تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

شهید سلیمانی پهلوانی که افسانه شد

شهید سلیمانی پهلوانی که افسانه شد
نگاه اقتصاد - پروین صمیم نیا

به جرأت می‌توان گفت شهید قاسم سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلابی در مبارزه با ظلم و جور جهانی بود که تفکری جز حرکت برای عزت اسلام و مسلمانان جهان در سرنداشت و تمام عمر خود را وقف عزت و اقتدار این انقلاب و نظام نمود.

 

وی در زمان حیات خود نماد تواضع، عدالت طلبی، بصیرت و حق طلبی به شمار می رفت و برای تمامی مردمان آزاده جهان سرمشق و الگویی بی بدیل بود.

 

حاج قاسم، نامی که حتی بعد از شهادت هم بر سر در قلب دوستدارانش در سراسر عالم حک شده و عامل رعب و وحشت مستکبران روزگار است. وی سرداری است که حیات و مماتش خواب شیرین را ازچشم دشمنان اسلام گرفته است.

 

سرانجام بعداز سال ها مجاهدت در راه حق و دفاع از مظلومان عالم در بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۹۸ به یاران شهیدش پیوست و روح پاک و مطهرش که بی صبرانه منتظر پیوستن به لقاء الله بود سرانجام به دیدارمعبودش شتافت و نه تنها ایران بلکه جهانی را داغدار خود کرد.

 

او پهلوانی بود که افسانه ای عیان را رقم زد و اسطوره ای شد که هرچند شهادت و رفتنش به خاطره ای تلخ برای تمامی آزادگان جهان شد، اما رشادت و جسارت بی مثالش را فقط در داستان ها و قصه ها می توان دید.

 

مجاهدت خالصانه و شجاعانه این شهید بزرگوار درمیدان های مختلف مبارزه با اشرار عالم سلیمانی عزیز را به مقامی که آرزوی قلبی و دیرینه وی بود رساند و سرانجام خون پاک و مطهرش به دست شقی ترین افراد بشر برروی زمین ریخته شد و پاداش سالها مجاهدت و ایثار در راه اعتلای دین اسلام و سربلندی ایران عزیز را به زیباترین صورت دریافت کرد.

 

شهادت او آنقدرغیر متظره بود که جهانی را شوکه نمود و پیر و جوان، زن و مرد با هر دیدگاه و عقیده ای و با هرآیین و مسلکی درغم فقدان این سرباز نستوه و خستگی ناپذیر به سوگ نشستند.

 

سلیمانی را نمی توان فقط یک شخص دانست، بلکه او یک مکتب و مسیر هدایت بخش بود که افراد زیادی را در سراسر این کره خاکی حول این مکتب انسان ساز و تعالی بخش گرد هم جمع کرده بود و یارانش از او درس شجاعت، ولایتمداری، خستگی ناپذیری و بصیرت را می آموختند.

 

بصیرتی که زبانزد عام و خاص بود و اورا به یکی ازشاخص ترین و محبوبترین فرزندان این انقلاب تبدیل کرده بود. خبرشهادتش آنچنان برقلب های قدرشناس این ملت و تمام مردمان آزاده و آزادی خواه سراسر گیتی سنگین آمد که همه سوگوار و صاحب عزایش شدند.

 

ترور ناجوانمردانه اش غیرت ملی ایران را نشانه گرفت و رهبری در راس و همه مسوولان لشکری و کشوری و حتی آحاد مردم خواهان انتقام خون به ناحق ریخته شهید سلیمانی و یاران مظلومش شدند و سخن ازانتقام سخت به میان آمد.

 

و مردم چه بی صبرانه منتظر زمان و چگونگی تحقق این وعده بودند که سرانجام همزمان با آرام گرفتن پیکر پاک و مطهر این شهید پرافتخار درآرامگاه ابدیش، پایگاه آمریکایی عین الاسد که مهمترین پایگاه آمریکا در منطقه بود آماج حملات پی در پی موشک های فرزندان رشید این مرز و بوم قرار گرفت تا هم التیام و تسکینی کوچک باشد بر قلب های داغدار این ملت و هم پاسخی برگستاخی و جسارت آمریکایی ها که دیگر بار فکر تعرض به ایران اسلامی را درسر نپرورانند.

 

جالب اینجاست که در این مدت که مردم ما و سرداران سپاه قاطعانه از انتقام سخت سخن می گفتند خواب برچشمان آمریکایی ها، حامیان منطقه ای این رژیم ددمنش تروریست و ایادی استکبار نیامد و از ترس وعده انتقام سخت آشفته بودند. عین الاسد در برابر چشمان حیرت زده جهانیان به ویژه آمریکا توسط سبزپوشان سپاه موشکباران شد و خواب ارام دشمن بعد از این حرکت جسورانه ایران برآشفت.

 

اما بعد از این حرکت مقتدارانه، حرف و حدیث هایی و حتی بیان هایی استهزا گونه در داخل و خارج از کشور شکل گرفت که ایا این بود انتقام سخت؟ آیا حمله موشکی به این پایگاه خالی از نیرو همان انتقام سخت ایران بود؟

 

این حمله در حالی انجام گرفت که به فرموده رهبرانقلاب موشکباران پایگاه نطامی عین الاسد تنها یک سیلی بر صورت کریه آمریکایی ها و حامیان آنها است و این حمله به هیچ وجه خون بهای حاج قاسم و یارانش نیست.

 

و یادمان باشد که این اقدامات به هیچوجه همطراز خون سردار سلیمانی نبوده و نیست اما در این میان ذکر چند نکته حائز اهمیت است، اینکه ایران تنها کشوری بود که بعد از سال ها با اقتدار کامل توانسته بود هیمنه پوشالی آمریکا را در منطقه و جهان درهم بشکند دوم اینکه پاسخی جسورانه در جواب حرکت ناجوانمردانه آمریکایی ها بود و سوم اینکه اگر اقدامی از سوی ایران در پاسخ به گستاخی آمریکا صورت نمی گرفت آنها جسارت گستاخی های دیگر را پیدا می کردند و ایران با این حرکت آمریکایی ها را میخکوب کرد تا حساب کاردستشان بیاید و بدانند ایران، عراق وسوریه و دیگر کشورهای استعمار زده نیست که آمریکا آزادانه به خود اجازه جسارت و گستاخی در امورکشورداریش را پیداکند.

 

به قول خود حاج قاسم ما ملت امام حسینیم؛ ما ملت آزاده ای هستیم که به هیچ قیمتی بردگی و اسارت و ظلم را نمی پذیریم و زمانی که پای استقلال و عزت این مملکت درمیان باشد هرانسانی با هر دیدگاهی چه اصولگرا و چه اصلاح طلب همه یک امت واحده میشویم و اجازه نخواهیم داد که دست پلید استکبار به ذره ای از خاک این کشور برسد وآن را ازریشه قطع میکنیم.

 

ما ازسردارمان که الگوی اوسرور آزادگان جهان بود، یاد گرفتیم که از هیچ قدرتی نترسیم و هیچ قدرتی جز قدرت لایزال الهی را معتبر ندانیم و بدانیم تنها در سایه استمرار جهاد و مبارزه در راه حق، سعادت و حیات عزتمند پیدامیکنیم که این شیوه مولایمان امام حسین (ع) است.

 

بعداز تخریب پایگاه عین الاسد همچنان وعده انتقام سخت به قوت خودباقی است این بدان معنابود که این انتقام در حد خون حاج قاسم نبوده ودر واقع به فرموده رهبر انقلاب فقط یک سیلی بود که آمریکایی ها حساب کاردستشان بیاد اما همین سیلی به نظرما کوچک، عظمت پوشالی استکبار را در منطقه و جهان درهم شکسته بود.

 

مراسم تشییع بی سابقه سردار دلها و موشک باران پایگاه عین الاسد دوسیلی محکمی بودند که برصورت استکبارنواخته شد.حمله به پایگاه عین الاسد اقدامی بی سایقه بود چراکه پس از جنگ جهانی دوم تاکنون هیچ کشوری جرأت حمله به پایگاه های آمریکا را پیدانکرده بود اما ایران اسلامی مقتدرانه این هجوم نظامی را انجام داد وآنها هم نتوانستد دست از پا خطا کنند و کاری ازپیش ببرند.

 

امابازاین انتقام ها مردم ایران را قانع نکرده است چرا که هیچ شخص و هیچ چیزی را همتا و همطراز سردارمان در میان آمریکایی ها نمی بینیم که بتواند خونبهای حاج قاسم عزیزمان باشد شایداخراج کامل آمریکا از منطقه خاورمیانه و برچیده شدن بساط ظلم وجوراین نظام سلطه گراز روی این کره خاکی،بتواند التیامی برداغ ازدست دادن سردار رشید و بی بدیلمان باشد.

 

امیدواریم که شاهد استقلال تمامی کشورهای مسلمان تحت سطله جور باشیم چون که:

حاج قاسم ما رفته نفسی تازه کند برگردد
ظهور گل نرگس به خدانزدیک است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.