تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۱۱

۲۴ کیلومتر مسیر ایلام به شباب چهارخطه شد

۲۴ کیلومتر مسیر ایلام به شباب چهارخطه شد
ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: ۲۴ کیلومتر از مسیر شهر ایلام به بخش شباب از توابع شهرستان چرداول تاکنون چهارخطه شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره راه و شهرسازی ایلام، علی اصغر کاظمی روز چهارشنبه در خصوص محور ایلام- سرابله- حمیل- کرمانشاه اظهار داشت: ۷۸ کیلومتر این محور در استان ایلام قرار دارد، از میدان ارغوان شهر ایلام تا بخش شباب شهرستان چرداول ۴۷ کیلومتر است که تاکنون ۲۴ کیلومتر این مسیر به صورت چهارخطه زیر بار ترافیک قرار گرفته است.

وی افزود: هشت کیلومتر دیگر نیز در دست اجراست که ۲ کیلومتر از این مقدار آماده آسفالت و بهره برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام یادآور شد: تونل دوم آزادی نیز در تراز پایین تر به طول بیش از سه کیلومتر به مرحله اجرا در آمده و عملیات اجرایی آن ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد که این مهم پیچ ها و گردنه های مسیر را کاهش می دهد.
کاظمی تاکید کرد: سه تقاطع غیر همسطح (زیرگذر ارغوان با ۹۰ درصد، تقاطع غیر همسطح سرابله با ۴۵ و تقاطع غیرهمسطح کارزان با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این مسیر در حال اجرا هستند.

وی اضافه کرد: ۱۴ کیلومتر مسیر نیز مطالعه شده و به زودی مناقصه چهار خطه شدن این ۱۴ کیلومتر نیز تا بخش شباب اجرایی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: از بخش شباب تا انتهای حوزه استحفاظی استان ایلام ۳۱ کیلومتر است که در حال مطالعه برای چهار خطه شدن قرار دارد و با توجه به توپوگرافی منطقه مطالعات این قطعه زمان بیشتری لازم خواهد داشت.

کاظمی تاکید کرد: طرح آزادراه کرمانشاه – حمیل – ایلام – مهران نیز از سمت کرمانشاه تا حمیل به طول ۵۰ کیلومتر در حال اجراست.

وی به دیگر محور ارتباطی استان ایلام به کرمانشاه اشاره کرد و افزود: موازی محور سرابله، محور ایلام – ایوان – قلاجه – کرمانشاه را داریم که ۷۵ کیلومتر مسیر در حوزه استحفاظی ایلام قرار دارد که ۳۵ کیلومتر این محور چهار خطه شده و ۱۲ کیلومتر نیز سه خطه شده است، تونل عظیم قلاجه در این محور به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیر بار ترافیک قرار دارد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه کنار گذر شهر ایوان به طول ۹ کیلومتر و چهار خطه کردن مسیر پلیس راه تا تونل پیامبر اعظم نیز با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در حال اجرا هستند و به زودی عملیات اجرایی تقاطع های غیر همسطح سه راهی دالاهو و هفت چشمه نیز اجرایی خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.