تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

طرح پیک کتاب در کتابخانه های عمومی شهر ایلام راه اندازی شد

طرح پیک کتاب در کتابخانه های عمومی شهر ایلام راه اندازی شد
ایلام -مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: طرح پیک کتاب با هدف تسهیل در دسترسی اعضای کتابخانه های عمومی شهر ایلام به کتاب افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، سمیه حیدری رو دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: در راستای بهره مندی دوست داران کتاب و با هدف غلبه بر محدودیت های ناشی از همه گیری ویروس کرونا طرح پیک کتاب در کتابخانه های عمومی استان راه اندازی شد.
وی افزود: این طرح جهت تسهیل دسترسی اعضای کتابخانه های عمومی به منابع مکتوب و تحویل کتاب به صورت رایگان درب منزل و محل کار ایجاد شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام تاکید کرد: اعضا و مخاطبان کتابخانه های عمومی می توانند با مراجعه به سایت www.samanpl.ir و یا از طریق تماس تلفنی و انتخاب شهر و کتابخانه، کتاب مورد نظر خود را انتخاب و پس از ثبت درخواست به صورت آنلاین، در مدت زمان معین شده آن را از طریق پیک دریافت کنند.

حیدری یادآور شد: ایجاد زیرساخت های نرم افزاری و الکترونیکی مناسب با رابط کاربری منطقی و دسترسی آسان، می تواند شرایط را برای تسریع در ارائه درخواست کتاب مهیا سازد.

وی اضافه کرد: بر این اساس می طلبد چالش بوجود آمده در سطح استان و کشور متاثر از جامعه جهانی پیرامون ویروس کرونا را یک فرصت در جهت تکمیل خدمات و ایجاد تسهیلاتی برای ارائه این خدمات در نظر گرفت.

حیدری تصریح کرد: در مرحله اول این طرح در پنج کتابخانه عمومی مرکزی، پروین اعتصامی، غلامرضاخان ارکوازی، امام صادق(ع) و پیامبر اعظم(ص) شهر ایلام اجرا و در صورت تامین اعتبار طرح مذکور در سایر شهرستان های استان نیز راه اندازی می شود.

وی یادآور شد: افرادی که عضو کتابخانه نیستند، می توانند با تماس تلفنی و تحویل مدارک به پیک به عضویت کتابخانه درامده و مزایای آن استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این مراسم گفت: شیوع کرونا نه تنها سبب تعطیلی برنامه های فرهنگی و هنری نشد، بلکه باعث شد این امر مهم در فضای مجازی پیگیری شود.

وی افزود: کتابخانه های عمومی ایلام با راه اندازی طرح پیک کتاب فرهنگ کتابخوانی را بشتر از گذشته در بین مردم فرهنگسازی نموده که جای تقدیر و تشکر دارد.

خودآموز اظهار داشت: در سالجاری حدود سه هزار و ۶۰۰ جلد کتاب جهت توزیع بین دانش آموزان مناطق محروم استان توسط این اداره کل به آموزش و پرورش استان ارائه شده است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از طرح پیک کتاب تلاش می شود این کمک های فرهنگی به اداره کل کتابخانه های عمومی ایلام نیز اختصاص یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: این استان در بحث تولید کتاب در شرایط کنونی نسبت به سال گذشته خوب عمل کرده ولی در چرخه توزیع کتاب با مشکل مواجه است که این برنامه فرهنگی اداره کل کتابخانه ها به رفع مشکل کمک خواهد کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.