در پیست‌های مهم جهان در اردو باشی اما با شرایط کنونی و نرخ ارز این مهم امکان‌پذیر نست چرا که فدراسیون بودجه کافی را ندارد. زمانی که این شرایط فراهم نیست چگونه انتظار نتیجه دارید؟ سال گذشته نیز حاشیه زیادی برای من ایجاد شد و برخی گفتند چرا نتیجه لازم را نمی‌گیرد؟

زرگری در ادامه با بیان اینکه برای کسب سهمیه نیاز به چند تورنمنت جهانی است گفت: باید برنامه‌ریزی لازم برای حضور در این تورنمنت‌ها داشته باشیم. منتظر هستیم تا رییس جدید فدراسیون انتخاب شود و برنامه‌ریزی را انجام دهد. اگر به دنبال حضور در المپیک زمستانی هستیم باید در تورنمنت‌های خارجی و معتبر شرکت کنیم.

وی همچنین گفت: انتظارم از رییس فدراسیون بعدی اسکی آن است که پول را به این رشته بیاورد و به ورزشکاران بدهد. اسکی ظرفیت زیادی برای حامیان مالی دارد که نباید مغفول بماند. در گذشته تیم مهرام را به مسابقات لیگ آوردم اما بلایی بر سر این تیم آمد که فرار کردند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.