تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

امامان جمعه:

انقلاب اسلامی تحقق وعده الهی و دهه فجر طلیعه آن است

انقلاب اسلامی تحقق وعده الهی و دهه فجر طلیعه آن است
استان ها – امامان جمعه سراسر کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحقق وعده الهی بود و دهه فجر طلیعه این انقلاب بزرگ است ، انقلاب اسلامی ایران را الگوی همه نهضت‌های آزادیبخش جهان دانسته و بر تبیین دستاوردهای نظام اسلامی تاکید کردند.
خطیبان جمعه برخی استان ها و شهرستان های کشور امروز دهم بهمن ماه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه فجر و نقش حضرت امام راحل (ره) اشاره کردند و افزودند : باید جوانان کشور در جریان حوادث نظام و اندیشه‌های والای خمینی کبیر قرار گیرند.
خطیبان جمعه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز ضمن تبریک تولد نورانی حضرت زهرا(س) و روز زن افزودند : حضرت فاطمه زهرا (س) شخصی ارزشمند و جایگاه ایشان در تاریخ اسلام کم نظیر و ام الائمه نام گرفته‌اند که مرکز و کانون ولایت و امامت محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، در این جمعه ، همچون هفته‌های گذشته خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه به صورت مکتوب یا مجازی در اختیار رسانه ها قرار گرفت زیرا به دلیل تداوم موج سوم شیوع ویروس کرونا، نماز جمعه در شهرهایی که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، برگزار نمی شود.
گزیده ای از خطبه‌های نماز جمعه که در برخی شهرهای کشور برگزار یا به صورت مجازی و مکتوب در اختیار رسانه ها قرار گرفت، به شرح زیر است:
امام جمعه مشهد گفت: فشارهای معیشتی و اقتصادی و مشکلات اجتماعی نباید مردم را ناامید کند و جلو رشد نظام جمهوری اسلامی و انقلاب را بگیرد.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: امروز بخشی از فشارهای اقتصادی مردم ناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی و همچنین ضعف مدیریتها است اما این مشکلات معیشتی، کمبودها و نارسایی‌ها نباید به امید مردم لطمه وارد کند و برکات انقلاب اسلامی را دچار تزلزل نماید.
وی ادامه داد: این فشارهای معیشتی و اقتصادی در نظام ستمشاهی نیز بیشتر از امروز به مردم وارد می‌شد، در آن دوران مردم ایران با دست خالی، با همکاری و مشارکت و حضور در مساجد به رفع مشکلات یکدیگر می‌پرداختند.
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با تاکید بر این که بین روسای جمهور آمریکا اعم از اوباما، ترامپ یا بایدن فرقی نیست، گفت: در مجموع آمریکایی‌ها، ایران مسلط بر منطقه و خاورمیانه را نمی‌خواهند.
آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار داشت: هرچند دولت آمریکا تغییر کرد ولی همه روسای جمهور این کشور خواستار ایران ضعیف و سلطه بر مردم ما هستند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکا به دنبال تسلط بر خاورمیانه است، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها، ایرانی که تاثیرگذار باشد و نقشه‌های آنها را در منطقه نقش بر آب کند، نمی‌خواهند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: اقدامات و دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی باید در دهه‌فجر به خوبی برای نسل جدید تبیین شود تا بعدها بتوانیم ترسیم زیبایی از فعالیت‌ها و دستاوردها داشته باشیم.
ماموستا ملا «عبدالرحمن مرادی» در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: باید تبیین درستی نسبت به وقایع انقلاب و نظام طاغوت که به عنوان ژاندارم منطقه بر مردم حکومت می کرد در ابعاد مختلف صورت گیرد تا مشخص شود ایران با انقلاب اسلامی از کجا به این نقطه از تاثیرگذاری و رشد رسیده است.
وی، رشد و توسعه زیرساختی و نرم افزاری در حوزه های هوا و فضا، سلول های بنیادی و علوم پزشکی را از دستاوردهای نظام اسلامی دانست که الحمدالله امروز در دنیا حرفی برای گفتن داریم.
امام جمعه شاهرود گفت: تلاش دشمن برای وارونه جلوه دادن حقایق اسلام و انقلاب نشانگر این است که باید بازشناسی انقلاب اسلامی برای نسل‌های سوم و چهارم انقلاب در دستور کار باشد.
حجت الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ذهن جوانان و نوجوانان را از اسلام و انقلاب منحرف کند، افزود: دشمن می‌خواهد موفقیت های ۱۰۰ دصدی انقلاب را شکست جلوه دهد و بنابراین رسانه ها و افراد دارای تریبون باید حقایق را به جوانان بشناسانند.
وی به ضرورت فضاسازی محیطی به مناسبت دهه فجر نیز اشاره و ابراز کرد: برای برگزاری مراسم ۲۲ بهمن مسوولان راهکارهایی بر طبق شیوه نامه‌های بهداشتی می اندیشند اما در طول این دهه بهتر است هر شب ۱۰ دقیقه در مساجد درباره انقلاب اسلامی صحبت شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز با اشاره به زمزمه‌های غربی‌ها و کاخ نشین‌ها گفت: آنان امروز در دشمنی با ایران تفاوتی با گذشته نکرده اند و با برجام۲ به دنبال حذف جمهوری از منطقه هستند.
حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر کرمان افزود: آمریکا در جریان برجام خود نقض تعهد ‌کرد اما امروز در برگشت به برجام خود را منوط به ورود ایران کرده اند که پس از آن بررسی کنند که وارد شوند یا نشوند که این ظلم به ملت ما است.
وی اظهار داشت: ملت غیور ایران تحت فرماندهی ولایت فقیه از حقوق مردم دفاع خواهند کرد و شهیدانی همچون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقومت پیروزی را برای مردم ما به ارمغان خواهند آورد.
امام جمعه گنبدکاووس با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی، این ایام را بهترین فرصت برای تبیین دستاوردها، پیشرفت‌ها، جهت گیری‌ها و اهداف محقق شده انقلاب اسلامی طی ۴۲ سال گذشته دانست و بر انجام آن تاکید کرد.
حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه گنبدکاووس اظهارداشت: برای تبیین دستاوردهای انقلاب در سطح داخلی و بین المللی و نیز ارتقای جهت گیری‌های انقلاب، تک تک افراد جامعه مسوولیت دارند.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب همواره تلاش دارند با تبلیغات سوء خود دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی را نادیده یا کمرنگ جلوه دهند، افزود: ملت آگاه و فهیم ایران هرگز فریب تبلیغات منفی دشمنان را نمی خورد زیرا آنها می‌دانند که در رژیم گذشته چه داشتند و اکنون به چه موفقیت‌هایی دست یافته‌اند. حجت الاسلام ترابی افزود: چراغ سبزهایی که برخی مقامات آمریکایی برای بازگشت به برجام و انجام مذاکرات جدید می‌دهند، فقط در حد حرف و شعار است زیرا همه چیز مشخص است و آنها هستند که باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند.
وی با اشاره به برخی اقدامات نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای اصلاح و ساماندهی مالیات‌ها و بودجه سال آینده، اضافه کرد: این اقدامات باهدف ریل گذاری صحیح مجموعه اجرایی کشور است و از برخی رانت ها و فسادها جلوگیری می‌کن
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: انقلاب اسلامی امانتی ارزشمند در دست ما است و باید قدردان این امانت الهی باشیم.
آیت‌الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه در مصلی اراک افزود: اگر امانت دار خوبی برای انقلاب باشیم خداوند به پاس امانتداری شایسته به ما پاداش می‌دهد.
وی اظهارداشت: در صورتی که در انقلاب اسلامی عملکرد نامناسبی داشته باشیم آسیب خواهیم دید.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی در مقابل جنایت، ترورها و ناامنی در داخل و در عرصه‌های بین المللی ایستاده و از آن حفاظت می‌کند.
امام جمعه اراک گفت: امروز امکانات و تجهیزات رسانه‌ای در اختیار دشمنان از جمله صهیونیسم، آمریکا جنایتکار و ایادی آنان است تا با آن علیه ایران اسلامی توطئه کنند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و میلاد حضرت زهرا (س) گفت: آیین‌های مربوط به سالروز پیروزی انقلاب باید با عظمت و شکوه حداکثری برگزار شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نمازجمعه ارومیه که با رعایت پروتکل های بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: تبیین دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی از جمله مهمترین برنامه هایی است که باید در دهه فجر امسال در دستور کار مسوولان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: دستاوردهای ۴۰ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود سنگ اندازی های بی حد و حصر دشمنان، هیمنه پوشالی غرب و آمریکا را به چالش کشیده که این موارد باید به نسل جوان منتقل شود.
امام جمعه موقت ورامین گفت: یکی از آفات فضای مجازی، دروغ‌پراکنی و تهمت به دیگران است که باید با آن مقابله شود.
حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورامین با اشاره به خطبه‌های هفته قبل ورامین مبنی بر ساماندهی فضای مجازی و محاکمه وزیر ارتباطات گفت: برخی از افراد حتی اشخاص مدعی سیاست خطبه‌های هفته گذشته ورامین را این گونه تفسیر کردند که من گفتم باید فضای مجازی بسته شود، این دروغ محض است و صوت و تصویر آن نیز موجود بوده و منتشر شد تا دروغگویان رسوا شوند، ما اصلاً قائل به بسته شدن فضای مجازی نیستیم و آن را غیرممکن می‌دانیم تمام حرف ما ساماندهی فضای مجازی است.
امام جمعه خلخال گفت: اکثریت مسوولان نظام اسلامی ایران صادق ،خادم مردم و در مسیر خدمت به جامعه اسلامی هستند.
حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه خلخال با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی افزود:از آغاز پیروزی شکوهمند انقلاب تا به امروز حتی یک قانون برخلاف شرع ،مصالح نظام اسلامی و به ضرر اسلام و مسلمین در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسیده است.
وی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران همواره با تمام قدرت از مسوولان سالم حمایت کرده است اظهار کرد:با وجود کاستی‌ها و نقاط ضعف در دولت‌های گذشته و فعلی همه مسوولان نظام و افراد بکارگیری شده در دولتها اکثرا افراد صادق ،امین ،دین مدار ،خادم مردم و به دور از انجام امور خائنانه به ملت و نظام اسلامی بوده‌اند .
اسدی گفت:هر اقدامی که از سوی مسوولان دولت گرفته شده با هدف نیت خیر ،خدمت به مردم ،حل مشلات جامعه و اقتدار بیشتر انقلاب و نظام اسلامی ایران بوده و هرگز خلاف مصلحت ملت و کشور نبوده است هرچند شاید در اجرای برخی امور سلیقه‌های افراد متفاوت از هم دیگر باشد .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: برای ایران مهم نیست چه کسی رییس جمهوری آمریکا باشد چرا که سیاست کلی این کشور در مقابل ایران غیر قابل تغییر است.
حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان ضمن تبریک ولادت با سعادت فاطمه زهرا سلام,(ع) افزود: یکی از مناسبت های مهم، تاثیرگذار و ارزشمند در کشور ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است که پس از آن ۴۲ سال ایران با عزت و سربلندی تمام قد ایستاده است.
امام جمعه موقت بوشهر گفت: با وجود همه مشکلات و تنگناها اما ملت ایران به نظام و انقلاب خود که ثمره خون هزاران شهید است پایبند و علاقمند هستند.
حجت الاسلام یوسف جمالی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه افزود: پیروزی، تداوم و عزت انقلاب اسلامی ایران در گرو حضور و پشتیبانی مردم این سرزمین است و بعد از ۴۰ سال مردم در برهه‌ها و حوادث مختلف حمایت خود را از این نظام ثابت کرده اند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.